de winter voor naturals

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: de winter voor naturals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:39

weinig kans, als er regels zijn dat je niets mag neerzetten mag je ook helemaal niets neerzetten, zelfs geen verrijdbare melkstal....dat is om het landschapsbeeld niet te verpesten, dat de beesten verrekken kan ze niets schelen......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 16:49

ja laten we NL vooral kaal en plat houden Clown

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:41

Arabesk schreef:
ja laten we NL vooral kaal en plat houden Clown

Plat,kaal? Hier is niets kaal! Het stikt hier van de gebouwen.
Ik krijg een krop in mijn keel als ik eraan denk hoe weinig weides er nog over zullen zijn over 5jaar Verdrietig

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:34

Ik weet niet of het niet mag, misschien is het wel een goed idee. Ik weet alleen niet of de stalhouder het goed vindt aangezien er dan twee moeten komen omdat we twee kuddes hebben en dan moeten deze dus wel 3 à 4 x per jaar verreden worden. Dat is de pest van een pensionstal, ik ben verder gewoon ZO tevreden dat ik mijn paard ook niet daarom weg zou halen. Weidegang blijft altijd een grote issue en vind maar eens een stal waar ze zo lang naar buiten gaan als hier en je ook nog de nodige faciliteiten hebt. Ik zou ook al heel blij zijn met een paar enorme bomen langs de weides hoor maar waar vind ik een aantal uit de kluiten gewassen bomen en hoe overtuig ik ze om naast de wei te komen staan? Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:01

Sees schreef:
Ik weet niet of het niet mag, misschien is het wel een goed idee. Ik weet alleen niet of de stalhouder het goed vindt aangezien er dan twee moeten komen omdat we twee kuddes hebben en dan moeten deze dus wel 3 à 4 x per jaar verreden worden. Dat is de pest van een pensionstal, ik ben verder gewoon ZO tevreden dat ik mijn paard ook niet daarom weg zou halen. Weidegang blijft altijd een grote issue en vind maar eens een stal waar ze zo lang naar buiten gaan als hier en je ook nog de nodige faciliteiten hebt. Ik zou ook al heel blij zijn met een paar enorme bomen langs de weides hoor maar waar vind ik een aantal uit de kluiten gewassen bomen en hoe overtuig ik ze om naast de wei te komen staan? Haha!

Ah,neem die gewoon even op en plant ze in je weide.
Nee serieus,ik zou het met de stalhouder overwegen als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 08:47

Tinkerloos schreef:
laetitia schreef:
Hoe doen jullie dat nu het zo vroeg donker wordt?? Mijn jaarling staat bij een boer die totaal geen verlichting heeft!!

En ik kom vanaf mijn werk dus rond half 6...ik moet hem dus gaan 'zoeken' in het donker!!!!
Hebben jullie daar ook ervaringen mee?
Ik heb dat nu dus ook.
Als ik kom en roep,dan komt ze naar het hek,dus ik hoef niet te zoeken.
Pling

Zelfde hier, Katie hinnikt altijd; Dus dat zal een luide hinnik worden; ontdek ik misschien nog in al dat zwart waar mijn gitzwarte paard staat Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:09

Anouar komt nooit en hinnikt ook niet. Maar hij kijkt wel altijd en z'n bles is bijna lichtgevend Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:24

Norgette staat nu een jaar 24/7 buiten. Halverwege dat jaar, kwam het landje te koop staan en heb ik een hectare weten te bemachtigen. Ik voel me haast als god in frankrijk, ik heb mijn eigen modder!
Ja, want het is zandgrond, maar erg snel nat maar ook snel weer droog. Ze staan hemelsbreed 250 meter van de dijk en zee verwijderd, geen bomen en struiken, de wind raast er als een gek overheen. Er staat een scherm van wilgentenen en er is een betegeld stuk van 6 bij 6 meter. Ze staan er nu met zijn viertjes op. We hebben een aanvraag gedaan voor een schuilstal door iemand die bij mij op het landje staat en goede contacten heeft met de gemeente dus ik ben zeer benieuwd.
Met nat op het land zetten heb ik op zich geen moeite, maar natuurlijk als de wind om het huis stormt met windkracht 8, wat het hier nu is, en hagel. Oei, dan denk ik wel aan haar, arm paard!
Hoewel ik merk dat de winter haar veel beter doet dan een zomer met 30 graden, dan breekt het eczeem haar aan alle kanten uit.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:27

