wie rijden dressuur met hun draver??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

150863

Re: wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:19

:'(:'(

Mijn draver heeft nu een blessure~!!!!!!!!!

nouja mijn toppertje verdient ook wel rust!

en ik had toch nooooooooooiiiit verwacht dat ik dat ooit zal halen! echt niet

En ik durf ook wel eerlijk te vertellen dat ik er ook helemaal niet voor ging

en iets uit de hand gelopen hobby denk ik haha.

Maarja hij staat dus voor langere tijd op rust!!

succes met jullie geweldige paardjes

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:58

Sterkte met jouw paardje, 150863! Heb jij foto's van deze super-zzzw-draver van je? Wij zijn uiteraard erg benieuwd om hem (in actie!) te zien!?

Met Bella gaat het steeds beter, doen nog wel lekker rustig aan. Vanmiddag een buitenritje denk ik, het is mooi weer!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:45

Ik ga in de bak, die dikke buik moet eraf. :))

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:08

Wat heeft je paard 150863 (al die cijfers haha)

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:45

hij heeft zeiden ze( peesblesure)

blijkt dat het abces is..
vol met pus!! bleghhh beetje ontstoken..
maar ik zit er weer op.

ik kan wel foto's toe sturen. maar toen had ik niet eens rijkleren aan..

haha

xx

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:27

hoii, ik heb oook een draver,
van haar verleden weet ik niet veel van af
ik rijd dressuur met haar maar geen wedstrijden daar is ze niet voor bekwaam.
ze stuiterd alle kanten van de bak op. ze is heel schrikachtig en druk.

de ene keer gaat het goed en de andere keer weer niet haha!
maar de galop gaat best goed ben ik ook 1/1,5 jaar mee bezig geweest want eerst deed ze niks anders als kei hard en schuin in de bochten.

En ze deed altijd de telgang, nu af en toe nog. ;)

veel succes.

xestherr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:31

hallo, ik heb mijn ouders zover gekregen. en ik mag eindelijk een paardje! we hebben al plek waar we hem kunnen staan. ook hebben we een een mooi stal gevonden waar ze dravers verkopen. maar iedereen doet altijd zo negatief over dravers, en dat je er niet mee dressuur kan rijden, weten jullie hier meer van?

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:35

Als je écht dressuur wil rijden zou ik geen draver nemen (maar dat is mijn ervaring). Als je lekker recreatief wil rijden, af en toe springen/dressuur e.d. dan is een draver heel leuk. Die van mij is geweldig. Ik merk wel dat ze wat beperkt is door haar draver zijn. Ze zijn gewoon niet gebouwd om top dressuur te lopen (wil niet zeggen dat het onmogelijk is, het kost je meer tijd).

xestherr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:40

Okee, hartstikke bedankt voor de info, we zullen nog even zoeken tot we het perfecte paardje hebben gevonden. Aangezien dravers niet heel prijsig zijn, word het er mischien wel een, want dat speelt natuurlijk ook een rol! Bedankt voor de info(:

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:09

Dravers zijn niet gefokt voor de dressuur, dus je moet zelf wat meer in huis hebben om ze mooi aan het lopen te krijgen. :) En goede begeleiding hebben/zoeken. En een draver uitzoeken die past bij je doelen, want de ene draver is de andere niet (bijv. qua gangwerk).

Van de andere kant: om echt het maximale uit bijv. een KWPN-er te halen moet je ook heel wat in huis hebben. Pas op echt topniveau is het de kwaliteit van het paard die bepaalt hoe hoog je komt, daaronder is het denk ik 95% het kunnen van de ruiter.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:59

Nou leuk nieuws! na 2 jaar wedstrijd rust heb ik van het weekend mijn dravertje maar weer eens meegenomen naar een wedstrijdje. wel waren dit de clubkampioenschappen en was het helaas niet officieel, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb hem zoals vanouds gestart in de M1 dressuur en we hekbben 60 cm gesprongen. Het allerleukste was dat de jury hem heel leuk vond. ik kreeg wel commentaar dat z'n galop meer doorgesprongen mocht zijn maar toen ik vertelde dat hij een draver was verklaarde dat alles en vond de jury het juist mooi dat ik hem zo aan het lopen had. Ik kreeg nog wel 191 punten:D En met springen deed hij het ook super. 1e manche een weigering op de muur en 2e manch helaas een balk en een weigering door mij nfout (hindernis vergeten) Al met al super tevreden:D Hij liep beter dan dat hij ooit heeft gelopen op wedstrijd en de jury vond dat ik er zeker mee door moest gaan.. Helaas starten wij hem al 2 jaar niet meer en zijn we ook niet van plan hem weer volledig terug uit te brengen in de dressuursport.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:18

reed zelf afwisseling van dressuur en veel buitenritjes met mijn draver.
nu is ze verkocht wegens geen klik meer na ongeluk samen te hebben gehad

SitaBeucken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:00

Hallo allemaal,

/3 zwaait even naar de bekende van draverspraat

Ben ook in het bezit van een lieve draver, een merrie. Heb haar nu bijna 4 jaar. Heel veel geduld als je dressuur wilt rijden is echt nodig. Wij gaan nu B starten in 2014, had ik 2 jaar geleden ook niet gedacht. Maar met privélessen en een instructeur die ook verstand heeft van het ras, zijn wij er nu gekomen. Je kan nou eenmaal een paard wat altijd rechtuit en linksom heeft gelopen en niet gefokt is voor dressuur, niet zo maar rond trekken, daar is tijd en geduld voor nodig. Ik zeg trekken omdat ik dat heel vaak om me heen heb gehoord, moet ik er effe een weekie voor je rijden, met een stang en een trens heb ik haar zo naar beneden, neeeeeeeeeeeeeeeee geen hulpmiddelen en grof geweld! Geduld en de juiste methode!

Groetjes en succes allemaal