mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:19

Ik denk dat de dravers in het algemeen goedkoper zijn omdat het woordje *afgekeurd* eraan hangt.
Afgekeurt schrikt mensen af terwijl dit gewoon betekent dat ze niet snel genoeg in de koersen zijn.
Een draver is vind ik wel een paard apart. Je moet ermee om kunnen gaan en zeker als ze b.v. jaren gekoerst hebben. Ze willen ten alle tijd *winnen*. Niet zozeer omdat hun dat aangeleerd is, maar ook omdat dit stom gezegt al in hun bloed zit.
En je blijft ten alle tijd houden dat *tieners* NIET ALLEMAAL ! voordat ik een heel tienerleger over me heen krijg, dat ze denken hoe duurder het paard is hoe beter het paard is, maar zo ligt dit verhaaltje niet.
Als je een goed kwpn, fjord, haffie of iets dergelijks koopt voor een prijs waar mijn ogen iig van gaan rollen, kan deze net zo goed tegenvallen in de dressuur of spring ring.

Je kan b.v. een *goedkoop* paard kopen wat op 5 jarige leeftijd b.v. uit blinkt in de dressuur of springring. Prijzen zeggen helemaal drie keer niks.
Elk paard is zijn eigen en verdient hetzelfde respect als je eigen paard zou krijgen.

Ieder paard heeft 4 benen, een hoofd, staart etc. Dus waarom uberhaupt deze onzinnige discussie ?
Elk paard alles bij in begrepen heeft een eigen karaktertje en komt het bij de juiste persoon terecht geeft het paard zijn leven voor je of het nou een belg of een shet of een draver is. Ach gut

Dus hou alsjeblieft op met deze onzin ... dit doet me gewoon denken aan pesterijen op school vroeger.
IEDEREEN en IEDER paard is gelijk ongeacht wat voor ras het is !!!!!!

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:03

Chantalll ik ben het helemaal met je eens en denk veel anderen hier ook.
Je hebt het mooi uitgelegt/vertelt Knipoog .

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:57

Nou, dat ieder ras gelijk is is niet helemaal waar, maar wel gelijkwaardig! Knipoog

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:59

ieder PAARD is gelijk ONGEACHT wat voor RAS het is.
Beter lezen nina. Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:30

Chantalll schreef:
ieder PAARD is gelijk ONGEACHT wat voor RAS het is.
Beter lezen nina. Knipoog
Het is net wat je onder 'gelijk' verstaat. Gelijkwaardig zijn ze in elk geval wel Haha!
Ik vind dat elk paard paard is, en evenveel recht op paard-zijn heeft Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:08

Nog duidelijker; Een Shire en een Shetlander zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig Clown Haha!

Verder goed verhaal, Chantal OK dan!

De discussie blijft wel doorgaan, zeg... Tong uitsteken

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:37

Hmmm Alle paarden zijn gelijk ... hebben jullie paarden gezien zonder hoofd ? Drie benen ? Dus blijf bij mijn verhaal ... Maar goed dit is OFF topic ... Deze Discussie is gewoon de grootste onzin die er bestaat ... Dit is zo'n zelfde domme discussie als elkaar afkatten om dressuur springen draverijen etc etc ...

Je bereikt er alleen maar wrijving mee en je lost er NIKS door op.
Dus of je nou een goedkoop of duur paard hebt, je hebt er toch een leven lang plezier van ?
Dat stomme portemonnee-vergelijking Bah.

Ik kan hier lichtelijk geirriteerd door worden.

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:00

slaat nergens op,
dravers zijn juist een van de trouwste dieren die je maar kan vinden,
bijna geen ander ras word vanaf jaarling al in handen genomen en beleerd, bekapt enz.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:05

Volgens mij is dit een vrij oud topic, maar ik heb ook een draver, en ik denk ook dat het gewoon een gebrek aan kennis is. Iedereen die het karakter van de draver kent is om, zoniet dan heeft ie niet genoeg tijd en moeite in het ontdekken van de ware aard van zo'n paardje gestoken.
Ik heb nog NOOIT een ras gezien, dat zo hard voor je werkt en zo door het vuur gaat voor je. Het duurt even en het is ontzettend veel werk om er doorheen te prikken, maar als je er eenmaal doorheen bent, heb je een vriend voor het leven.

Hier hoor ik ook wel eens vooroordelen over dravers, ze vinden het een mooi paard tot ze horen dat het een draver is. Dan ineens is het stom om er mee te fokken, terwijl het 3 min geleden nog een prachtbeest was. Uhuu, sorry maar daar wordt ik ZO GRUWELIJK boos van.

Voor mij is er maar 1 perfect ras, en dat is de draver. De arabier staat bij mij ook hoog, maar de trouwheid van de draver wint het daar ook van.

Tja het is soms moeilijk met rijden, maar ik heb er voor gekozen om er voor te vechten, of het nu goed gaat of slecht, ik ga ook voor haar door het vuur. Kan niet iedereen met een 'kant en klare' kwpner zeggen. Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:30

Submodopmerking:
Trot4life, zou je willen stoppen met het reageren op oude topics Lachen .

savanna_Iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:42

mijn dravertje is een paardje uit de duizend met een gouden karakter ongeacht hoeveel hij koste.
Ik wist niet dat je zo snel een draver zijn vertrouwen kon winnen.
Ik was niet vertrouwd met het ras maar heb zeker nog geen seconde spijt dat ik zijn fiere bazinnetje ben.
Pling

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:18

Whoho, dit is wel een heel oud topic.

*temt even.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:20

Dravers zijn juist super leuk. Heb ook een draver verzorgt, was echt leuk. Ze was wel heel moeilijk, maar dan heb je tenminste iets te doen! Beter dan een paard die gewoon braaf zijn rondje loopt Knipoog

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:35

Volgens mij heb ik op dit topic al ooit een berichtje geplaatst. Maar ik ben het met je eens Cyn_ Lachen Als ik nou iets doe met mn draver en het gaat goed dan weet ik wel dat ik het allemaal zelf heb bereikt en ze is gewoon superlief!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:18

Idd oud topic, vandaar een slotje Knipoog