[AR] Hippiade 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveelste keer Hippiade is dit voor jou?

Eerste keer
11 (28%)
Tweede keer
8 (21%)
Derde keer
8 (21%)
Vierde keer
3 (7%)
Vijfde keer
4 (10%)
Zesde keer
2 (5%)
Zevende keer
Geen stemmen
Achtste keer
Geen stemmen
Negende keer
Geen stemmen
Tiende keer
Geen stemmen
Meer dan tien keer
2 (5%)

Totaal aantal stemmen: 38

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:04

Net terug van een lange dag Hippiade in Ermelo.
Wat ben ik trots op onze smurf. Er stond een prachtig parcours, dat echter ook nogal lang was voor onze mini. Aan het eind moest ik hem echt even extra helpen. Maar met succes, want we waren foutloos en binnen de tijd. Dat betekende wel dat we later thuis zouden komen.
De barrage begon om kwart voor 3, wij waren ongeveer om kwart voor 4. Maar ik kon aan het begin al merken dat de puf eruit was. Hij deed super zijn best hoor, maar ook de barrage was een lang eind en dan gaan de jaartjes blijkbaar toch tellen. Als hij wat langzamer gaat en vermoeid is, gaat hij wat slingeren. Dat is niet bevorderlijk voor het laten liggen van de ballen . Resultaat: binnen de tijd, maar wel 2 ballen.
Maar toch wel heel blij, want wel barrage mogen rijden op de hippiade.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:22

Hier ook foutloos, heerlijk gereden. Hij liep fijn en goed controleerbaar.
Ik had niet meegekregen dat de tijd strakker was gezet. 4 sec. erbuiten.
Stond 7e, nog 3 te gaan. Helaas voor mij, eentje daarvan wel foutloos binnen de tijd. 8-)
Wij hebben een oefenjaar, dat wonderbaarlijk goed uitpakt *\o/*

Afbeelding

Bij de dressuur toch wel een aantal teleurstellende menners.
Als een stempel vd DA ontbrak bij de entingen, mochten ze niet starten -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:26

Allemaal blije hippiade gangers!! *\o/*

Tja, en dat van die entingen, daarvan zou je verwachten dat mensen dat nu toch wel wisten.
Staat overal toch bij in ieder geval bij ons distr. kamp. staat altijd keurig een pagina op de site met wat je allemaal moet hebben.
Is niet echt nieuw.. Ik heb zelfs om gezeik te voorkomen chip erin laten zetten.
(paard valt eigenlijk in uitzondering, maar dat is veel te ingewikkeld en gaat de helft van de officials niet snappen)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:32

Tja, van die stempels zouden mensen moeten weten, maar zelfs sommige dierenartsen blijken dat niet te weten :? . Ik heb er hier nog achteraan gemoeten, de da was het vergeten/ had geen stempel bij zich. Was maar goed dat ik dat wel wist. Stempel, handtekening, datum en sticker. Als een van die dingen ontbreekt, kun je naar huis.

Dennis

Re: Hippiade 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:49

Idd, mijn VA rijd zelf ook, dus weet dat het gewoon goed moet. Stempeltje enz vind ik belangrijker dan de spuit zelf :p, die levert mij altijd ellende op.

Ik heb vandaag een super fijne laatste wedstrijd met Caya gereden. Ze was fijn te rijden en had goed zin. Het blijft jammer dat ik er voor de dressuur was ipv voor de vaardigheid ;), dit seizoen 1 bal en verder enkel 1e prijzen. Maar die ene bal was op de ene wedstrijd waar hij niet had moeten vallen ;) .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:50

Het valt vaak niet op, al die vakjes zijn helemaal volgestemepeld. Overlappen, een heel puzzelwerk om te zoeken of elke datum een eigen stempel heeft.
Nu heb ik er nog 'maar' 8, echter met die 20 paspoortjes, hoppa....tja, ik controleer wel en data altijd.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:13

hier blij met 2 winstpunten in de L dressuur *\o/*
clubgenootje ook naar huis gestuurd omdat er iets niet in orde was met de enting???
heel apart omdat bij de districtlampioenschappen alles goed was gecontroleerd in het paspoort....en dit paard ook onder de man loopt op aardig niveau.....en dan rij je 100km voor niets......(geen vaardigheid en dressuur) erg zuur.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:26

Ook mensen die meerdere jaren hippiade hebben gereden konden naar huis. Ergens klopt er dan iets niet hoor.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:29

Lees hier over het naar huis sturen bij entingen die niet klopten. Was vorige week ook zo bij de hippiade van de paarden. En daar las een controleur zelfs een datum verkeerd. Die las bij iemand 31 september. Terwijl deze datum helemaal niet bestaat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:15

Ik stond 7e met nog drie te gaan, laat nou net die drie allemaal iets sneller hebben gereden.
Een mooie 10 plek van de 26 aanspanningen in de klasse pony enkelspan vaardigheid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:20

HE volgend jaar in Ermelo..
In het weekeind dat normaliter gemend wordt..
Mijn comment in ander topic.

Sjolvir schreef:
Afstand is niet dramatisch anders, maar ahum...
Wat ik me nu wel zwaar afvraag.
Weekeind blijft ongewijzigd, dus.. hebben ze de hippiade mennen en voltige maar aan de kant gegooid van de kant van de KNHS? Want die zit ook al jaren op dat weekeind.
Maar ja, dat zal wel minder geld in het laatje brengen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:22

Bij de kampioenschappen zijn idd alle paspoorten gecontroleerd ik vind dat ze ze er daar dan
al van tussen hadden moeten halen.

