Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:41

Arabesk schreef:
Citaat:
...ik vind het best als er mensen zijn die hun paard opstallen.....

Ik vind het helemaal niet prima als mensen hun knol opstallen Boos!. Elke veearts en elk wetenschappelijk instituut kan je vertellen dat het gezonder is voor paarden om veel bewegingsvrijheid te hebben en dat opstallen van een paard, dat gemaakt is om grote afstanden af te leggen elke dag, vroeg of laat tot gezondheidsproblemen gaat leiden.

Wat ben je weer sociaal sterk in deze post Haha! NOT

Als je het nou eens iets anders formuleerd, dan strijk je mensen wat minder tegen de haren in.

Ik ben het zeker wel met je eens hoor, daar niet van........... Lachen Alleen zie ik het iets minder zwart/wit

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:52

@Arabesk; ruuuuuuustiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig........ Duivel Clown

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:17

Arabesk schreef:
Citaat:
...ik vind het best als er mensen zijn die hun paard opstallen.....

Ik vind het helemaal niet prima als mensen hun knol opstallen Boos!. Elke veearts en elk wetenschappelijk instituut kan je vertellen dat het gezonder is voor paarden om veel bewegingsvrijheid te hebben en dat opstallen van een paard, dat gemaakt is om grote afstanden af te leggen elke dag, vroeg of laat tot gezondheidsproblemen gaat leiden.

Haha!

Met zo een reactie houd je prima het beeld van extremistische naturals in stand. Je jaagt mensen tegen je in het harnas en die staan dan nooit meer open voor je argumenten.

Mensen die dingen doen omdat ze denken dat het zo hoort moet je langzaam aan het denken zetten. Pas dan kan het leiden tot een verandering.

Ik zet mijn paard ook niet 24/7 op stal. Moet er niet aandenken. Maar ze staat wel 's nachts op stal. Dat heb ik liever dan dat ze dag en nacht zonder beschutting op het weiland staat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:29

Als ik het te voorzichtig zeg, dan sukkelen mensen in slaap.

Het zou eventueel zo kunnen zijn dat in een uitzonderlijk geval het opstallen van een paard van mindere invloed is op de gezondheid van een paard.

Jaaa dan denken al die mensen met hun paard op stalarrest 'oh het zal wel meevallen'

Het valt niet mee! Je stopt een hond of kat toch ook niet de hele dag in een bench? En je cavia in een schoenendoos?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:31

en waarom is het herhalen van wat veeartsen leren en wat gedoceerd wordt op de uni van Wageningen nu ineens extreem??

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:34

Arabesk schreef:
en waarom is het herhalen van wat veeartsen leren en wat gedoceerd wordt op de uni van Wageningen nu ineens extreem??

Dat is ook niet extreem ,maar de wijze waarop je het brengt Haha! Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:38

Soms heb je gewoon even zin om bot te zijn Haha!, vooral als je op je werk zit Cool. Ik heb gewoon steeds minder geduld met mensen die proberen goed te praten dat hun paard op stal staat. Je kan niet vaak genoeg herhalen dat het schadelijke gevolgen heeft en ik heb niet altijd tijd om hetzelfde beleefde verhaaltje te recyclen. En linken naar paardnatuurlijk mag ook niet meer.

Overigens de quote was van een mede natural hoor Knipoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:52

Persoonlijk vind ik het extreme van de NH- en NB ers hier op BOKT wel mee vallen. Eigenlijk vind ik dat er maar 2 "extremisten" zijn. Maar die zijn dan ook niet voor rede vatbaar.

Het beeld wat ik heb van NH ers is er toch één van vervuilde paarden op een knollenlandje, het liefst met zoveel mogelijk onkruid "dan krijgt ie ook nog wat kruiden binnen ".

De conclusie die ik daar heerlijk zwart/wit uit trek is dat ze eigenlijk geen geld genoeg hebben om paarden te houden en op deze manier kost de stalling bijna niets, brok hoeft niet want ze hebben kruiden. Deken hoef je niet te kopen want dat is overbodig en de hoefsmid hoeft ook niet te komen want dat kun je best zelf.

Ik had ook even zin om bot te zijn.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:56

Duivel Vork Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:58

Gaaaap

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:18

KiWiKo schreef:

CherokeeChum schreef:

Wat nou sociaal en rustig zijn? Arabesk is hier niet extreem, mensen die hun paard opstallen zijn extreem. Okee, ik ben wat betreft Arabesk niet 100% objectief, maar toch:

Ik zit dit alles echt met een opengevallen mond te lezen. Wat doen sommige paarden die op stal staan? Die gaan weven, kribbenbijten en ontwikkelen andere stal'ondeugden'.
Ze laten op alle mogelijke manieren zien dat ze er knettergek worden, en dan zijn er mensen die zeggen: ach, volgens mij kan het niet zoveel kwaad.

Iemand zei een keer: "Als een paard zou piepen als een hond, zouden ze een paard niet opstallen".

