[AR] Hippiade Mennen 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Hippiade Mennen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:44

Ik moest voor iemand enkelspan paard L even opzoeken en daar staan ook heel veel puntenverschillen.

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten !

Mijn dames met hun brons :) was een leuke dag om eens mee te maken.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:05

assie schreef:
Waren er ngo meer mensen die zo'n enorm juryverschil in de dressuur hadden?

B. in jouw klasse (2e proef) heeft vaak van die uitschieters naar boven, maar hij punt niet altijd hoog en bij iedereen hoog. Mijn record-score heb ik ook van hem :') .
Het andere jurylid, M. jureert gematigder, maar ik kan me meestal wel in haar beoordeling vinden. Het verschil in score bij degene die tweede werd in jullie rubriek, is wel een héél groot verschil. Bij B. 3 wp's en bij M. nog niet eens 1 wp. Jammer dat ik de proef niet gezien heb :')

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:14

Waar kan ik de scores terugzien? En dan dus niet in procenten, maar in punten.
Die 189 die ik kreeg was het ook niet waard hoor. Daarvoor gingen er nog teveel dingen mis. Maar die 168 vond ik dan weer wat te laag.
Wel héél bijzonder:
Onderdeel tussen H en M overgang arbeidsstap. Daarna bij B afwenden.
Bij het ene jurylid twee keer een 8 met daarbij specifiek geschreven 'mooi op het achterbeen, mooi voorwaarts gereden'
Bij het andere jurylid een 6 en een 5 met daarbij het commentaar: 'niet voorwaarts gereden'.
Jurysport 8)7 .

Maar goed, ga er maar aan staan, zoveel combinaties jureren in je vrije tijd. Je lijkt het wel nooit goed te doen. En ik heb lekker gereden, dus waar piep ik over ;) .

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:17

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:24

Jeetje, ook iemand met 182 en 157. Grote verschillen!
Ik heb iig weer genoeg om op te oefenen thuis. En hopelijk heeft Tentsi geleerd dat andere paarden en koetsen heus niet eng zijn O:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:34

Ik had in mn ene proef 24,5 punten verschil. Ik hoorde iemand met een M paard met 32 punten verschil.

Benno is net fit en blij het land op gegaan. Lekker ding is het.
We zijn van heel ver gekomen. Ben echt heel trots op hoe hij het gister gedaan heeft. Vooral ook de dingen om proeven heen. Ik ben voor het eerst alleen naar het terein gestapt, en dat zonder gekkigheid. En de ereronde, ik kneep hem best daarvoor. Maar eerst braaf stil staan en daarna een fijn vrolijk rondje rijden. Ik denk dat Benno een nieuwe hobby heeft, maar daarvoor moet hij volgend jaar weer zo zijn best doen ;) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:37

assie schreef:
Maar goed, ga er maar aan staan, zoveel combinaties jureren in je vrije tijd. Je lijkt het wel nooit goed te doen. En ik heb lekker gereden, dus waar piep ik over ;) .

Maar dat wil niet zeggen dat de éénduidigheid in het beoordelen niet voor verbetering / verfijning vatbaar is. Wat is in een proef een 4 waard, wat een 6 en wat een 8. Als je bij beide juryleden bijvoorbeeld 180 punten haalt, maar waar de één vijven geeft en de ander zevens (of nog extremer), en verderop in de proef andersom, kun je er weinig mee.
Zulke grote verschillen zul je in de dressuur onder zadel niet gauw zien.

edit: L, 2e proef, deelneemster op 2e plek: 36 punten verschil ;) . Dat moet toch echt niet kunnen.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:51

Gefeliciteerd iedereen!!

Voor Rosa was het erg warm & ik was toch wel erg zenuwachtig en zij is daar erg gevoelig voor, dus helaas niet de snelheid van normaal. Ook was ik even de weg kwijt in het parcours :( dus buiten de tijd! Maar wel foutloos! Toch nog wel 18e geworden van de 26! :)

Vond het al super dat ik mee mocht doen, en we gaan er gewoom weer voor om volgend jaar weer mee te doen!!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 11:18

Gefeliciteerd Assie en Letsdunit!

