[AR] Hippiade 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveelste keer Hippiade is dit voor jou?

Eerste keer
11 (28%)
Tweede keer
8 (21%)
Derde keer
8 (21%)
Vierde keer
3 (7%)
Vijfde keer
4 (10%)
Zesde keer
2 (5%)
Zevende keer
Geen stemmen
Achtste keer
Geen stemmen
Negende keer
Geen stemmen
Tiende keer
Geen stemmen
Meer dan tien keer
2 (5%)

Totaal aantal stemmen: 38

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:12

Patricia_86 schreef:
Ollie1 schreef:
Lieve mensen, niet te snel oordelen als je alle details niet weet -O-

Hoe bedoel je? Kennis van.mij mocht ook niet starten, erg zuur.
Maar er stond wel duidelijk waar je paspoort aan moest voldoen.
Wat wel raar is,dat op het districtkampioenschap haar paspoort wel is goedgekeurd.
Hoorde veel mensen klagen over hun veearts.die het fout gedaan zou hebbrn. Iedereen maakt weleens een fout.de eigenaar kan ook het even controleren na de vaccinatie of alles goed is ingevuld.

Precies, heb ik ook gedaan toen ze werden geent. En maar goed ook dus. Maar het blijft mijn verantwoordelijkheid.

Anke

Re: Hippiade 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 18:20

Vertrouwen op de kunde en kennis vd vakman is er tegenwoordig niet meer bij. Overal moet je zelf controleren, corrigeren...jammer!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:09

Ja toen ik.nog op een manege stond werden er 110 paarden op 1 avond gevaccineerd. Dan werd er weleens een stemprl, datum of handtekening verkeerd ingevuld. Als je je paspoort gelijk even.checkt kan de veearts het zo goed msken.
Maar denk dat veel er niet eens inkijken. Hadden vandaag op stal erover, ik was indd de enigste die het checkte. Iedereen gaat ervan uit dat het goed is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:11

Aan de ene kant vind ik het gezeur als ze kijken naar entingen die jaren geleden zijn, aan de andere kant tja regels zijn regels. Ik ben nooit gecontroleerd.

Ik heb een super vaardigheid gereden. In tegenstelling tot op het DK gewoon een vloeiende rustige rit gereden. Echter draaide ik na 14 naar links ipv rechts en was ik 2 seconden buiten de tijd. HUIL! Nee hoor super goede training voor Nels geweest. Was stiekem wel benieuwd geweest wat hij in de barrage had gedaan O:) Nu weer lekker wat wedstrijdjes meepakken.

Gefeliciteerd Carola *\o/* Super gedaan!

Patricia stond jij naast mij met jouw trailer?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:42

@ sappos zou kunnen ik heb een groene Daihatsu terios(jeep model) met een hati koetsenframe trailer

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:54

Herkende het zwart/gele wagentje (komt die van Melanie?) maar heb nooit de link gelegd :=

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:55

Sappos schreef:
Herkende het zwart/gele wagentje (komt die van Melanie?) maar heb nooit de link gelegd :=

ja die is inderdaad van Melanie geweest. Heb hem nu alweer 2,5 jaar. echt fijn wagentje, lekker licht!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:58

Hierbij nog wat plaatjes van mijn ouwe 18 jarige draverhengst. Gewoon voor de 2e keer Hippiade kampioen in de ZZ vaardigheid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:04

Gefeliciteerd Carola.
Ik heb genoten van je barrage! Wat wou hij graag, vond hem soms wat rommelig en chaotisch galoperen, weet dat eerst aan gretigheid, tot je laatste sprint waarinzijn ware aard boven kwam ;). Heerlijk dat enthousiasme.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:04

gaaf hoor! gefeliciteerd Carola!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:33

Gefeliciteerd Carola! Dat klinkt als een hele spannende rit. Mooie foto's ook! Je zou hem geen 18 geven!

Over de discussie:

Paspoorten zijn in hun omschrijving ook niet consequent met de info die erin moet staan. Wij hebben meerdere rassen op stal (dus verschillende paspoorten). De ene omschrijft alleen een handtekening en een stempel. De ander de naam van de veearts in hoofdletters uitgeschreven, handtekening en stempel. Komt misschien op hetzelfde neer (want als de naam van de veearts in de stempel staat wordt ie niet meer uitgeschreven), maar als we moeilijk gaan doen over de punten en de komma's...

Een stempel of handtekening vind ik niet bijdragen aan de gezondheid van het paard (laten we eerlijk zijn: die standaardstempels en lelijke krabbels zijn heel fraude gevoelig - want er is nergens een register die er naast gelegd wordt tijdens het controle punt, omdat die gewoon weg niet bij te houden is). Dat zie je aan de sticker van de influenza en de datum waarop de vaccinatie gegeven is. Moeten we paarden zonder dat ene stempeltje maar opnieuw gaan inspuiten terwijl alle werkzame stoffen gewoon in het lijf aanwezig zijn?

