[AR] [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: [DISCUSSIE] AR subforum: wat hoort er wel en niet op thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:35

Die driewieler, hoe beroerd ook, stond nog gewoon overeind.
Als je nou ergens een krantenartikel hebt van een driewieler in de sloot met een paard dat door de brandweer gered moet worden, kijk dán hoort-ie in zo'n topic thuis Knipoog Hoe banketstaaf ook, beroerde karren die gewoon overeind staan hebben niets te vertellen in een "pas op, het kan zo makkelijk fout gaan' topic. Aan een gewone foto is voor een beginner niet af te zien waarom het een beroerde kar is. En het ze met woorden proberen uit te leggen werkt niet, weten we allemaal ondertussen.

Wel kan je in de tekst bij een 'ongeluk' zetten: "kijk, dit is een commerciele, nette, echte wedstrijdmarathonwagen van x duizend euro waarmee het fout ging. Kan je je voorstellen wat er gebeurt met een slap in elkaar zittend eigenbouwsel van 200 euro?" Er van uit gaande dat je foto's hebt van een echt goeie wagen op z'n kant, natuurlijk.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:19

Ibbel schreef:
Als je nou ergens een krantenartikel hebt van een driewieler in de sloot met een paard dat door de brandweer gered moet worden, kijk dán hoort-ie in zo'n topic thuis Knipoog

Kwestie van tijd.....Lips are sealed

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:53

Ja, dat had ik ook al eerder gezegd: ze merken het vanzelf wel dat het niet kan Whoosh!

Maar ja, dan heb je wél de krant gehaald, da's ook wat waard. Toch? Cool

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:55

Ons aparte fotoforum is top!
Misschien nog als kleine aanvulling een linkje ernaar in HAW zodat ook mensen die nu nog niet op AR komen ons kunnen vinden?

Eigenlijk denk ik verder dat de mensen die zo gevaarlijk bezig zijn, de sticky niet lezen of niet vatbaar zijn voor commentaar op hun topic. Ook andere waarschuwingen en voorbeelden niet willen lezen, want 'bij hun gebeurt dat toch niet'. Ik denk dan ook eigenlijk dat het weinig nut heeft het hele AR vol te zetten met waarschuwingen ed.
Als we het ons doel maken de 'pennys' te 'redden' hebben we geen tijd/plaats meer voor de interessante topic's.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:05

A10 schreef:
Ibbel schreef:
Als je nou ergens een krantenartikel hebt van een driewieler in de sloot met een paard dat door de brandweer gered moet worden, kijk dán hoort-ie in zo'n topic thuis Knipoog

Met zo'n artikel heb ik ook al eens de voorpagina van de plaatselijke krant gehaald
Tja, als je pony's aan de hol gaan en voor het huis van de fotograaf in een sloot belanden dan komt de fame vanzelf.
Het kan dus iedereen overkomen, met het braafste span en de meest stabiele en dure wagens, en ruimschootse ervaring.
Juist die mensen die onveilig bezig zijn, die overkomen nooit wat (genoeg oude en lompe boeren als voorbeeld in mijn omgeving)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:08

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:36

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:49

kippenvel staat op mijn armen...
heb het helaas zelf ook wel eens meegemaakt.. vergeet je nooit meer zoiets. (gelukkig geen hoofdstel af zoals bij dit vierspan)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:10

Klopt sumic, ik ben ook ooit eens omgeslagen. Gelukkig was mijn beestje zo mak dat ze direct bleef staan, ze sleurde de wagen niet achter zich aan, al zat wel het hele tuig scheef, lamoen was totaal verbogen en hing onder haar buik, één wielenas was grotendeels verbogen...

Verschrikkelijk. Hoop inderdaad nóóit meer zoiets mee te maken, en ja, al was je al voorzichtig; na dit soort dingen zelf te hebben meegemaakt wordt je nóg voorzichtiger...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:37

AR wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt om aan posts te komen. Is daar niet wat aan te doen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:50

Hm ja A10, dat merk ik ook steeds vaker. En dan met name van die beroerde antwoorden als 'ja, gewoon doen.... blabla bla' of 'ja, dat vind ik ook', 'ik weet het niet'..... Erg irritant én erg offtopic Lachen Maarja, dat gebeurd eigenlijk in ieder forum wel, toch? Kijk maar op HAW met van die oneliners als 'wat een mooi paardje, dekje staat leuk hoor'.... tsja.... Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 08:39

A10 schreef:
AR wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt om aan posts te komen. Is daar niet wat aan te doen?

