Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pletje123 schreef:Ik lees de ingezonden brieven altijd! Het kan heel inspirerend zijn wat andere 'gewone' lezers te zeggen hebben
Paardentango schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje griezelig hoe mensen zich vastklampen aan bepaalde principes en wetenschappelijk en semi-wetenschappelijk dingen uit de kast halen als bewijslast.
Visconti schreef:NB is in de jaren 70 al ontstaan tussen dan zou er toch zo langzamerhand wat bekend moeten zijn over het langertermijneffecten ervan? Kan er alleen niks over vinden op internet
hafgirl15 schreef:ik heb niet het hele topic doorgelezen
hafgirl15 schreef:ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.
hafgirl15 schreef:Extremistisch??ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik ben het zeker met dit artikel eens.Ik vind zowieso dat hele natural gedoe erg doorslaan tegenwoordig,zo erg dat je het inderdaad sektes of zelf extremistisch kan noemen.
chevax schreef:Dat was ook een beetje dom van me om zo te zeggen,maar in het heetst van de strijd...Maar om nu te stellen dat alle naturals verder kijken dan hun neus lang is en normals per definitie niet, da's natuurlijk ook een vreemde stelling. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en het houden van mijn paarden naar mijn beste kunnen daaraan aangepast. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en kon me gewoon niet vinden in een boel natural-zaken.
Needje schreef:Als je als natural verder hebt gekeken als je neus lang is, weet je ook dat het nederlandse natte klimaat niet het beste klimaat is voor paarden. En daar gaan jullie m dan 24/7, het hele jaar door onbeschut inzetten... Zo kan je het ook zien.
Citaat:di wo do vr za
Zonneschijn (%) 10 20 10 10 10
Neerslagkans (%) 70 80 90 90 80
Neerslaghoeveelheid (mm) 3 2-4 10-20 3-12 2-4
Minimumtemperatuur (ºC) 5 5/8 3/6 8/12 8/10
Middagtemperatuur (ºC) 9 9/12 11/14 10/13 8/10
Windrichting ZW ZW ZW ZW W
Windkracht (bft) 4 5 7 6 5
Tinkerloos schreef:chevax schreef:Dat was ook een beetje dom van me om zo te zeggen,maar in het heetst van de strijd...Maar om nu te stellen dat alle naturals verder kijken dan hun neus lang is en normals per definitie niet, da's natuurlijk ook een vreemde stelling. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en het houden van mijn paarden naar mijn beste kunnen daaraan aangepast. Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is en kon me gewoon niet vinden in een boel natural-zaken.
(ik las extremistisch en ging meteen in de aanval..)![]()
Dat jij je verdiept hebt in andere zaken als de 'gewone' is al heel wat.
Veel mensen zetten hun paard op stal 'omdat het hoort'
slaan er een ijzer onder 'omdat het hoort'
scheren een paard,want ze willen wedstrijden rijden,en 'het zo hoort'
en ga zo maar verder.
Met niet verder kijken dan je neus lang is bedoelde ik eigenlijk dat mensen iets aannemen omdat iedereen het zo doet,dus dan is het goed,want iedereen doet het zo.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden,en de een is niet per definitie beter dan de ander,maar er zijn wel verschillen,en de keus is aan jou welke weg je kiest.
Pletje123 schreef:Jij zegt dus eigenlijk presies hetzelfde als ik,maar dan vanuit je eigen oogpunt.En aan de ander om die keuze te respecteren!
Veel mensen zetten hun paard op stal, omdat dat beter past in hoe zij met het paard bezig zijn. Een wedstrijdpaard hoef je niet zonder dekens buiten te zetten, want dat werkt enkel nadelig. Om maar even een voorbeeld te noemen![]()
Ik vind het prima als iemand wel graag zijn paard zo buiten wil laten staan, mij hoor je daar niet over. Maar wat ik wel vervelend vind, is dat een ander zich niet verdiept in de situatie en dan toch nog een mening durft te geven.
We staan nu eenmaal allemaal anders in het leven, deal with it!
Ik zeg niet dat een ander niet goed bezig is als ie niet zich verdiept heeft in mijn manier,maar ik zeg dat ik het al heel wat vind dat ze zich verdiept heeft in een andere manier dan de 'normale'.Citaat:Ik vind het vreemd als je zegt dat het al heel wat is als iemand zich in jouw manier van paarden houden heeft verdiept. Net of iemand die dat niet gedaan heeft, minder slim bezig is.
Invullen voor een ander, is net zo vervelend als niet verder kijken dan je neus lang is.
Citaat:...ik vind het best als er mensen zijn die hun paard opstallen.....