Mooi dagverslag ook, Assie! :D

Bedankt voor het uitslaglinkje delen, Letsdunit. Ik heb nog eens goed gekeken, maar de L VH 1pa had vast op dat laatste witte blad moeten staan. Zo te merken heeft ook niemand in het topic bij toeval een fotootje gemaakt van het prikbord op het terrein (had zomaar gekund ;)). Dus even afwachten of ze maandag op het Centrum weer wakker worden :P

Tjah, puntenverschil blijft altijd wel. Maar er zijn inderdaad wel extreme uitschieters. Sommige juryleden zitten in de 5/6jes hoek, terwijl anderen echt durven te punten van 2en tot 9ens. Geef mij maar die laatste. Ik ben alleen benieuwd hoeveel mensen er al eens naast de jury hebben zitten schrijven. Best leerzaam om een keer te doen (en daarmee krijg je ook af en toe de onmogelijkheden in de jurysport mee: er gebeurt niets slechts, maar de oefening is ook niet spectaculair of paard gaat tussen de oefeningen met punten in de staak, in hoeverre neem je dat mee in de cijfers of alleen onderin bij het kopje "ontspanning" etc.). Vergeet ook niet dat het standpunt vanuit H heel anders is dan C. Kaarsrecht over de A-C lijn is bv. minder goed te constateren vanuit die positie. Achja dat gedoe over de jury zal nog wel even blijven... zo heb ik dit jaar gemerkt dat sommigen de nieuwe reglementen niet kennen (bv. wat betreft vrij groeten).

Trouwens een ander populair discussiepunt ieder jaar: de stalplaatjes! ;)
Hoe vinden we de stalplaatjes dit jaar?!

Zo te zien vonden ze het ontwerp van vorig jaar leuk en is alleen het jaartal veranderd. Stiekem had ik gehoopt op een metaal/messing plaatje, maar deze is ook wel leuk na de vierkante uit 2013. :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:26

Daar heb je gelijk in hoor Marjola, met die jury-dilemma's. Ik heb wel vaker geschreven bij (men)juryleden, dus wat je zegt herken ik wel.
Maar toch... ik vind die hele grote verschillen toch bijzonder. Zeker op een Hippiade of Districtskampioenschap moet je toch wat meer bij elkaar zitten in mijn ogen. En kun je dezelfde oefening niet zó verschillend beoordelen in mijn ogen. Maarja, hoe ga je het voor elkaar krijgen om juryleden exact hetzelfde te laten beoordelen?

Het stalplaatje... ik weet eigenlijk niet waar ik de mijne heb gelaten :o .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:30

Met Roos heb ik nog een mooi stal plaatje gehad. De 4kante heb ik gemist. Ik vind dat plastic maar niets, maar het is beter dan niets.
Linten vind ik wel mooi. Dit is Benno zn mooiste lintje tot nu toe. Ook mooier dan zijn 1e premie en keurings NK lintje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:38

Iedereen gefeliciteerd.

Tja, punten verschillen... Een paar jaar terug had ik 40 punten verschil, in beide proeven (Z). Daar wordt je niet blij van hoor. En als dat dan bij iedereen is heb ik daar absoluut vrede mee, maar ik was de enige. Bij de hoge punten was ik met afstand kampioen geweest....

En helaas komen onder het zadel die verschillen ook voor hoor. Zoonlief had op de regiokampioenschappen voor een onderdeel bij hoofdjury een 8, bij de andere een 4.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 12:40

@assie ja inderdaad. En dan heb je nog het punt wie heeft er nu gelijk ;) Want je kan het eigenlijk alleen met videobeelden terug zien, soms voelen dingen slecht en dan valt het vanaf de kant gezien nog wel mee.

@tine10 onder het zadel zie je die verschillen (jammer genoeg) ook nog te vaak. Het lijkt ook wel of juryleden zenuwachtig worden op kampioenschappen en extra scherp gaan punten.

@Dennis het plaatje uit 2013 was ook plastic, maar 2x zo dun. Dus als je die vastzet, trekt ie krom. Het stalplaatje van de afgelopen 2 jaar is dus al een stuk sterker. Zie hier op de foto's het verschil. De linten zien er inderdaad prachtig uit! :j

Afbeelding

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:46

Ik vind het stalplaatje geweldig! Kan niet oordelen over kwaliteit of hoe die eruit ziet heb namelijk niks om te vergelijken! Ben in iedergeval erg blij dat ik er nu een heb :D

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:20

Misschien een beetje een suffe vraag, maar hoe zit/zat het met de dressuur protocollen? Kon je die ergens afhalen? Of worden die nagestuurd? Ik heb er totaal niet aan gedacht.....was nogal blij verrast met mijn reservekampioentitel.... :o

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 14:38

@Stippies Ik heb de dressuur protocollen zien staan naast het secretariaat. Dat was volgens mij zelf meenemen. Gefeliciteerd met je prijs trouwens!

