mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:45

ik was gewoon op zoek naar een vreselijk lief paard, dat werd een draversmerrie....superbeest !

helaas moest ik haar verkopen,
heb een tijd daarna een haflingertje gekocht, het veulentje dat ik altijd wilde Haha! hij is inmiddels bijna 2.

nu de mogelijkheid er was om een tweede paard aan te schaffen ben ik direct op zoek gegaan naar wederom een draver.
het is een ruin geworden en ik ben nu al helemaal weg van hem, hoewel hij nog niet altijd even lief leuk en aardig is.
hij is nergens bang voor en gewoon een heerlijk paard Haha!

armoedzaaier.....nee zo zie ik mezelf niet hoor Tong uitsteken
overigens ligt het er natuurlijk aan wat je doel is met paarden,
ik kan me voorstellen dat als je heerlijk hoge dressuur wilt rijden dat je eerste keus dan geen draver is Knipoog (hoewel er gerust bij zullen zijn die het wel kunnen!)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:02

Kortom dravers zijn top !

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:06

Als jij het naar je zin hebt met jouw draver, is er toch geen probleem? Zou al het commentaar dan ook lekker negeren als ik jou was..

Ik heb het ook niet zo op dravers, maar ik ga niet tegen iedereen zeggen dat het armoedzaaiers zijn..

Galloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:09

ha ha ik geloof niet dat ik mezelf een armoedzaaier wil noemen met 1 gepensioneerde draverruin en een drachtige dravermerrie in bezit, dus straks 3 van die prachtbeesten > dat noem ik namelijk RIJK zijn Tong uitsteken Laat ze maar kletsen, onwetendheid overheerst, de liefhebbers hoef je namelijk niet te vertellen wat een fijn ras het is.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:57

patsur schreef:
Als jij het naar je zin hebt met jouw draver, is er toch geen probleem? Zou al het commentaar dan ook lekker negeren als ik jou was..

Da's gemakkelijk gezegd, maar als je van alles en iedereen in je omgeving te horen krijgt dat je een waardeloos paard hebt... Blijf dat maar eens negeren. Knipoog
Ik heb die ervaring zelf gelukkig helemaal niet, maar aan de blije reactie van dravereigenaren als ze eindelijk gelijkgezinden tegenkomen is wel te merken dat dat soms wel anders is helaas.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:02

jeps dat is zeker wel eens anders !

ik had een prachtige merrie, het was gewoon een mooi paard (niet super, geen topdressuurpaard gewoon een lekker goedgespierd vrouwtje Haha! )
waren vaak wel mensen met interesse: jee wat is ze voor ras ?
een draver!
oh....

en vanaf toen stond ze te boek op stal als: die lelijke, die ezel, dat arme ding

tja zo gaat dat en idd probeer dat maar eens te negeren, het was wel mijn paard en wel het paard waar ik voor door het vuur ging
maar ze was een draver...

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:20

Wij staan met 11 andere meiden en geen een is tegen dravers gelukkig Lachen er staan zelfs nog 2 dravers dus dat scheelt, mensen moeten eens meer naar hunzelf kijken, ik ben trots op mijn draver tis een schat en die ruil ik voor geen ander in!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:21

Ik vind het echt nergens op slaan..
Veel plezier ermee he Lachen

IRISxJOLLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:00

draves zyn super paarden!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:01

op MP staat een draver als rijpaard voor 3000 euro. Armoedig? Haha!
*en ja, dat is die draver ook echt waard. Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:14

Voor dat geld zou je Beyond bij lange na nog niet meekrijgen hoor Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:55

ik heb sinds kort ook een draver in mijn bezit het is een schattige merrie van nog geen 3 jaar jong. het is wel zo dat ze al bereden was. ik persoonlijk vind het te vroeg daarvoor. maar zal nu wel doorgaan met rijden alleen niet te lang. anders verleerd ze het dalijk. wat vinden jullie??

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:57

Ik zou haar nog even lekker met rust laten..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:04

ik zou ze gewoon nog lekker lang op de weide gooien met enkele soortgenootjes, want aangezien ze al bereden is zal ze wel wat in te halen hebben. Zou haar tot haar 4 jaar ofzo nu toch echt laten uitgroeien, je kan er anders best wel wat problemen mee krijgen.
Ik heb enkele jaren terug een pony gekocht die ook te vroeg beleerd was en toen net 3 was, ik heb toen de vergissing gemaakt van verder te gaan met zijn training en ik heb hem uiteindelijk moeten verkopen aan slachtprijs omdat hij onhandelbaar en levensgevaarlijk was geworden. Hij was er mentaal nog niet klaar voor en dat heeft hem in combinatie met enkele andere dingen gewroken.

