'Natuurlijke' ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: 'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:39

Een eigen HC [HK] topic lijkt me een goed idee Knipoog

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:55

on topic:

Waar het in deze wereld om draait is geld, pingping, harde knikkers.
Veel mensen proberen van elke hype een graantje mee te pikken.
Daarin heb je hoogvliegers en laagvliegers, trendsetters en trendvolgers.
Kijk nu eens om je heen………… hoeveel mensen proberen er beter te worden van het “natuurlijk” gebeuren?
Overal zie je goeroes opstaan, een “show-progamma” ontwikkelen, een website opzetten en natuurlijk een webwinkel plaatsen.
Welke site je ook aanklikt (nee ik ga ze niet noemen, want ik weet niet of dit mag) er worden of diensten aangeboden (vaak voor grof geld) of artikelen verkocht (voor minstens net zoveel geld)
Er word geld verdiend “over de rug van het paard” zo is het en niet anders.
Je kunt dit een moeilijke naam geven of een makkelijke, maar mensen zijn (bijna) altijd uit op winstbejag.
Misschien is dat wel “de natuur” van de mens?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 12:18

Cer schreef:
is het voor de overzichtelijkheid handig als een topic duidelijk onder 1 van deze fora valt.

..en dát is waarom ik in 'naturals' begonnen ben en het omdat het door eigenlijk niet-naturals in een algemeen kader geplaatst wordt naar een algemeen deel zoú kunnen.
Míj maakt het niet uit en de roep om verplaatsing komt niet bij mij vandaan.

Je moet nu eenmaal een indeling maken en elke indeling rammelt wel érgens.
Voor de goede orde, mijn respect hoor voor de Hercules-taak van Bokt-beheer Afgod en ook voor de bewakerssructuur die het nooit 'goed' (want dat is een perceptie) kan doen en ook slechts menselijk is.

Heb je inhoudelijks nog wat toe te voegen Arabesk? Je zit maar te hakken op en wijzen naar het Bokt-karakter HC terwijl de meeste reacties daar helemaal niet vandaan komen.
Een eigen hokje is én teveel eer én feitelijke censuur Arabesk.
De oplettende lezer weet ook dat het juíst de rol van HC is buiten de hokjes te prikkelen tot nadenken Knipoog
Het zal zeker een 'veilig gevoel' geven aan de hokjesgeesten doch die pakken daarvoor beter een inlegkruisje want ook voor de bovengenoemde onderwerpindeling is het een NoNo.

Terug naar 'natuurlijk' en associaties. Duidelijk is dat het HC-karakter zowel juist wel als juist niet met 'natuurlijk' gea(s)socieerd wordt afhankelijk van het referentiekader van de lezer.
Dat is recht op de kop van de spijker.

HC

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:36

Als we het hebben over verplaatsingen... dit topic gaat volgens mij helemaal niet over paarden. Dus eigenlijk hoort het thuis in 'leven zonder paarden' Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:38

Wendy schreef:
Als we het hebben over verplaatsingen... dit topic gaat volgens mij helemaal niet over paarden. Dus eigenlijk hoort het thuis in 'leven zonder paarden' Haha!

Ja, vind ik ook. Het gaat over 'feelgoodmarketing' en niet over paarden Vork

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 12:48

Wendy schreef:

Heb je het wel gelezen vraag ik me dan af? Het gaat m.i. over een belangrijke essentie van met paarden omgaan Pling Lees bijvoorbeeld de opmerkingen van Promptertje of Pjotrg nog eens.
Zoals ik als schreef zal het míj een zorg zijn of de hokjesgeest 'het' niet in het eigen hokje wil. Míj lijkt het daardóór nu net in het belang van die hokjesgeest zelf dat het daar dan in blijft Haha!
Maar goed, misschien is dat wel een 'Droste-bus'-dimensie te ver door mij gedacht.

HC

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:57

Dat ik nog niet gereageerd had, betekent niet dat ik het topic niet gelezen heb. De essentie van het topic is volgens mij toch echt het effect van marketing, niks meer en niks minder.
Dat kun je op paarden en de omgang daarmee betrekken, maar daar gaat je topic in essentie toch echt niet over.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:02

HC,je begint dit topic over een jas,die zogenaamt doet vermoeden dat het natuurlijk is,
en hebt het daarna over feelgood marketing.
Het topic gaat dus over produkten die iets insinueren,maar het niet zijn/doen what ever.
Als je het over paarden wilde hebben,dan had je de openingspost moeten aanpassen.
Niet over jassen gaan zeuren als je het over paarden wil hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:05

Is het algemene opstand? één iemand springt erop, laten we allemaal van de situatie profiteren.
Degene die voor on topic roepen. Gaan nu het meeste off topic.
Trouwens kan de natural marketing zeker ook gezien worden naar paarden toe.

Maar jah, parelli is niet commercieel hoorde ik van iemand Gestoord

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:07

wow, dit gaat een reltopic worden let op mijn woorden Bloos
Ik ken HC niet weet ook niet waarom jullie zo (fel) reageren op zijn topic...... maar hij zet hiermee (dit onderwerp dus) mensen aan het denken en dat kan toch niet verkeerd zijn? Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:09

Janine_L schreef:
wow, dit gaat een reltopic worden let op mijn woorden Bloos
Ik ken HC niet weet ook niet waarom jullie zo (fel) reageren op zijn topic...... maar hij zet hiermee (dit onderwerp dus) mensen aan het denken en dat kan toch niet verkeerd zijn? Verward

Laatste keer off topic,

Volgens mij hebben mensen al een idee van reageren voor ze de woorden lezen Pling

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:09

Moderatoropmerking:
Dit wordt geen reltopic. Men mag best een beetje buiten de lijnen discussieren maar wees onderling ook graag verstandig. Reltopics heeft niemand wat aan.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:11

Een beetje aansluiten op de post van Janine_L.

