Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Zelfs in 'De Hoefslag' spreken ze van sektes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:39

Ik lees de ingezonden brieven altijd! Het kan heel inspirerend zijn wat andere 'gewone' lezers te zeggen hebben Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:49

Pletje123 schreef:
Ik lees de ingezonden brieven altijd! Het kan heel inspirerend zijn wat andere 'gewone' lezers te zeggen hebben Haha!

Mij niet doodschieten.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat er in de boze lezersbrieven dingen gaan verschijnen zoals, ijzers een garantie voor levenslang hoefproblemen, en je weet wel wat er soms gezegd word.
En dat gaat in mijn ogen juist geen verbetering brengen tussen de twee groepen. Juist het tegen effect snap je. Of ben ik helemaal aant raasklaken. Mag je ook zeggen hoor Haha!

Zet je er gewoon boven, en laat zien wie de betere is. Binnekort komt er wel een artikkel over cabcalor zijn kliniek het epicentrum van de sekte Clown . En zo een dingen hebben een positieve invloed.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:46

Ik snap je punt Lachen

Zelf zit ik niet zo in de materie zeg maar. Dus ja.. wat moet ik ervan zeggen? Schijnheilig

Ik denk dat als iemand goed nadenkt, best op een positieve manier een brief kan schrijven over deze kwestie. Het gaat fout als men oogkleppen op doet en poep in hun oren stopt Knipoog Je moet wel open blijven staan voor elkaars mening. Dat geldt voor beide partijen.

Ik geloof best dat er mensen zijn die de naturals uitlachen en naar beneden halen, maar andersom gebeurt ook! Je wilt toch iemand overtuigen van jou mening? Dat redt je nooit door mensen bij voorbaat al negatief te benaderen.

Ieder heeft zijn eigen mening, en dat vergeten sommige mensen wel eens heb ik het idee. De truc is om ruimte te laten voor iemand anders zijn mening.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:47

Kon het niet beter zeggen pletje Ja

OK dan!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:56

Even als klein paardenhoudertje... ook ik voelde me ernstig aangevallen door een aantal niet-ijzer willenden. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje griezelig hoe mensen zich vastklampen aan bepaalde principes en wetenschappelijk en semi-wetenschappelijk dingen uit de kast halen als bewijslast.
Mijn paard wisselt van schoenen, daarmee ben ik een 1/2 jaar dierenbeul en de andere helft goed ?

Ik durf het niet zo goed te zeggen, maar het mechansme van sektes gaat bijna wel eens op. Mensen die fel uithalen tegen ons kwellers, dierenbeulen, terwijl wat moet je bv met een paard met hanetred ?
Afmaken ? Of zodanig beslaan dat hij best lan l;ebven zonder raar afgesleten voetje.
Misschien is deze kreet geheel verkeerd her, maar ik wilde het zo graag ergens kwijt. Pletje verwordt dat erg mooi.

Gedeelde smart is halve smart, en toch he, toch voel ik me geen dierenbeul !

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:22

Paardentango schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje griezelig hoe mensen zich vastklampen aan bepaalde principes en wetenschappelijk en semi-wetenschappelijk dingen uit de kast halen als bewijslast.

En vergeet ook niet dat over de lange termijn effecten van natuurlijk bekappen nog niets bekend is.

Ik kan ook niet tegen zwart/ wit denken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:22

NB is in de jaren 70 al ontstaan tussen dan zou er toch zo langzamerhand wat bekend moeten zijn over het langertermijneffecten ervan? Kan er alleen niks over vinden op internet Koe

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:23

Visconti schreef:
NB is in de jaren 70 al ontstaan tussen dan zou er toch zo langzamerhand wat bekend moeten zijn over het langertermijneffecten ervan? Kan er alleen niks over vinden op internet Koe

Dat zou inderdaad inmiddels wel moeten maar tot nu toe heeft niemand op bokt er een zinnig woord over kunnen zeggen. Waarschijnlijk omdat er niets te vinden is? Wat op zich al weer een beetje typisch gevonden kan worden...

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:35

ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 23:13

Ach wat een geneuzel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:21

hafgirl15 schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen

Toch maar eens doen dan. Pling

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:28

hafgirl15 schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.

Ook hier moet je niet zwart/wit denken. Ik vind ook dat sommige mensen doorslaan in het natural-gebeuren maar dat betekend niet dat iedereen zo is.
Er zijn inderdaad een aantal mensen met een soort zendingsdrang maar ook dat is zeer zeker niet iedereen. Alleen vallen die door de zendingsdrang erg op en daardoor bepalen ze ook een beetje het imago van anderen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:14

hafgirl15 schreef:
Extremistisch?? Bloos!
Ik vind dat normal gedoe nogal doorslaan,en eigenlijk ook sektarisch.
Erger nog dan bij de naturals.

Er zijn meer aanhangers bij de normals,dan bij de naturals,en normals groeperen vaak,terwijl naturals wat afzeidiger blijven.
Hoe normaal is het niet voor een normal om het paard op stal te zetten,om het een bit in te doen,en er een ijzer onder te slaan.
Heel gewoon toch?
Dat doe je toch zonder na te denken,omdat het zo hoort?

