SophievdV schreef:Gisteren weer op concours geweest. Ik loop toch wel regelmatig tegen juryleden aan die de Friese paarden echt enorm kunnen waarderen en het lijkt wel alsof ze het moeilijk vinden om ons te beoordelen. Heb een grote vos voor de wagen die eigenlijk altijd haar best doet. Vandaag hadden we een baan van 20 x 40 en dat is best een uitdaging. Toch liet ze zich heel fijn sturen en kon ik bijvoorbeeld netjes op de letter rijden.
De score viel erg tegen. Eerste proef net geen winstpunt met 178,5 en de tweede proef, die veel rommeliger was, 184,5. Vind het dan moeilijk te volgen eerlijk gezegd en heb het voornamelijk bij juryleden waarvan bekend is dat ze dol zijn op meer barokke paarden. In dit geval weet ik dat de jury heel fanatiek Friezen fokt en houdt. Niks mis mee natuurlijk, maar naja..
Nu ben ik trouwens blij dat ik de vierjarige mee had en niet onze Eebert. Die laatste is zo scherp en heeft snel veel tritt in de benen. Dat maakt het lastiger om te beoordelen.
Einde van de maand start ik ze op onze vereniging, een thuiswedstrijd dus. En in december gaan we naar Barsingerhorn om te kijken hoe het daar gaat. Dan neem ik wel de Eebert mee, want de vierjarige is inmiddels 6 maanden drachtig. Zij gaat op een gegeven moment met verlof. Ze loopt nu alleen nog zo gemakkelijk en fanatiek dat ik gewoon goed in de gaten houd hoe het gaat en de planning daar op af stem.
Hebben jullie nog wedstrijden gereden?
Jammer dat de punten soms heel anders zijn dan je gevoel. En dat je merkt dat juryleden jouw gelderse (je ment met gelderse paarden toch?
) toch anders beoordeelt dan als het friezen paarden zijn. Ik rij met mijn welsh pony ook vaak tegen friezen paarden. Gelukkig heb ik hier nooit last van gehad of dat het mij dit gevoel gaf.
Helaas ligt bij ons alles even helemaal stil. Opeens loopt Bungie kreupel voor de wagen, je merkt dat het echt vanuit zijn schouders komt. Met longeren zie ik niks aan hem, maar ja dan hoeft hij ook niks te trekken met druk tegen de borst. We zijn onder behandeling bij Health4Horses en hopelijk knapt hij snel weer op
.