Voor het eerst VD met Moonlight :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Re: Voor het eerst VD met Moonlight :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:37

Zolang je geen geld hebt betaald is en blijft een pony van de eigenaar. Daarmee is ze dus niet van jou.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:15

idd, wat doerakje zegt ;)
Toen ik mijn pony op proef had (1½ maand) ging ik ook niet aan VD beginnen, en nu leer ik hem nog steeds geen stijgeren aan, waarom niet? Omdat het gevaarlijk voor mij kan zijn én de volgende eigenaar (pony word verkocht als ik naar de paarden ga :\ ).
Ik leer mijn pony alleen dingen als flemen, buigen en voetjes, dingen waar hij niet makkelijk misbruik van kan maken ;)

En dat stijgeren ook bij VD hoort?
Ja is ook zo, maar als je de hele tijd je pony laat stijgeren vind ík het geen VD meer, maar stijgeren.
Lees dit maar eens
http://www.bokt.nl/wiki/Steigeren

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:34

Silkaay schreef:
@mang
die kan ze nu al hé ;)

@doerakje
Ze is van mij.. Kheb ze (nog) niet gekocht, maar de hele verantwoordelijkheid van haar ligt nu bij mij.

@LiVetim
kijk naar het laatste filmpje ;)

volgens mij begrijp je heel goed wat ik bedoel en doe je je nu gewoon dom voor waar ik inmiddels een beetje moe van word.
je begint aan de jambette, die kent ze nog niet. en vervolgens begin je alweer met steigeren.
dat is wat ik bedoel.
voor als je het echt niet snapt, wat ik bijna niet kan begrijpen ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:39

mang schreef:
Silkaay schreef:
@mang
die kan ze nu al hé ;)

@doerakje
Ze is van mij.. Kheb ze (nog) niet gekocht, maar de hele verantwoordelijkheid van haar ligt nu bij mij.

@LiVetim
kijk naar het laatste filmpje ;)

volgens mij begrijp je heel goed wat ik bedoel en doe je je nu gewoon dom voor waar ik inmiddels een beetje moe van word.
je begint aan de jambette, die kent ze nog niet. en vervolgens begin je alweer met steigeren.
dat is wat ik bedoel.
voor als je het echt niet snapt, wat ik bijna niet kan begrijpen ;)

euhm :P ik doe me niet dom voor ;)
Nu ben ik bezig met de jambette? dervoor deed ik het wel al. (pakweg een maand geleden..) en dan ben ik gestopt met VD te doen,
en nu wegens omstandigheden ben ik opnieuw begonnen. ;) en nù leer ik het pas opnieuw aan

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:59

dus je hebt een maand geen vd gedaan. en bent toen gelijk maar begonnen met steigeren ?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:08

mang schreef:
dus je hebt een maand geen vd gedaan. en bent toen gelijk maar begonnen met steigeren ?

Lees OP door :)
Néén, dat heb ik niet. Ik ben begonnen met van de kleine kunstjes, en pas daarna steigeren omdat ze deze in principe het makkelijkst aangeleerd kreeg ;) en nu ben ik bezig met jambette!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:09

Silkaay schreef:
Even ter info. Het hek stond nog ver van haar voorpoten :) en ze kon er met géén mogelijkheid aankomen. (zeker in de piste niet, want daar zijn er geen balken aan de zijkant)

TIPS EN COMMENTAAR MAG ALTIJD :)

Nouja, hier heb je je commentaar dan hih :D +:)+

Het dik gedrukte zin zegt al genoeg:P

ja...ik weet het.....ik ben een pietlut:P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:11

emily_olle schreef:
Silkaay schreef:
Even ter info. Het hek stond nog ver van haar voorpoten :) en ze kon er met géén mogelijkheid aankomen. (zeker in de piste niet, want daar zijn er geen balken aan de zijkant)

TIPS EN COMMENTAAR MAG ALTIJD :)

Ajb dit is nu wel al genoeg langskomen ..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:20

het enige wat ik in je op zie is hoofdje draaien als je aan haar buik kriebelt, en steigeren onder de man. (volgen en achteruitgaan zijn geen trucjes, dit is de basis. en niet eens alleen van vd, gewoon van alles wat je met je paard wilt gaan bereiken)
dus waar lees ik overheen volgens jou ?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:23