Daar ben ik het niet mee eens. Aangezien al de 'ondeugden' de kop in worden gedrukt zouden ze bij een piepend paard waarschijnlijk gewoon de stembanden er uit snijden o.i.d.

Als iemand op bokt zegt: "Goh, weet je wat ik doe? Ik sla mijn paard elke dag keihard voor z'n bek, ook al heeft hij niks fout gedaan". Dan mag je daar toch ook fel tegen in gaan?
En als je dit niet vergelijkbaar vindt: inderdaad, dat is het niet. Elke dag je paard een mep geven is vele malen minder schadelijk (zowel psychisch als fysiologisch) dan je paard de hele dag op stal zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:21

CherokeeChum schreef:
Arabesk schreef:

Dat is ook niet extreem ,maar de wijze waarop je het brengt Haha! Vork

Ben ik het wel mee eens, op deze manier krijgen mensen juist het verkeerde beeld van Naturels Ja Ik stalde die van mij ook op...SNACHTS. Overdag stond hij lekker buiten, in de paddock of op het land, en dan nog stond hij te mieren dat hij naar binnen wou. Ik heb hem trouwens gekocht bij iemand waar hij alleen als hij mazzel had alleen in de zomer een uurtje naar buiten kon, dus hij was er op dat gebied al super op vooruit gegaan. Hij stond bij mij gewoon van 8 tot 6 lekker buiten.

Overigens waar ik wel een enorme hekel aan heb is peesbeschermers om in de wei Lips are sealed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:22

arno8 schreef:
KiWiKo schreef:

CherokeeChum schreef:

Wat nou sociaal en rustig zijn? Arabesk is hier niet extreem, mensen die hun paard opstallen zijn extreem. Okee, ik ben wat betreft Arabesk niet 100% objectief, maar toch:

Ik zit dit alles echt met een opengevallen mond te lezen. Wat doen sommige paarden die op stal staan? Die gaan weven, kribbenbijten en ontwikkelen andere stal'ondeugden'.
Ze laten op alle mogelijke manieren zien dat ze er knettergek worden, en dan zijn er mensen die zeggen: ach, volgens mij kan het niet zoveel kwaad.

Iemand zei een keer: "Als een paard zou piepen als een hond, zouden ze een paard niet opstallen".

Daar ben ik het niet mee eens. Aangezien al de 'ondeugden' de kop in worden gedrukt zouden ze bij een piepend paard waarschijnlijk gewoon de stembanden er uit snijden o.i.d.

Als iemand op bokt zegt: "Goh, weet je wat ik doe? Ik sla mijn paard elke dag keihard voor z'n bek, ook al heeft hij niks fout gedaan". Dan mag je daar toch ook fel tegen in gaan?
En als je dit niet vergelijkbaar vindt: inderdaad, dat is het niet. Elke dag je paard een mep geven is vele malen minder schadelijk (zowel psychisch als fysiologisch) dan je paard de hele dag op stal zetten.

Mag ik vragen wie hier in dit topic dan zijn paard 24 uur per dag op stal aan het "opstallen" is? Ik geloof niemand, en wat zien jullie Naturals dan als "opstallen"? Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:23

Vooroordelen zijn toch lekker
- 24 uur op stal
- niks van paardengedrag kennen
- alleen met sterk bit, en sporen paarden in controlen houden
- paarden met een wil gaan naar de slacht Slapen Ach gut

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:24

CherokeeChum schreef:

Arno let op; smileys Haha! ruuuuuuuuustiggggg Haha! Clown

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:29

Moderatoropmerking:
Offtopic reactie verwijdert

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:35

Jan, wanneer krijg je nou eens door dat iedereen je negeert?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:36

arno8 schreef:

Arno als je iemand negeert is het de bedoeling dat je hem niet aanspreekt Ach gut

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:17

katiavl schreef:
arno8 schreef:

Arno als je iemand negeert is het de bedoeling dat je hem niet aanspreekt Ach gut

Correctie: 3 extremisten Knipoog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:17

4 bedoel je dan waarschijnlijk.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:23

Als je zelf iedereen die tegen je in gaat als een extremist ziet, moet je toch eens na gaan denken of je zelf niet misschien...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:39

arno8 schreef:
Als je zelf iedereen die tegen je in gaat als een extremist ziet, moet je toch eens na gaan denken of je zelf niet misschien...

