Afgekeurt schrikt mensen af terwijl dit gewoon betekent dat ze niet snel genoeg in de koersen zijn.
Een draver is vind ik wel een paard apart. Je moet ermee om kunnen gaan en zeker als ze b.v. jaren gekoerst hebben. Ze willen ten alle tijd *winnen*. Niet zozeer omdat hun dat aangeleerd is, maar ook omdat dit stom gezegt al in hun bloed zit.
En je blijft ten alle tijd houden dat *tieners* NIET ALLEMAAL ! voordat ik een heel tienerleger over me heen krijg, dat ze denken hoe duurder het paard is hoe beter het paard is, maar zo ligt dit verhaaltje niet.
Als je een goed kwpn, fjord, haffie of iets dergelijks koopt voor een prijs waar mijn ogen iig van gaan rollen, kan deze net zo goed tegenvallen in de dressuur of spring ring.
Je kan b.v. een *goedkoop* paard kopen wat op 5 jarige leeftijd b.v. uit blinkt in de dressuur of springring. Prijzen zeggen helemaal drie keer niks.
Elk paard is zijn eigen en verdient hetzelfde respect als je eigen paard zou krijgen.
Ieder paard heeft 4 benen, een hoofd, staart etc. Dus waarom uberhaupt deze onzinnige discussie ?
Elk paard alles bij in begrepen heeft een eigen karaktertje en komt het bij de juiste persoon terecht geeft het paard zijn leven voor je of het nou een belg of een shet of een draver is.

Dus hou alsjeblieft op met deze onzin ... dit doet me gewoon denken aan pesterijen op school vroeger.
IEDEREEN en IEDER paard is gelijk ongeacht wat voor ras het is !!!!!!

. 
.