Ik zeg niet dat je ergens overleest ;) maar jij zegt dat ik meteen ben begonnen met steigeren. dit is basis, maar het is VD.)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:26

Silkaay schreef:
Ik zeg niet dat je ergens overleest ;) maar jij zegt dat ik meteen ben begonnen met steigeren. dit is basis, maar het is VD.)

men wat ben jij irritand bezig zeg.
vooral geen commentaar aannemen hoor. gewoon jezelf er lekker uit blijven praten. leer je niet veel van kan ik je vertellen hoor ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:35

mang schreef:
Silkaay schreef:

vooral geen commentaar aannemen hoor. gewoon jezelf er lekker uit blijven praten. leer je niet veel van kan ik je vertellen hoor ;)

eigenlijk zou je ook es naar jezelf moeten kijken. ;)
gebruikelijke commentaar kan ik uit leren, maar uit de dingen die jij zegt niet echt ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:37

mang schreef:

Nou nou, ik vind jou anders ook aardig drammen hoor.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:49

ja...ik weet het.....ik ben een pietlut:P[/quote]
Ajb dit is nu wel al genoeg langskomen ..[/quote]

o sorry hoor dat moet je ook niet om commentaar vragen wand dan krijg je die gewoon ook van mij
en al word het 100x gezegd, zet dan bij je topic dat je daar geen commentaar op hoef of verander het.
Je weet dat veel mensen het lezen en dat je het veel te horen krijgt

Of gewoon een aandacht tekort ;)

Oja TIPS EN COMMENTAAR MAG ALTIJD?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:53

héhéh. kijk es naar mijn laatste update, zal je wel minder zo gaan praten ;)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:56

emily_olle schreef:

Ajb dit is nu wel al genoeg langskomen ..[/quote]

o sorry hoor dat moet je ook niet om commentaar vragen wand dan krijg je die gewoon ook van mij
en al word het 100x gezegd, zet dan bij je topic dat je daar geen commentaar op hoef of verander het.

Oja TIPS EN COMMENTAAR MAG ALTIJD?[/quote]

misschien is het voor jou dan een idee om even het hele topic door te lezen..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:02

Het word vaak gezegt omdat je nog steeds niet luisterd.
Je paard kent meer (dat kriebelen , steigeren en de basis en dat is niet eens echt een kunst maar dit MOET gewoon van te voren en je trekt af en toe zelfs nog ...)

Dan een maand geen VD omdat ze Jambette niet makkelijk leert, ben je nu weer mee bezig mar ze steigerd nu al ?

Ik ben een heel poos positief voor je geweest maar dat houd echt op naar hoe je doet etc :n

Edit: Oke iemand had gelijk iets overdreven :')
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 27-10-10 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:05

Ik dacht... ik bemoei me er niet mee.... tweede filmpje bekeken...
nääää

Heel eerlijk...
TS het is duidelijk dat je van steigeren houdt, maar steigeren zou een van de eindoefeningen moeten zijn als de overige oefeningen er feilloos inzitten.
Steigeren vraagt veel concentratie en spierkracht van het paard en vergt het 100% onder appel staan en dat bereik je niet even tussen de soep en de aardappelen door.

Door je paard nu zoveel te laten steigeren krijg je of een paard wat er een hekel aan krijgt, of een paard wat het straks ook bij verzet gaat doen.
Bovendien belast hij zijn gewrichten op deze wijze veel en veel te zwaar, wat tot schade kan leiden.
Als je van je paard houdt, neem je de verantwoordelijkheid om dat te voorkomen.

Even wat inspiratie, waar je je in vast kunt bijten,

De volgoefening zoals ik hem mooi vindt.

http://www.youtube.com/watch?v=5hPr8-1uglw

verzameling (komt voor steigeren)
http://www.youtube.com/watch?v=72-FrRRLLcc

basis incl achterwaarts
http://www.youtube.com/watch?v=fcctMBE89YA

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:09

_Jordy_ schreef:
emily_olle schreef:

Ajb dit is nu wel al genoeg langskomen ..