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:55

Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen.
Ik heb ook een pony die half draver is, ze heet Shayenne. Ze is wel heel moeilijk maar ze draaft voortaan al rustig, ze gallopeert beter en het gaat gewoon steeds beter. Ze heeft geen streken en heeft een lief karakter. Ze is wel een beetje panisch maarja. Een paard kan niet perfect zijn hoor.
En ik heb haar pas vanaf de herfstvakantie. Ze doet het hartstikke goed!

Niks tegen dravers! Cool Knipoog x

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:56

Jooorie schreef:
Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen.
Ik heb ook een pony die half draver is, ze heet Shayenne. Ze is wel heel moeilijk maar ze draaft voortaan al rustig, ze gallopeert beter en het gaat gewoon steeds beter. Ze heeft geen streken en heeft een lief karakter. Ze is wel een beetje panisch maarja. Een paard kan niet perfect zijn hoor.
En ik heb haar pas vanaf de herfstvakantie. Ze doet het hartstikke goed!

Niks tegen dravers! Cool Knipoog x

Even bij mijn berichtje: Ik heb haar voor de recreatie

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:30

Liever een paard dat haasta lles voor je wilt doen en onwijs probeert als een onwijs duur paard waar geen ziel mee tebeginne is.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:54

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die je tegenkomt iets tegen dravers heeft.
Ik heb nou op verschillende stallen gestaan en op elke stal waren wel dravers te vinden, maar heb er nog nooit iemand over gehoord.

Citaat:
Liever een paard dat haast alles voor je wilt doen en onwijs probeert als een onwijs duur paard waar geen ziel mee te beginnen is.

Misschien zijn ook dit soort reacties wel degene die andere reacties uitlokken.

Jullie vinden dat je opmerkingen over dravers naar je toe geslingerd krijgt, maar zelf doen jullie het even hard terug.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:54

Mistic schreef:
Jullie vinden dat je opmerkingen over dravers naar je toe geslingerd krijgt, maar zelf doen jullie het even hard terug.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Daar heb je gelijk in, daarom probeer ik zulke opmerkingen ook altijd te vermijden. Knipoog Er zijn veel betere argumenten voor dravers dan dit.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:30

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt iemand die zoo negatief was over dravers, krijg juist positieve dingen te horen, maar je hoor het gewoon heel vaak zijn ze eerst positief en dan wat voor ras is het draver ohw....dan meteen terug krabbelen terwijl het gewoon zulke lekkere rijpaarden zijn Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:11

Ik moet er juist om lachen, als ze zeggen, 'is het een draaaver??? Nou, dat zou je OOK niet zeggen!!' hahaha denken ze dat het een kwpnner is. Ik zie dat niet als negatief, maar juist als positief Haha!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:19

ik heb vroeger ook een draver gehad, het was echt zo'n geweldige pony ik kon er mee lezen en schrijven.. ze kon super lopen netjes aan de teugel (voor foto's zie profiel) en ze kon ook gewoon galloperen dit deed ze liever dan draven.. ik heb jaren lang plezier gehad van die pony en heb heel veel verdriet gehad toen die verkocht werd.... maar ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat dravers niets waard zijn ze zijn goud eerlijk en super leuke paardjes..

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:10

Wat een leuke draver is/was dat zeg Lachen leuk koppie en loopt inderdaad erg mooi, hoe oud is ze nu ongeveer dan?

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:43

Soo_Shirley schreef:
Hallo,

Ik heb een draver, en voor dat k me draver kocht hoorde ik vaak "mensen met dravers zijn armoedzaaiers"
of "Als je geen geld hebt, koop je een draver"

Nou heb k mijn draver nog niet zo heel lang, maar ik ben er egt super trots op.
Ik heb haar al veel dingen bij geleert.
Maar een vriendin daarin tegen, die heeft een hardstikke duur paard (Kwpn) gekocht en dat is een etter om het maar zo te zeggen, ze heeft heel veel spijt van de koop.

Ik hoor bijna alle mensen met dravers zeggen dat ze er hardstikke blij mee zijn, dus wie is er nou gek om dan een duur paard te gaan kopen?
Ik zou me paard voor geen miljoen euro willen ruilen/verkopen.

Ik word gek van die uitspraken,wat vinden jullie er nou van?
Sorry als hier al een topic overwas.

Groetjes Shirley Knipoog

je hebt gelijk ik ben het met je eens Knipoog

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:45

het zijn zekker supper paarden *LOL*