Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:52

play_coy schreef:
sorry hoor, maar zoals al eerder is gezegt,
iedereen blijft zijn meningen geven, over sporten die al eeuwen aan de gang zijn
daarbij moet iedereen zijn tak maar respecteren, en t laten hoe het is, iedereen denkt t altijd beter te weten, als je een kijkje achter de schermen neemt,valt t allemaal wel mee!

Zo denken die stierenvechters in Spanje en Italie ook over hun sport. En wij als 'leken' op het gebied van stierenvechten zeggen dan dat ze ermee moeten stoppen?

Ik vind de steeple chase een sport is met een hoog risico-gehalte. Ikzelf zou het nooit willen doen, maar zal geen mensen veroordelen die het wel doen. Maar eigenlijk is het wel zo dat elke vorm van topsport slecht is, of je nou profvoetballer bent, prof-boxer, of als paard op de toppen van je kunnen over een baan/hindernis gejaagd wordt.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:47

_Kalinka_ schreef:
Soms zie ik op tv van die paarden die dan heel hard
moeten rennen en dan over heggen moeten springen.
Vaak vallen dan die paard of ruiters en worden de paarden soms afgemaakt !
Wat is dan de lol van die sport .. ? ( ik weet niet echt goed hoe die sport heet)

heey meisie ik vind het ook geen leuke sport net zoals stieren vechten allemaal heel erg zielig en wie diit niet zielig vind is geen echte paarden liefhenbber. Nors opkijken

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:36

GEEN ECHTE PAARDEN LIEFHEBBER!? nouja, sorry maar dit slaat nergens op, het is zielig als er wat met t paard gebeurd, maar de sport zelf, naja ieder zijn eigen mening over iedere tak van de paardensport!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:21

idd, ik vind die opmerking wel heel kort door de bocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:09

Ik ook. Zelfs de dressuur kan op zo'n manier worden beoefend dat het totaal niet diervriendelijk is.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:39

Kan het topic niet dicht want het is nu meer dat iedereen zn mening geeft... en iedere keer eindigt op dezelfde discussies.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:09

MANGO je hebt gelijk hoor paarden zijn ook dieren en als je een paard niet goed traint als die niets wint dan is het de baas ze schuld niet het PAARD bah waggelijk

EN IEDEREEN HEEFT ZIJN EIGEN MENING DUS GA HIER MAAR NIUET OP IN; Verdrietig

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:11

Tsja...ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden.
Om maar eerst op de vraag van de TS in te gaan.
Ja, ik vind het zielig. Voor het paard en van de mensen. Als je zoiets doet dan heb je zoiezo een verhoogd risico op blessures. Waarom ga je niet gewoon springen met balken die eraf kunnen? Das toch ook leuk/spannend ?

Ikzelf ga over geen enkel vast obstakel heen, niks, ook geen boomstammetje. Wil zo min mogelijk risico pakken. Misschien is dat overdreven, ok, het is overdreven en ben dan ook een dressuurgeval dat voorzichtig haar paard rijd, geen sporen gebruikt en zo min mogelijk een zweep.

Iemand die bewust is van de risico's en dan alsnog gaat racen met hindernissen ertussen die vind ik niet lekker bezig. Ik weet dat ik mensen beledig zo, is niet de bedoeling. T gaat mij om de risico's die worden genomen ookal weet je dat het bijv. je laatste race kan zijn met dit paard.

Verder zijn er in de spring en dressuur tak ( en heel veel andere) meer onopvallende zaken. Je ziet aan een paard dat verkeerd terecht is gekomen op/na een sprong dat zijn benen kapot zijn enz. Maar bij een dressuurpaard dat met de kop tussen de voorbenen loopt zie je het bijna niet. Wie weet als je foto's gaat maken is de schade vergelijkbaar ( Dat weet ik niet zeker, lijkt me overdreven maar wist even geen ander voorbeeld )

Dan nog even over het filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=LRp3ng2f ... ed&search= )
Idd, het gebeurd, maar ik denk dat je uit elke ( dressuur) proef wel zo'n plaatje kan schieten. Van een paard dat zijn mond even opengooit en de oren laat hangen. *flits* en hoppa, het is mishandeling. ( verder bedoel ik er niet mee dat het NIET zielig is, vind alleen sommige dingen nogal overdreven. )
Verder heb ik mijn twijfels over de ''nevzorov '' manier. Ben wel benieuwd naar een filmpje ofzo dat je kan ziet dat het echt zo gaat. Want aan de hand van foto's kan je gewoon veel verwijderen ( niet dat ik denk dat dat nou echt het geval is ) .
Waarom ik mijn twijfels heb is dit. Ik zie 2 dingen tijdens de voorbijkomende foto's die mij niet bevallen aan iemand die op zo'n ''goede'' manier met paarden om gaat. Nl deze :
* ik zie dat er een zweep word gebruikt, als alles zo diervriendelijk word geprezen, waarom dan een zweep ?
http://i109.photobucket.com/albums/n55/ ... 2006/1.jpg
en
http://i109.photobucket.com/albums/n55/ ... 2006/2.jpg

* In de bak staat een ''apparaat'' die ik alleen maar ken om de piaffe en de passage op een ( niet zo diervriendelijke ) manier aan te leren.
http://i109.photobucket.com/albums/n55/ ... 2006/3.jpg

Gewoon een paar voorbeelden van hoe je dingen eruit kan halen. Ook uit gewoon super goede dingen.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:16

waarom wordt dit topic niet gesloten?! het is wel duidelijk wat iedereen wel en niet leuk vind, iedereen zijn eigen mening, en denken het allemaal véél beter te weten, zonder dat ze óóit iets met de sport te maken hebben gehad, het is echt wel genoeg nu hoor! kinderachtig zeg

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:07

Sisco4life ik ben het met je eens!!! als ik dat mag zeggen
die foto's zijn gewoon snel gemaakt en inderdaad waarom een zweep als het al zo goed gaat
zelf rij ik absoluut NIET met sporen ik zag laatst een man die had na de wedstrijd was die aan het uitstappen allemaal bloed kwam er van het paard af nu wil ik niet zeggen wat er nou zo goed is aan dresuur of aan spring of aan race ik vind het eigenlijk allemaal best zielig vroeger werd er amper met zweep en sporen geren vroeger hoefte je maar een klijn seintje te geven en ik zou willen dat het nog vroeger was voor de paarden!!!!!!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:49

Ahum, ik weet niet waar je dat vandaan haalt... maar vroeger stonden bijna alle paarden de hele dag in een stand, werd er standaard met hele scherpe bitten gereden (en dan niet stang en trens, maar alleen een stang), en waren lange sporen ook heel gewoon. Bovendien werd het paard veel meer dan tegenwoordig als gebruiksvoorwerp gezien.
Dus ik denk dat paarden het een stuk beter hebben tegenwoordig, dan vroeger! Natuurlijk is 23 uur p/d op stal staan dierenmishandeling, maar vroeger was het dus nog erger.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:57

Moderatoropmerking:
Omdat ik hier meerdere geluiden lees over de wens om het te sluiten omdat het een zich herhalende discussie is geworden en ik de post van Nina wel een mooie afsluiter vind gaat het bij deze op slot...