hafgirl15 schreef:ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.
Extremistisch??
Ik vind dat normal gedoe nogal doorslaan,en eigenlijk ook sektarisch.
Erger nog dan bij de naturals.
Hoezo slaat dat door...ik snap het eigelijk niet wanthet onderscheid normal en natural is hartstikke nieuw.Vroeger bestond dit niet en werd je helemaal niet raar aangekeken als je paard op ijzers stond en nu word je daardooor zelfsvoor mishandelaar uitgemaakt. Ik snap niet dat we zonodig elkaar moeten gaan onderverdelen in groepen.. En dat maken naturals ervan,die willen blijkbaar bij een groep gaan horen en dat maakt ze wel degelijk sektarisch. Ik heb mezelf nooit onderverdeeld in een groep,of bedacht dat ik ''normal'' wou worden want dat leek me wel gezellig ofzo.... belachelijk toch dat het zo moet. Maar ik heb nu in genoeg discussies meegelezen waarin de ''naturals'' echt het hoogste woord hadden en dat HUNniet openstonden voor andere meningen. Natuurlijk heb ik het hier zoals ik ze dan maar even noem over de extremisten dus voel je niet aangesproken. Het is algemeen bekend over wie we het hier hebben.
Er zijn meer aanhangers bij de normals,dan bij de naturals,en normals groeperen vaak,terwijl naturals wat afzeidiger blijven.
Hoe normaal is het niet voor een normal om het paard op stal te zetten,om het een bit in te doen,en er een ijzer onder te slaan.
Heel gewoon toch?
Dat doe je toch zonder na te denken,omdat het zo hoort?
Omdat naturals verder keken dan hun neus lang was,kwamen ze op alternatieven om hun paard te houden en te verzorgen.
Naturals denken verder,en ze zijn allemaal ooit normals geweest.(dus we weten het verschil in wel of geen deken,stal,ijzers enz)
Omdat het anders is dan normaal hoeft het niet meteen sektarisch te zijn dacht ik zo,en als je je aangevallen voelt omdat jij je paard misschien op ijzers hebt,en op stal hebt,dan zegt dat meer over jou dan over naturals.
Een paard op niet op ijzers zetten heeft voor 90 procent niks met natural zijn te maken.Ik ken natural paarden die op advies van de hoefsmid gewoon op ijzers staan. Mijne staat idd ook op ijzers, omdat ie overdag op beton staat en op aanraden van de hoefsmid. Kundige mensen die echt wel weten wara ze het over hebben.
Wat jij met je paard doet moet je zelf weten,al leg je er 3 dekens op,en rij je hem/haar met 2 bitten tegelijk,op ijzers en op stal,maakt mij niks uit.
Maar op dit moment sta jij zelf niet open voor andere meningen,en vind je dus iets wat anders dan normaal is sektarisch.
Ik sta helemaal open voor andere meningen. Mijn paard is geschoren, staat op ijzers en snachts op stal. Wij hebben het enorme voordeel op stal van het de heledag buitenkunnen staan. Wat ik zelf super belangrijk vind! Bij mij op stal staan ook ''natural'' paarden, en ook deze dragen dekens en staan net als de rest snachts op stal ( ook geen andere mogelijkheid). Ik heb niet het idee dat mijn paard ongelukkiger is dan de natural paarden.
Dat is niet zo, zo denk ik helemaal niet als ik het woord natural hoor.Ik weet heel goed wat natural zijn inhoud , en ik ken genoeg normale naturals. Maar er zijn er ook een paar ( dan bedoel ik vooral op de fora's) die gewoon welextremistisch zijn. Oftewel alleen hun manier van paarden houden is goed en dan is normaal zijn niet alleen fout,het is zelfs dierenmishandeling....
Het ging om het artikel,dat die man het niet objectief geschreven heeft,en er net als jij al meteen vanuit gaat(ging) dat dat 'gedoe' sektarisch is.
Sommige normals beginnen al te schreeuwen bij het woord natural,terwijl ze niet echt weten wat het presies inhoud,en ze hebben zich er nooit echt in verdiept.