Wel nee, ik zie alleen jou en Arabesk als extremist. Ik ben nl. niet noodzakelijkerwijs tegen NH, wél tegen je mening opdringen. Het moet jullie toch opgevallen zijn dat ik alleen maar reageer in Topics waar jij en je vriendin in reageren. En dan doe ik dat op dezelfde manier als jullie. Wel zonder schaduw accounts natuurlijk Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:42

janderegelaa schreef:
arno8 schreef:

Wel nee, ik zie alleen jou en Arabesk als extremist. Ik ben nl. niet noodzakelijkerwijs tegen NH, wél tegen je mening opdringen. Het moet jullie toch opgevallen zijn dat ik alleen maar reageer in Topics waar jij en je vriendin in reageren. En dan doe ik dat op dezelfde manier als jullie. Wel zonder schaduw accounts natuurlijk Knipoog

OPMERKING:

Persoonlijke vetes worden per PB uitgevochten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:45

Je hebt een punt.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:33

Tinkerloos schreef:
hafgirl15 schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.
Extremistisch?? Bloos!
Ik vind dat normal gedoe nogal doorslaan,en eigenlijk ook sektarisch.
Erger nog dan bij de naturals.

Hoezo slaat dat door...ik snap het eigelijk niet wanthet onderscheid normal en natural is hartstikke nieuw.Vroeger bestond dit niet en werd je helemaal niet raar aangekeken als je paard op ijzers stond en nu word je daardooor zelfsvoor mishandelaar uitgemaakt. Ik snap niet dat we zonodig elkaar moeten gaan onderverdelen in groepen.. En dat maken naturals ervan,die willen blijkbaar bij een groep gaan horen en dat maakt ze wel degelijk sektarisch. Ik heb mezelf nooit onderverdeeld in een groep,of bedacht dat ik ''normal'' wou worden want dat leek me wel gezellig ofzo.... belachelijk toch dat het zo moet. Maar ik heb nu in genoeg discussies meegelezen waarin de ''naturals'' echt het hoogste woord hadden en dat HUNniet openstonden voor andere meningen. Natuurlijk heb ik het hier zoals ik ze dan maar even noem over de extremisten dus voel je niet aangesproken. Het is algemeen bekend over wie we het hier hebben.

Er zijn meer aanhangers bij de normals,dan bij de naturals,en normals groeperen vaak,terwijl naturals wat afzeidiger blijven.
Hoe normaal is het niet voor een normal om het paard op stal te zetten,om het een bit in te doen,en er een ijzer onder te slaan.
Heel gewoon toch?
Dat doe je toch zonder na te denken,omdat het zo hoort?

Omdat naturals verder keken dan hun neus lang was,kwamen ze op alternatieven om hun paard te houden en te verzorgen.
Naturals denken verder,en ze zijn allemaal ooit normals geweest.(dus we weten het verschil in wel of geen deken,stal,ijzers enz)

Omdat het anders is dan normaal hoeft het niet meteen sektarisch te zijn dacht ik zo,en als je je aangevallen voelt omdat jij je paard misschien op ijzers hebt,en op stal hebt,dan zegt dat meer over jou dan over naturals.

Een paard op niet op ijzers zetten heeft voor 90 procent niks met natural zijn te maken.Ik ken natural paarden die op advies van de hoefsmid gewoon op ijzers staan. Mijne staat idd ook op ijzers, omdat ie overdag op beton staat en op aanraden van de hoefsmid. Kundige mensen die echt wel weten wara ze het over hebben.

Wat jij met je paard doet moet je zelf weten,al leg je er 3 dekens op,en rij je hem/haar met 2 bitten tegelijk,op ijzers en op stal,maakt mij niks uit.
Maar op dit moment sta jij zelf niet open voor andere meningen,en vind je dus iets wat anders dan normaal is sektarisch.

Ik sta helemaal open voor andere meningen. Mijn paard is geschoren, staat op ijzers en snachts op stal. Wij hebben het enorme voordeel op stal van het de heledag buitenkunnen staan. Wat ik zelf super belangrijk vind! Bij mij op stal staan ook ''natural'' paarden, en ook deze dragen dekens en staan net als de rest snachts op stal ( ook geen andere mogelijkheid). Ik heb niet het idee dat mijn paard ongelukkiger is dan de natural paarden.

Dat is niet zo, zo denk ik helemaal niet als ik het woord natural hoor.Ik weet heel goed wat natural zijn inhoud , en ik ken genoeg normale naturals. Maar er zijn er ook een paar ( dan bedoel ik vooral op de fora's) die gewoon welextremistisch zijn. Oftewel alleen hun manier van paarden houden is goed en dan is normaal zijn niet alleen fout,het is zelfs dierenmishandeling.... Slapen

Het ging om het artikel,dat die man het niet objectief geschreven heeft,en er net als jij al meteen vanuit gaat(ging) dat dat 'gedoe' sektarisch is.
Sommige normals beginnen al te schreeuwen bij het woord natural,terwijl ze niet echt weten wat het presies inhoud,en ze hebben zich er nooit echt in verdiept.

Dat is niet zo, zo denk ik helemaal niet als ik het woord natural hoor.Ik weet heel goed wat natural zijn inhoud , en ik ken genoeg normale naturals. Maar er zijn er ook een paar ( dan bedoel ik vooral op de fora's) die gewoon welextremistisch zijn. Oftewel alleen hun manier van paarden houden is goed en dan is normaal zijn niet alleen fout,het is zelfs dierenmishandeling.... Slapen