Oja TIPS EN COMMENTAAR MAG ALTIJD?[/quote]

misschien is het voor jou dan een idee om even het hele topic door te lezen..[/quote]

Wil ik best doen maar als ik alleen maar commentaar lees over haar manier van VD
Ik heb haar topic gelezen, filmpjes gekeken en ze vraagt commentaar..moet ik dan al die andere berichtjes gaan lezen over haar manier van VD?
We dwalen nu trouwens wel een beetje af...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:10

Citaat:
Wil ik best doen maar als ik alleen maar commentaar lees over haar manier van VD
Ik heb haar topic gelezen, filmpjes gekeken en ze vraagt commentaar..moet ik dan al die andere berichtjes gaan lezen over haar manier van VD?

commetaar wat al 100x herhaald is hoeft niet nog een keer herhaald te worden.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:13

Citaat:
Dan een maand geen VD omdat ze Jambette niet makkelijk leert, ben je nu weer mee bezig mar ze steigerd nu al ?

Ik heb nu echt medelijden met je paard.
Ik ben een heel poos positief voor je geweest maar dat houd echt op naar hoe je doet etc

En die muziek onder je steigeren filmpje klinkt veel te ''perfect'' dan hoe het eruit ziet had meer zo spirit liedje (v/d film) waarbij ie bv gevangen word ofseu...

:') overdrijven is ook 'n vak..
jezus mensen, ts weet nu wel wat ze niet goed doet, als je dit echt zo erg vind geef haar dan gewoon tips om het te verbeteren ipv. telkens 't zelfde gezeur te herhalen.. daar heeft de ts namelijk helemaal niks aan.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:13

Illusion schreef:
Citaat:

commetaar wat al 100x herhaald is hoeft niet nog een keer herhaald te worden.

Moet het dan wel 100x herhaald worden over hoe slecht ze voor haar paard is en dat mensen medelijden hebben met haar paard en dat ze irritant is?
Wees dan gewoon straight en doe dat dan ook niet. laat dit topic sluiten en we houden erover op.
Niet dat ik dat van haar goedpraat, zeker niet. alleen ik kan nog beter commentaar geven over voorpoten dan me gaan bemoeien met hoe anderen met hun paard omgaan terwijl ik weet dat er toch niks mee word gedaan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:15

Illusion schreef:
Citaat:

Ik heb nu echt medelijden met je paard.
Ik ben een heel poos positief voor je geweest maar dat houd echt op naar hoe je doet etc

En die muziek onder je steigeren filmpje klinkt veel te ''perfect'' dan hoe het eruit ziet had meer zo spirit liedje (v/d film) waarbij ie bv gevangen word ofseu...

:') overdrijven is ook 'n vak..
jezus mensen, ts weet nu wel wat ze niet goed doet, als je dit echt zo erg vind geef haar dan gewoon tips om het te verbeteren ipv. telkens 't zelfde gezeur te herhalen.. daar heeft de ts namelijk helemaal niks aan.

:') Dat deed ik eerst wel (tips etc) maar het werd er toch niet beter op omdat op alles een smoes is ;)
Les heeft ze nog steeds niet (Al aantal dagen terug (mischien nu al anderhalve week) dat dat toppic zo bekend werd om de zin : ''Neem les'' :')
En TS luisterd dan ook blijkbaar niet.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:16

Citaat:
Moet het dan wel 100x herhaald worden over hoe slecht ze voor haar paard is en dat mensen medelijden hebben met haar paard en dat ze irritant is?
Wees dan gewoon straight en doe dat dan ook niet. laat dit topic sluiten en we houden erover op.
Niet dat ik dat van haar goedpraat, zeker niet. alleen ik kan nog beter commentaar geven over voorpoten dan me gaan bemoeien met hoe anderen met hun paard omgaan terwijl ik weet dat er toch niks mee word gedaan.

zeg ik dat? Nee.
heeft de ts er iets aan, hetzelfde ''commetaar'' wat al vaak niet onderbouwd wordt hier steeds aan te horen? nee.
wat schiet je daar mee op?
en als je weet dat ''er toch niks mee wordt gedaan'' reageer dan niet.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:18

Citaat:
Dat deed ik eerst wel (tips etc) maar het werd er toch niet beter op omdat op alles een smoes is
Les heeft ze nog steeds niet (Al aantal dagen terug (mischien nu al anderhalve week) dat dat toppic zo bekend werd om de zin : ''Neem les''
En TS luisterd dan ook blijkbaar niet.

waarom reageer je dan nog? als 't volgens jou allemaal geen zin heeft, de ts niet luisterd.. wat doe je hier dan nog vraag ik me af.
met zeuren, doordrammen e.d. bereik je imo ook niks.