Wij zijn allemaal "slachtoffer" van de marketing rondom paarden, uit welk hokje we ook maar komen. En waarom....?

Allemaal omdat we dol zijn op die beesten en we nu éénmaal véél over hebben voor die beesten.

Laten we nou wel wezen... als paardeneigenaar heb je voor het normale werk toch wel voldoende aan:
- 1 paard
- 1 zadel
- 1 cap
- pot leervet en een oude lap
- 1 paar laarzen
- eventueel een zweep(je)
- 1 doos/zak met een rosborstel, harde borstel, zachte borstel en een hoevenkrabber
- 3 rijbroeken, waarvan twee neutraal gekleurde vuilbestendige en één witte voor de wedstrijdrijders
- voor de wedstrijdrijders nog een jasje, witte blouse en zo'n belachelijk ding dat plastron heet
- 3 zadeldekjes (idem aan bovenstaand)
- 1 hoofdstel met bit en teugels
- één halster met halsertouw
- indien noodzakelijk strijklappen en peesbeschermers (1 paar van beide)

En kijk nou eens in je kastje of thuis Haha! Haha!
Al het overige is het gevolg van marketing Tong uitsteken

p.s. ik heb zelf ook meer liggen dan het bovenstaande hoor Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:18

Ik heb minder.

1 zadel,
1 touwhalster,
1 set borstels,
1 leren side-pull,
1 paar teugels,

Geen rijbroek,geen cap,zweep,sporen,dekens,strijklappen,en andere spullen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:19

katiavl schreef:

Dat kan wel zo gezien worden, maar is gezien de openingspost toch niet het onderwerp van dit topic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:23

Wendy schreef:
katiavl schreef:

Dat kan wel zo gezien worden, maar is gezien de openingspost toch niet het onderwerp van dit topic.

Dan maken we het er toch van? Lijkt me nog een zinnige discussie Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 13:36

Tinkerloos schreef:
Ik heb minder.

1 zadel,
1 touwhalster,
1 set borstels,
1 leren side-pull,
1 paar teugels,

Geen rijbroek,geen cap,zweep,sporen,dekens,strijklappen,en andere spullen.

Ik heb HEEL veel spullen Haha! Een schier eindeloze lijst hebbedingen. Gewoon voor mijn eígen lol en dát is weer helemaal paardgericht Knipoog
Met 7 paarden tikt het wel aan hoor Bloos

Voor het rijden zelf heb ik
- boomzadel op een corrector
- halsring en rijstok
Klaar Haha!

HC

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:41

Ik heb thuis een zolder en op stal een schuur en twee kastjes vol paardenspullen. Naast alle "gewone" spullen ook alle drafsportspullen nog (karren, tuigen), een reeks grondwerkspullen enz. Als er iémand gevoelig is voor paardenspullen marketing dan ben ik het denk ik wel Haha!. Gelukkig ben ik me daar terdege van bewust. Zolang ik het kan betalen, blijf ik lekker aanschaffen, en ik maak mezelf wijs dat ik dat nog kritisch doe ook Knipoog.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:45

Ik liet me ook vroeger meesleuren in alle marketing, ook paardenmarketing. Nu ben ik meer down to earth, en koop ik gewone spullen. Al koop ik momenteel niets, Of het is een halster, of borstel. Voor mijn oud meneertje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 14:03

promptertje schreef:
Zolang ik het kan betalen, blijf ik lekker aanschaffen, en ik maak mezelf wijs dat ik dat nog kritisch doe ook Knipoog.

Haha.
Ik koop erg weinig maar heb mezelf er van overtuigd dat ik twee met leer omtrokken halsringen 'nodig' heb als luxe 'reserve' voor de zelfgemaakt met tennisrackettape.
Goedkoper dan doorsnee teugels maar toch eígenlijk gewoon voor de heb, voor het mooi. Voor mijn eígen feel-good.
Het hele met de halsring is dat eigenlijk en een goed on-topic voorbeeld. Voor het paard is weerstandloos 'naarwijken' met signaalrijden aan een Cook-hoofdstel net zo 'vriendelijk' en beiden even onnatuurlijk.
Ik rij met halsring voor míjn vaardigheid, voor míjn gevoel en 'natuurlijk' is en blijft het voor geen biet. Onder de streep namelijk, manipuleer ik mijn paard om te willen wat ik wil voor míjn lol in het paardrijden. De rest is geneuzel Knipoog

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 14:41

"Ik koop erg weinig maar heb mezelf er van overtuigd dat ik twee met leer omtrokken halsringen 'nodig' heb ..."
Ik heb ze op mijn tekening besteld bij een Amish tuigmaker. Het leer is 'natuurlijk' gelooide huid van scharrelvee van Herman Oak en hij maakt het van wat jij als snij-afval heeft van Amish tuig.
Ze zijn klaar maar kunnen niet naar de 'burger'mevrouw die ze op de post doet want hij zit ingesneeuwd.
Hoezo feel-good marketing?! Niets van de menselijke natuur (Human Nature Pling ) is mij vreemd Bloos

HC

edit - 'quote' door "..." vervangen
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-02-07 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:55

Ga je nu je eigen posts quoten? Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:06

... en begint het gemiezemaus weer?

HC

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:23