@its_laraa daar heb je ook gelijk in! Niet iedereen heeft zomaar een stalplaatje van de Hippiade hangen. :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:47

Idd. De protocollen stonden bij het secretariaat. Gesorteerd per ring.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:51

Over het stalplaatje, Ik twijfel of ik hem op de trailer doe of bij de stal (ponys hier staan aan huis). Wat doen jullie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:05

Ik heb ze niet op de staldeur maar in huis bij onze bekers liggen. Ik heb 3 verschillende soorten, vind ik niet mooi :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:09

Bij Janouk zitten ze op de staldeur: wij hebben Koperen Hippiade platen uit 2007, 2009 en 2011. Dit is de eerste oranje. Het maakt de stal wel vrolijk. haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:49

Ik heb vier koperen en eentje van plastic

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:58

Vind de stalplaatjes weer jammer, maar had niet anders verwacht. Toen ik voor eerst meereed in 2012 waren er nog van die mooie bronzen, die zijn super sjiek. Naja, het geeft kleur :))
Heb ze hier van 2012/2013/2014 en 2015. Maar 2012 blijft met stip het sjiekst.

Hier ook een tevreden iemand; vaardigheid was Syl zo happy dat ie weer eens mocht dat ie van links naar rechts stuiterde, als ik Noor er niet naast had gehad om de schade te beperken, hadden we wel meer dan 2 ballen gehad :)) Maar wel een goede oefening eens te rijden op zand met de wagen.

Dressuur 2 span ging fijn, Noor was wakkerder dan anders door het speakeren tussen de proeven door, dus stelling/buiging kon beter, maar algemeen prima tevreden en oefeningen waar we op getraind hadden gingen alweer beter!
1e proef een 2e plaats, 2e proef een 1e plek, gemiddeld een zilveren plak!
Jimmy reed een fijne 1e proef, maar de 2e was ie op, en vond het wel prima... Toch gemiddeld een 3e plek, en dus een bronzen plak voor mijn smurf.
Als ik zie dat span nog geen jaar samen loopt, en Jimmy ook nog niet zoveel wedstrijden heeft gelopen mag ik heel tevreden zijn, we trainen lekker verder voor volgend weekend NK SGMW. :D

Afbeelding

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!! Heb ook weer enkele nieuwe bokkers gemeet, en weer zat bekenden gezien, altijd leuk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:02

Assie, letsdunnit en Melanie gefeliciteerd!

De stalpaatjes, hi hi, deze van dit jaar was identiek aan die van vorig jaar (op jaartal na)
Hierboven zie je ook het vierkant gewraakte bierviltje dat ik ook heb en ik heb inderdaad nog zo'n mooie messingen, jammer dat ze zo waardeloos zijn geworden..

Die punten verschillen jemig.. had ik trouwens op districts ook al, hoe weet je nou of je wel of niet goed gereden heb volgens juryleden, met zulke verschillen?
Heb er zelf altijd wel een mening over, afh. of ie fijn liep of niet, maar als je dan dat soort beoordelingen krijgt is wel verwarrend.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:19

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:59

Iedereen ontzettend gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Wel of geen prijs, het is al top om te mogen rijden op de Hippiade!
Zelf reed ik in de eerste proef een derde plaats en in mijn tweede proef een elfde. Dat samen was genoeg voor een zesde plek, helaas net 0,085 procentpunt te weinig voor een prijs.

Heb af en toe ook met verbazing naar de punten zitten kijken. Een deel kon ik prima plaatsen, maar soms?! Ik heb ook een pony zien lopen, waarbij ikzelf maar ook mijn metgezellen het idee hadden dat het dier er zo bij zou gaan liggen... Raar vast in de rug, enorm doorgezakte benen, gewoon echt heel raar. Mijn aanname was dat de jury hier ook wel commentaar op zou hebben, maar nee! Een keertje 168, maar de rest tussen de 190 en 200.

Daarnaast vraag ik me ook af wat het uitgangspunt is bij jureren. Is alles een 6 en wordt er dan bij gepunt of aftrek genomen? Of geven ze puur een cijfer tussen 0 en 10?
Zo had ik bijvoorbeeld een 3 op halthouden omdat (volgens het protocol) mijn pony zijn evenwicht niet evenwichtig verdeeld had. Op zich kan ik in het commentaar komen, maar voor een b-proefje dan een 3? Das toch best streng, dacht ik.