Stal is TEGEN bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F3mke

Re: Stal is TEGEN bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:46

Ik zit nu dus ook met dit probleem, en weet niet hoe ik erop moet reageren..
afgelopen zondag stapte ik rond de manege (ik zat erop) met touwhalstertje en spijkerbroek. Na 6x langs te zijn gereden moest ik ineens afstappen: met halster rijden zou gevaarlijk zijn en zonder laarzen ook!
Nu is Chica niet mijn eigen paard, maar ik heb toestemming van de eigenaresse om zo te rijden. Moet ik volgende keer gewoon blijven zitten?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 16:29

Uitleg vragen wààrom, en bewijzen dat je zonder bit wel degelijk kunt sturen en remmen is voor de meeste voldoende hoor

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:07

Tijdje terug was ik met alleen een neckrope & zadel aan het rijden in de bak, toen één van de pensionklanten binnenkwam om te longeren. Ze keek eventjes vertwijfeld naar mij, en ik zei: wil je dat ik stop? "Nee hoor!" Was het antwoord. De laatste 10 minuten dat ik nog zo reed heb ik constant uitgelegd hoe of wat, wat ik deed, waarom en ik liet zien hoe dat ging. Op een gegeven moment vloog er een eend uit het riet waardoor hij schrok en begon te bokken, maar hij was met 2 seconden weer rustig! Alleen op zo'n manier kun je mensen overtuigen denk ik; laten zien!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 13:18

Probleem is dat de mensen het niet "geloven" en dat bewijs dat ik hem meteen weer heb, is al gegeven met die bokkesprong en middengalop paar posts terug,