verbeteren van levenskwaliteit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: verbeteren van levenskwaliteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:06

Knutten zijn kleine beestjes, maar ze steken je wel verrot als je wordt belaagd. Als je hier aan het water woont, kun je in die weken echt niet meer relaxt buiten zitten. Maar mijn paard heeft er gelukkig niet zo'n last van.
Dazen lijken me verschrikkelijk.

Hier hebben we veengrond, maar ook veel bossen, heide en water (ook moerasgebied).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:45

Komen knutten bij ons voor? Volgens mij niet zoveel als bij jou
Wij hebben toch iets minder moeras, heowel ze dat weer (terug) aan willen gaan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:47

Ik heb ze nog nooit gezien, zou het niet weten, maar wij hebbende dazen Duivel , meer dan genoeg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:03

Nicolletje, jullie hebben toch de Vinkeveense Plassen? Lijkt me dat ze daar ook aan het water en in de omheen liggende weilanden rondvliegen. Nou ja, wij hebben ze helaas wel, maar ze zijn bijna weg weer, gelukkig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:13

Ja zou kunnen, maar ik zit zelden of nooit op de plassen... Ik hou niet van het volk daar Bloos en ik heb geen boot. Misschien heb ik knutten altijd aangezien voor muggen?

Mijn paardje staat meer in de regio Aalsmeer/ Nieuwveen/ Uithoorn (de Hoef) dat schijnt ook een soort natuurreservaat (veenweidengebied) te zijn trouwens.
Vandaar ook dat er niks geen land meer vrij komt, alles wordt opgekocht door staatsbosbeheer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:14

Ik zit ook niet op en bij de plassen, hoor. Is ook mijn volk niet, Haha! .
Vroeger zag ik knutten ook aan voor agressieve muggen. Knipoog

Staatsbosbeheer koopt hier ook van alles. Echt superirritant.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:08

runningkawa schreef:
Citaat:
alhoewel we het wel hebben over mogelijkheden die de levenskwaliteit van jouw paarden zou kunnen verbeteren

sorry voor de onduidelijheid, maar ik doelde hier op

alsof ik dat nog niet geprobeerd heb, de levenskwaliteit te verhogen...

Jeetje alsof ik je wil aanvallen! Ik begrijp je frustratie juist zo goed! Mijn paard heeft zomerexceem en ik heb werkelijk ook zoveel al geprobeerd en kapitalen uitgegeven! en dat allemaal door die rotvliegjes. Echt ik wil alleen maar meedenken en geloof het meteen dat je alles al geprobeert hebt. Ik bedoelde alleen maar dat ik niet offtopic wilde gaan. Excuus als ik je beledigd heb want dat is absoluut niet mijn intentie geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:24

Nicolletje schreef:
Ja zou kunnen, maar ik zit zelden of nooit op de plassen... Ik hou niet van het volk daar Bloos en ik heb geen boot. Misschien heb ik knutten altijd aangezien voor muggen?

Mijn paardje staat meer in de regio Aalsmeer/ Nieuwveen/ Uithoorn (de Hoef) dat schijnt ook een soort natuurreservaat (veenweidengebied) te zijn trouwens.
Vandaar ook dat er niks geen land meer vrij komt, alles wordt opgekocht door staatsbosbeheer.

ha, leuk, kom zelf oorspronkelijk uit Uithoorn, is dat ondertussen natuurreservaat geworden=