Omdat naturals verder keken dan hun neus lang was,kwamen ze op alternatieven om hun paard te houden en te verzorgen.
Naturals denken verder,en ze zijn allemaal ooit normals geweest.(dus we weten het verschil in wel of geen deken,stal,ijzers enz)

Omdat het anders is dan normaal hoeft het niet meteen sektarisch te zijn dacht ik zo,en als je je aangevallen voelt omdat jij je paard misschien op ijzers hebt,en op stal hebt,dan zegt dat meer over jou dan over naturals.

Wat jij met je paard doet moet je zelf weten,al leg je er 3 dekens op,en rij je hem/haar met 2 bitten tegelijk,op ijzers en op stal,maakt mij niks uit.
Maar op dit moment sta jij zelf niet open voor andere meningen,en vind je dus iets wat anders dan normaal is sektarisch.

Het ging om het artikel,dat die man het niet objectief geschreven heeft,en er net als jij al meteen vanuit gaat(ging) dat dat 'gedoe' sektarisch is.
Sommige normals beginnen al te schreeuwen bij het woord natural,terwijl ze niet echt weten wat het presies inhoud,en ze hebben zich er nooit echt in verdiept.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:07

Maar om nu te stellen dat alle naturals verder kijken dan hun neus lang is en normals per definitie niet, da's natuurlijk ook een vreemde stelling. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en het houden van mijn paarden naar mijn beste kunnen daaraan aangepast. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en kon me gewoon niet vinden in een boel natural-zaken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:13

Als je als natural verder hebt gekeken als je neus lang is, weet je ook dat het nederlandse natte klimaat niet het beste klimaat is voor paarden. En daar gaan jullie m dan 24/7, het hele jaar door onbeschut inzetten... Zo kan je het ook zien. Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:22

Nederland heeft ook zo'n bar klimaat *LOL*

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:24

Het is gewoon een kwestie van je eigen gevoel volgen. En zolang iedereen goed is voor zijn paarden (excessen zijn er altijd en het kan ook altijd béter, of je nu natural of normal bent), is het toch oké? En dan hoef ik niet persé in een hokje bij een bepaalde groepering te horen, hoor. Mijn "kudde" heeft 't prima naar de zin op de manier zoals we het doen.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:52

Oeps ik dacht steeds ik moet niet reageren maar moet nu toch echt ook even.
Ik vind het zo jammer dat aan allebei de kanten (normals en naturals) een pluk mensen "extreem" gaan in hun uitspraken naar elkaar toe.
Dat brengt natuurlijk de groepen anders denkenden niet dichter bij elkaar.
Het is dus zo dat ze nu elkaar sektes noemen Verward
Wat schiet een paard hier nu mee op?? Verward
Een paard is gebaad met een goed leven, probeer dat dan ook in te vullen voor je dier en laat ieder een beetje in zijn waarde.
Laten we liever luisteren naar elkaar, discuseren waarnodig en daar iets van opsteken ipv elkaar steeds in de haren te vliegen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:54

chevax schreef:
Maar om nu te stellen dat alle naturals verder kijken dan hun neus lang is en normals per definitie niet, da's natuurlijk ook een vreemde stelling. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en het houden van mijn paarden naar mijn beste kunnen daaraan aangepast. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en kon me gewoon niet vinden in een boel natural-zaken.
Dat was ook een beetje dom van me om zo te zeggen,maar in het heetst van de strijd...
(ik las extremistisch en ging meteen in de aanval..) Bloos

Dat jij je verdiept hebt in andere zaken als de 'gewone' is al heel wat.
Veel mensen zetten hun paard op stal 'omdat het hoort'
slaan er een ijzer onder 'omdat het hoort'
scheren een paard,want ze willen wedstrijden rijden,en 'het zo hoort'
en ga zo maar verder.
Met niet verder kijken dan je neus lang is bedoelde ik eigenlijk dat mensen iets aannemen omdat iedereen het zo doet,dus dan is het goed,want iedereen doet het zo.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,en de een is niet per definitie beter dan de ander,maar er zijn wel verschillen,en de keus is aan jou welke weg je kiest.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:55

Needje schreef:
Als je als natural verder hebt gekeken als je neus lang is, weet je ook dat het nederlandse natte klimaat niet het beste klimaat is voor paarden. En daar gaan jullie m dan 24/7, het hele jaar door onbeschut inzetten... Zo kan je het ook zien. Knipoog

Tabelletje van buienradar:

Citaat:
di wo do vr za
Zonneschijn (%) 10 20 10 10 10
Neerslagkans (%) 70 80 90 90 80
Neerslaghoeveelheid (mm) 3 2-4 10-20 3-12 2-4
Minimumtemperatuur (ºC) 5 5/8 3/6 8/12 8/10
Middagtemperatuur (ºC) 9 9/12 11/14 10/13 8/10
Windrichting ZW ZW ZW ZW W
Windkracht (bft) 4 5 7 6 5