Als het heel opvallend 1 iemand is, even temmen, voor de rest maar laten waaien. In principe kan en mag je op elke OT reactie temmen, maar het is geen doen die allemaal te verwijderen. Daar hebben we de mankracht niet voor. Als je het wel doet, reageren we trouwens wel hoor! Tems zijn tems. Maar om ons geen dagtaak te geven zou het fijn zijn als je alleen de opvallende posters even eruit pikt voor ons. Knipoog
Er zijn er tenslotte ook die vanaf de voorpagina op een topic klikken en reageren en niet door hebben dat ze op AR zitten en dus denken dat het over onder het zadel rijden gaat. Dat hoeft niet expres te zijn. Sterker, dat is het meestal niet. Maar ja, lezen hè... Da's moelijk... En ik ben bang dat dat niet aan te leren is.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:29

OK, dank je Lachen!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:23

Hallo allemaal, ik heb vorig jaar met mijn fjord het koetsiersbewijs gehaald en we zijn lekker fanatiek bezig om ook eens een wedstrijd te gaan rijden. Ik heb ook nog steeds af en toe een les (van eeen hele goeie instructeur) om de puntjes op de i te blijven zetten. Ben sinds deze week een beetje mee aan het "praten"op AR en vind jullie discussie interessant. Tegelijkertijd krijg ik nu (als redelijk onervaren menner) ook een beetje de angst van o jee, als ik nu maar niets "in jullie ogen doms"zeg. Ik vind het zelf belangrijk dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten en naast een positieve reactie of een botte reactie kan je natuurlijk ook gewoon iets negeren toch? Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:55

marieke67 schreef:
Hallo allemaal, ik heb vorig jaar met mijn fjord het koetsiersbewijs gehaald en we zijn lekker fanatiek bezig om ook eens een wedstrijd te gaan rijden. Ik heb ook nog steeds af en toe een les (van eeen hele goeie instructeur) om de puntjes op de i te blijven zetten. Ben sinds deze week een beetje mee aan het "praten"op AR en vind jullie discussie interessant. Tegelijkertijd krijg ik nu (als redelijk onervaren menner) ook een beetje de angst van o jee, als ik nu maar niets "in jullie ogen doms"zeg. Ik vind het zelf belangrijk dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten en naast een positieve reactie of een botte reactie kan je natuurlijk ook gewoon iets negeren toch? Knipoog

Met 5 posts hier op bokt weet je dus gelijk dat er botte reacties worden geplaatst.
Sorry maar als je wat langer terugkijkt zie je hoeveel rare en gevaarlijke topics er waren.
Lees eerst die eens allemaal terug en kom dan nog eens een reactie geven.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:07

No Cheer uh dat kan ook hoor.. maar dat doen wij niet. En als je ons wat beter leert kennen weet je gewoon dat wij niet bot zijn .. maar hartstikke scherp Vork Duivel

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:10

klijnliesje schreef:
No Cheer uh dat kan ook hoor.. maar dat doen wij niet. En als je ons wat beter leert kennen weet je gewoon dat wij niet bot zijn .. maar hartstikke scherp Vork Duivel

Prachtig geformuleerd ROFL Go jij! Go jij!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:50

Prima, maar 5 reacties wil nog niet zeggen dat je nooit wat leest he.......en jouw reactie echwel komt nou ook niet direct errug uitnodigend over als ik het even mag zeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:34

Ik heb ook niet de intentie om iemand uit te nodigen.
Maar als je zolang meeleest weet je vast op welke onzintopics gereageerd wordt.
Dus vandaar het lees even terug..

En wat ik altijd erg vervelend vind van mensen die commentaar hebben, zijn die lege profielen, je weet dan niet met wie je te maken hebt.
Maar dat is mijn mening

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:44

Nou ik bedoelde het ook absoluut niet als commentaar, maar meer als tip om gewoon niet te reageren op onzin. Maar als je wilt kan ik mezelf ook wel even nader toelichten zodat je meer weet over mijn persoontje... Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:53

Je was bang dat je iets doms zou zeggen en afgebrand worden.
Nou komen er massa's domme vragen voorbij die beantwoord worden, dorr heel veel mensen.
Maar als iemand wijze raad in de wind slaat veranderd de toon idd vaker.

Dat heeft niet met domme vragen te maken maar met dom doordrammen dat je het beter weet.
En dan gaan bij heel bokt, niet alleen bij AR de haren van de mensen met goede bedoelingen rechtovereind staan.
Daarom lees(zelfs op deze pagina) dat soort topics maar eens door....

psst klein voorbeeldje
viewtopic.php?f=21&t=756892

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:42

Goh, ik heb dit topic maar een tijdje gelaten voor wat het was, maar de boodschap is nog niet erg overgekomen.

Echwel, kan het misschien wél iets uitnodigender? Daar klaagde je toch zo over? Dat er niemand op AR komt behalve de vaste kliek? Dat er nooit eens iemand van buiten AR reageert op een wat algemener topic? Zoals hoe je een 'karrepaard' dressuurmatig traint?

Ja, dat krijg je op deze manier...

Jammer, de zoveelste gemiste kans.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:49

Mischien is het een idee om net als bij western een stikie van te koop en gezocht.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:54

Ik denk dat er te weinig aanbod is, dat het zin heeft?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:57

Ik zie regelmatig te koop en gevraagt bij EA.