Ik vind de Hippiade met een steekproef beleid eigenlijk ook niet meer de plek om naar de entingen te kijken. Dit moet op het DK zijn uitgefilterd, waar een 100% controle wordt gehouden. Op de Hippiade zou alleen gecheckt hoeven worden of je wel het juiste paard hebt ingespannen voor je kar (dus chip check). Ja ruilpartijen gebeuren ook! Omdat entingen niet op een vast moment in het jaar wordt gegeven, zou je dan alleen naar de laatste kunnen kijken of daar geen fout is gemaakt qua data (want de rest is dan uiteraard al gecheckt op het DK).

Tuurlijk als je je paard eenmaal in bezit hebt kun je hier goed op letten (helemaal nu iedereen zo op scherp is gezet) en desnoods even bij de veearts langsrijden als hij zijn stempel vergeten is, maar hoeveel mensen hebben hun paard van veulen tot en met het einde? Het is gewoon heel naar dat er mensen naar huis worden gestuurd over missende stempeltjes met een goed enting (als we naar het tijdsbestek kijken) uit het verleden. Ik zie in dat soort gevallen liever een waarschuwing en een strijd tussen alle afgevaardigden om het kampioenschap, dan een incompleet deelnemersveld.

Ik ben benieuwd hoe de districten dit in hun (algemene) vergaderingen gaat oppakken! Hier is vast nog niet het laatste woord over gezegd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:51

Carola, gefeliciteerd! Super dat het nu voor jouw idee helemaal ECHT was om te winnen.
(maar lijkt me dat dat de vorige keer ook wel zo was, toen was je per slot van rekening ook de beste)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:39

Was wel echt naar idd wbt die entingen... Kan me ook niet anders dan aansluiten bij wat Marjola hierboven zegt.

Zag nog even snel in een flits Toobs in de vdh ring :D maar moest snel los rijden voor dressuur.

En natuurlijk topper Kanway!

Anke ook nog gezien en kort gesproken :D

Hier ook tevreden, top dag met heerlijk weer!
Eerst 2 span vaardigheid, heb echt heerlijk gereden, kon eindelijk weer lekker naar de hand toe rijden ipv terug houden. Helaas een balletje in de barrage, maar super tevreden, heerlijk rondje gemaakt.

Snel ombouwen en Syl basisparcours, dat deed ie zo super braaf, helemaal trots op 'm, ook nog eens foutloos dus smiddags weer terug.

Weer snel ombouwen naar tweespan om dressuur te rijden. 1e proef ging wat minder, 2e proef ging weer heerlijk, zat verbeterpunten maar het liep gewoon fijn, geeft de mens een hoop moed!

Weer ombouwen met Syl barrage! Hij deed z'n uiterste best, helaas ook een balletje, maar wat een topper. 2 jaar terug op DK konden we niet meer normaal rondkomen door het flinke meedenken met als resultaat 4 ballen, en nu is ie weer terug en doet ie het zo braaf. <3

Toen mochten we wéér als een razende ombouwen en tweespan weer inspannen want we waren reservekampioen tweespan pony's dressuur L/M/Z/ZZ *\o/*

Pony's vonden het ererondje leuker dan baasje.. kon niet fatsoenlijk mee rijden haha.

Afbeelding

Afbeelding

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:19

Hoe zat het nou met de paspoort controle? Was iedereen verplicht die te laten controleren of was het alleen bepaalde onderdelen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:25

Bij de dressuur werd erom gevraagd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:33

Bij de dressuur, als je van het zand het gras op reed, werd je gecontroleerd. Daar stonden een paar mensen bij een tafel.

Met Caya rijden is een feestje. Afgelopen zaterdag was onze laatste wedstrijd, een mooie afsluiting!
Afbeelding

Afbeelding

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:34

Ik dacht dat iedereen gecontroleerd moest worden. Ik reed vaardigheid en heb het ook laten controleren

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 10:00

Ik vroeg waarom de vaardigheid niet gecontroleerd werd.
Omdat ze moesten kiezen, waren maar met z'n tweetjes.