Poepoe, nounou. Een paard komt niet van Hawai hoor. Ze kunnen wel wat hebben, het is zelf beter voor ze als ze dat met hun eigen vacht kunnen regelen. Je ziet tegenwoordig zelfs Shetlanders met dekentjes staan!!! Een arabier kan ook gewoon zonder hoor.
En onbeschut? De mijne hebben gewoon een inloopstal.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:00

De mijne niet,maar er is wel een bomenrij die veel wind en de meeste slagregen tegenhoud.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:49

Tinkerloos schreef:
chevax schreef:
Dat was ook een beetje dom van me om zo te zeggen,maar in het heetst van de strijd...
(ik las extremistisch en ging meteen in de aanval..) Bloos

Dat jij je verdiept hebt in andere zaken als de 'gewone' is al heel wat.
Veel mensen zetten hun paard op stal 'omdat het hoort'
slaan er een ijzer onder 'omdat het hoort'
scheren een paard,want ze willen wedstrijden rijden,en 'het zo hoort'
en ga zo maar verder.
Met niet verder kijken dan je neus lang is bedoelde ik eigenlijk dat mensen iets aannemen omdat iedereen het zo doet,dus dan is het goed,want iedereen doet het zo.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,en de een is niet per definitie beter dan de ander,maar er zijn wel verschillen,en de keus is aan jou welke weg je kiest.

En aan de ander om die keuze te respecteren!

Ik vind het vreemd als je zegt dat het al heel wat is als iemand zich in jouw manier van paarden houden heeft verdiept. Net of iemand die dat niet gedaan heeft, minder slim bezig is.
Invullen voor een ander, is net zo vervelend als niet verder kijken dan je neus lang is. Veel mensen zetten hun paard op stal, omdat dat beter past in hoe zij met het paard bezig zijn. Een wedstrijdpaard hoef je niet zonder dekens buiten te zetten, want dat werkt enkel nadelig. Om maar even een voorbeeld te noemen Lachen

Ik vind het prima als iemand wel graag zijn paard zo buiten wil laten staan, mij hoor je daar niet over. Maar wat ik wel vervelend vind, is dat een ander zich niet verdiept in de situatie en dan toch nog een mening durft te geven.

We staan nu eenmaal allemaal anders in het leven, deal with it!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:44

Pletje123 schreef:
En aan de ander om die keuze te respecteren!

Veel mensen zetten hun paard op stal, omdat dat beter past in hoe zij met het paard bezig zijn. Een wedstrijdpaard hoef je niet zonder dekens buiten te zetten, want dat werkt enkel nadelig. Om maar even een voorbeeld te noemen Lachen

Ik vind het prima als iemand wel graag zijn paard zo buiten wil laten staan, mij hoor je daar niet over. Maar wat ik wel vervelend vind, is dat een ander zich niet verdiept in de situatie en dan toch nog een mening durft te geven.

We staan nu eenmaal allemaal anders in het leven, deal with it!
Jij zegt dus eigenlijk presies hetzelfde als ik,maar dan vanuit je eigen oogpunt. Knipoog
Jij vind het prima als er mensen zijn die hun paard op de wei laten,en ik vind het best als er mensen zijn die hun paard opstallen.
Jij zegt dat je ieders mening moet respecteren,ik ook.

Ik snap alleen dit niet helemaal:
Citaat:
Ik vind het vreemd als je zegt dat het al heel wat is als iemand zich in jouw manier van paarden houden heeft verdiept. Net of iemand die dat niet gedaan heeft, minder slim bezig is.
Invullen voor een ander, is net zo vervelend als niet verder kijken dan je neus lang is.
Ik zeg niet dat een ander niet goed bezig is als ie niet zich verdiept heeft in mijn manier,maar ik zeg dat ik het al heel wat vind dat ze zich verdiept heeft in een andere manier dan de 'normale'.
Dat ze intresse getoont heeft,en heeft gekeken naar andere manieren om haar paard te stallen,onderhouden.
Ik zeg toch niet dat als ze dat niet gedaan zou hebben dat ze dan minder slim bezig is.
Nu vul jij in voor mij wat ik bedoel,terwijl ik het zo helemaal niet bedoel.
En dat terwijl je nog zegt dat invullen voor een ander net zo vervelend als niet verder kijken dan je neus lang is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:58

Citaat:
...ik vind het best als er mensen zijn die hun paard opstallen.....

Ik vind het helemaal niet prima als mensen hun knol opstallen Boos!. Elke veearts en elk wetenschappelijk instituut kan je vertellen dat het gezonder is voor paarden om veel bewegingsvrijheid te hebben en dat opstallen van een paard, dat gemaakt is om grote afstanden af te leggen elke dag, vroeg of laat tot gezondheidsproblemen gaat leiden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:05

Ik vind t ook zeker een vereiste (voor mijn paard iig!!) dat deze naar buiten kan elke dag! Daar heb ik ook m'n stal op uitgekozen. Nu kan ie t hele jaar door naar buiten en in de zomer 24/7.