Ze krijgen trouwens 3 keer per dag heerlijke kuil gevoerd, maar dat blijft zo vervelend liggen met die wind. Er hangt 1 hooinet,maar dat kan niet zomakkelijk bevestigd worden, en er gaat een deel in een badkuip, er staan nog 2 speciekuipen maar dat werkt helemaal waardeloos. Er verwaait gewoon een deel over het land.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:30

En ook hier is het allemaal heel primitief, dus geen verlichting, er loopt wel een doorlopende weg langs dus daar staan wel lantaarns een 1 deel van het land. maar toch is het wel erg donker. Ze komen allemaal wel snel naar het hek, gezien ze ze daar 3 keer daags voer krijgen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:36

Die neoprene lange chaps bevallen mij super!

@Laetitia, wij hebben elkaar al wel ontmoet! Mijn 3 bontjes staan in de wei bij de paardjes van Tinkerloos.

@Morrie, waar gaat jouw bonte naartoe?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:36

Tja, het blijft altijd behelpen, hoe dan ook. In ieder geval bedankt voor jullie tips, fijn dat jullie meedenken! Ik zal misschien toch eens een goed moment uitzoeken om het er met de stalhouder over te hebben, ik weet dat de andere pensiongasten er ook wel oren naar hebben namelijk.

Oh en Karel hinnikt niet maar komt wel. Maar goed hij is bont dus ik ben de enige die zijn paard kan vinden in het donker Haha! .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:43

Anouar heeft momenteel een schutkleur Haha! Modderkleur

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:08

[/quote]

Maar kan je die teenverwarmers meer dan 1x gebruiken?[/quote]

Nee dat niet.
Zodra je ze uit het zakje haalt en zeg maar opwrijft blijven ze
5 tot 7 uur warm, maar je kunt ze daarna niet meer hergebruiken.. Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:24

Ik moest vanacht wel aan mijn paardje denken hoor, toen ik heerlijk warm in mijn bedje lag en zij daar in de zuidwesterstorm stonden...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:25

ik ook, heb geen oog dichtgedaan vannacht en zit me nu af te vragen hoe ik vanmiddag 5 uur ga halen op m'n werk zonder in slaap te vallen.....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:32

Gelukkig is de storm gaan liggen, ik ga straks naar mijn paard en ik ben erg benieuwd hoe alles erbij staat.

Morrie: heel veel koffie drinken of wat beter helpt: red bull. Verder regelmatig even van het scherm af anders val je in slaap!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:03

Morrie schreef:
ik ook, heb geen oog dichtgedaan vannacht en zit me nu af te vragen hoe ik vanmiddag 5 uur ga halen op m'n werk zonder in slaap te vallen.....

En... is het gelukt? Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:44

ja, maar ik heb net al een uur liggen pitten op de bank.....en ik ga zo weer verder

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:30

Ben blij dat onze paardjes de storm wel overleefd hebben...moet er trouwens niet aan denken dat er ineens een boom omwaait en op Karim terecht komt. Maar ja dat is het echte doemdenken. Al hadden die boeren in Friesland waarschijnlijk nooit verwacht dat de storm zo'n impact zou hebben waardoor er al 15 paarden de verdrinkingsdood ondergaan hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:30

Anouar stond er fris en fruitig bij (met een laagje modder) Hij stond lekker wat te knabbelen en had nergens last van.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:35

Storm welke storm?
Het enige wat ik heb gezien is dat het hééééél hard begon te waaien en toch redelijk hard begon te regenen tijdens onze buitenrit. Héérlijk toch Belgenland Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:00

Ik waaide zowat de sloot in met m'n fiets Nagelbijten / Gniffelen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:08

Ik dacht vannacht: Heerlijk paardjes staan buiten...kunnen schuilen als ze willen en hebben dan nog eten ook.

Wow heb me in tijden niet zo goed gevoeld Haha! (en toch slecht geslapen Duivel )

Overigens viel het me ontzettend mee hoe nat alles is bij ons. Die hevige regen die 2 weken geleden viel was erger.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:09

Cowgirl schreef:
Heerlijk paardjes staan buiten...kunnen schuilen als ze willen en hebben dan nog eten ook.

Wow heb me in tijden niet zo goed gevoeld Haha! (en toch slecht geslapen Duivel )

.

dit gevoel herken ik precies!! hihi
Clown