Mooie afsluiting met Caya!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:33

Blijkbaar dan wel steeksproefgewijs, want wij zijn niet gecontroleerd, zijn wel van het zand naar de dressuurterreinen gegaan, maar hebben er ook niets van mee gekregen op dat moment.
Nu zagen wij wel op de uitslagenlijst waarom degene na ons niet startte, uitg11, blijkbaar omdat het paspoort niet klopte, maar op dat moment was dat ons en een heleboel mensen om ons heen niet duidelijk, ook de omroeper niet.
Dus misschien dat we door het gedoe met dat span er tussen door geslipt zijn, maar er zijn verder geen pogingen gedaan om onze paspoorten in te zien.
Vond het omroepsysteem voor het starten trouwens geweldig, je hoefde niet te zoeken naar een ringmeester, ideaal

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:38

Idd, dat was heel mooie en duidelijk. En zo blijven de ringen mooi gelijk lopen, geen in of uitloop enzo. Ik vond dat omroepen echt een pluspunt!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:44

Ik had een ticket voor de vaardigheid en voor de dressuur voor de Hippiade. Helaas vond de KNHS het nodig om op het laatste moment (zonder dat ik was geïnformeerd) de startlijsten van de vaardigheid aan te passen. De tijd die ik had doorgekregen was 11.05u, toen ik me om 10.50u ging melden op het inrijterrein (ivm nog te rijden dressuur zou ik niet lang inrijden) kreeg ik de melding dat ik te laat was. Mijn tijd bleek verzet naar 10.45u. De karrenmeter gaf aan dat ik op mijn oude tijd mocht starten, dus om 11.05u kwam ik de baan in en hadden ze het parcours voor mij aangepast. De jury kwam naar buiten en vroeg 'of mevrouw Klunder een verklaring had waarom ze eerder niet in de baan was verschenen'. Dus ik deed mijn verhaal en kreeg te horen dat het mijn eigen verantwoording was om dit in de ochtend nog op internet te checken ('WIFI op de camping zeker?' was mijn reactie..). Ze zou in overleg met de federatievertegenwoordiger en ik moest maar wachten op het voorterrein. Omdat de vaardigheid toch al niks zou worden (is niet echt mijn ding) had ik het gelijk al gehad en was ik van plan om naar de trailer te gaan, toch uit fatsoen maar gewacht. Na een kwartier kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht starten. Prima, dan maar niet, doei! Uitgespannen en mooi gewacht op de dressuur *\o/*

De dressuur ging goed! Eerst proef liep Dexter fijn! Tussen de eerste en tweede proef zat ongeveer 20 minuten. Het inrijterrein was toen best wel vol en daar kan Dex niet zo goed tegen. Hij werd wat druk en kijkerig, waardoor mijn tweede proef wat rommelig was. Beide proeven had ik nette punten! Eerste proef 191,5 en 190,5 en de tweede proef (volgens mij) 185 en 190 punten. Ik had een gemiddelde score van 63,085% en ben 8e geworden. Doel was bij de eerste 10 te eindigen, maar daar was ik eigenlijk wat van terug gekomen toen ik er achter kwam wie de tegenstanders allemaal waren (natuurlijk het beste van het beste van ieder district :D ). Toch mijn doel nog kunnen halen *\o/* *\o/*

Ben heel erg trots op Dexter, heb hem nog maar sinds eind december op stal staan en sinds eind februari in de wedstrijden. Hij is ook nog maar 5 jaar en mag nu al M starten, gaat snel genoeg. Ga indoor denk ik niet starten, alleen Oenkerk (thuiswedstrijd), outdoor 2015 misschien M starten. Deze winter lekker rustig doortrainen en misschien wat dubbelspan met Dexter en mijn jonge merrie Senna.

Ook wij hebben geen paspoortcontrole gehad. Had mijn paspoort mee naar het secretariaat maar daar hoefden ze hem niet te zien. Bij vaardigheid geen controle gehad en ook bij dressuur niet (ben ook van het zand naar het gras gegaan). De mensen bij de tafel hadden op dat moment niks te doen dus ze hadden prima mijn paspoort in kunnen kijken ;)

Weet iemand trouwens ook of er foto's zijn gemaakt bij de dressuur, baan 7 en 8?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:09

Toch behoorlijk oneerlijk dat niet iedereen gecontroleerd is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:10

Idd, maar aan de andere kant. Alles wat op het DK al gecontroleerd was had nu in principe ook goed moeten zijn (op een enkeling, zoals ik, die tussen beide wedstrijden door geent heeft).

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:46

Moet wel zeggen dat hier in noord de afgelopen twee jaren heel streng gecontroleerd is op het DK, waarschijnlijk zijn er daarom ook zo weinig van noord uitgehaald, want daardoor let je wel al heel goed op en heb je het allemaal wel op een rijtje, dit jaar was het hier echter heel beperkt, alleen de chip en even door het paspoort bladeren, dat was het dan.
Voorgaande jaren werd nooit op de hippiade gecontroleerd.
Wij zaten tegelijkertijd met jullie in baan 5/6 dus ergens op de achtergrond van onze foto's is soms nog een Dextertje te zien, maar dat is dus maar heeeel klein :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:09

Ik werd wel gecontroleerd en reed vaardigheid