Ik mocht barrage ben uiteindelijk 9e geworden van de Z-ZZ pony's. Was erg leuk om mee
te rijden en Robijn heeft super zijn best gedaan!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:36

Ipsilonka schreef:
Ook mensen die meerdere jaren hippiade hebben gereden konden naar huis. Ergens klopt er dan iets niet hoor.

Eens. Helemaal als het om inentingen van een (flink) aantal jaren geleden gaat en in sommige gevallen paard/pony niet eens in je bezit was. Moet je dan automatisch elk paard wat je koopt een basisenting gaan geven?

Vind dit hele paspoorten gedoe een vreemde nasmaak aan dit kampioenschap geven. Te laat of niet enten vind ik niet kunnen en dan is het begrijpelijk dat je de laan wordt uitgestuurd. Maar in geval van een stempeltje dat mist, had een waarschuwing ook gemogen. We zijn basissport hoor! Niets mis met regels, maar doorslaan is ook een vak. Helemaal omdat het bij sommige gevallen ook al voorgaande jaren had kunnen worden geconstateerd. Dat zouden die deelnemers toch tegen de KNHS kunnen gebruiken? Want dan hadden ze toen ook niet mogen starten volgens de theorie die vandaag werd toegepast. Om dan even extreem door te denken: dat zou prijzen inleveren betekenen. Dat gun ik deze menners niet!

Ik vraag mij af in hoeverre deze hele situatie menners gaat demotiveren om volgend jaar niet meer te doen aan selecties en de Hippiade. Dat moeten we in de sport niet willen. Wedstrijden zijn al dun gezaaid tegenwoordig.

---

Verder een leuke zonnige dag gehad. Tuiger heeft zich netjes gedragen en mocht een winstpuntje mee naar huis nemen. Tot onze verbazing 10e bij de L enkelspan paard en daarmee de hoogst geplaatste uit district West en vaardigheid is nog een work in progress bij ons. :P

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:11

Ik heb wél echt leuk nieuws; wij zijn gisteren voor de 2e keer Hippiade kampioen geworden in de Z/ZZ vaardigheid in de rubriek enkelspan paard.

Dit keer was het heel anders dan 2 jaar geleden, toen we ook Hippiade kampioen in de ZZ vaardigheid waren. Toen was ik de enige foutloze in het basisparcours, dus ik was direct al kampioen en hoefde geen barrage meer te rijden. Eigenlijk won ik toen ook een beetje omdat de rest gewoon slechter reed.

Dit jaar was het veeeeel spannender en ik heb er echt voor moeten strijden, er waren heel veel foutlozen in het basisparcours, dus met 6 menners gingen we later die middag door naar de barrage. Ik mocht als 5e in de barrage starten. Dat vond ik zelf wel fijn, want dan kon ik eerst zien hoe de anderen het deden. Maar wel zenuwslopend hoor!

De eerste die in de barrage mocht starten reed een snelle tijd, maar wel 2 ballen eraf.
De volgende was foutloos in een tijd van 89 seconden. Goed. Ik móest dus sowieso foutloos rijden.
De derde die mocht starten reed er één bal af.
De vierde reed weer foutloos, in een onwijs snelle tijd van 84,58 seconden. Oei! Nu móest ik voor alles of niets gaan dus.

En dat heb ik gedaan. Vanaf de start heb ik het gas er flink op gezet. Het was geen 'netjes' gereden vaardigheid misschien, maar wel zo hard als ik kon. Poort 1 stond recht, dus daar kon ik vol gas doorheen. Toen poort 2 met een rare kronkel, die heb ik vrij schuin genomen dus met veel risico. Maar ook dat ging goed.
Door de snelheid reed ik bijna poort 3 voorbij, maar gelukkig kon ik nog wel corrigeren. Toen door naar poort 7 (in de barrage sla je een aantal poorten over). Een hele haakse bocht, maar het ging goed. Poort 8 / 9 / 10 / 11 was 2x een gebroken lijntje. Dus wat technischer en ik moest iets rustiger doen. Maar Kanway liet zich fijn sturen en reageerde super op mij. Daarna door naar poort 14, een rare draai maar dit ging goed vol gas. Verder naar 16, ook hier weer veel risico genomen en de poort wat schuin genomen. Toen 17a/b/c/d; een soort slinger. Daarna een volte naar poort 18. Nog steeds foutloos en het moeilijkste deel had ik gehad! Recht en ik volle vaart naar 19 en toen snel naar 20. Daar slipten we nog wat weg, maar gelukkig ging ik goed door de poort. Vol gas naar de finish en al finishend keek ik achterom op de klok: 83,86 seconden!!!! Dus de snelste! Nog niet eens met een seconde verschil op de reservekampioen, dus je kunt nagaan hoe onwijs goed en hard er gereden werd.

Na mij moest er nog één starten, maar toen die de eerste poorten nam zagen we eigenlijk al dat ze geen tempo reed. En dat was ook zo, zij bleef wel foutloos maar kwam niet bij onze tijd in de buurt!

Daarna begon het lange wachten op de prijsuitreikingen en kampioenenparade. Dit heb ik natuurlijk al eens meegemaakt, dus dat vond ik minder 'speciaal' als de eerste keer. Ik heb ook een paar interviews gehad en ik denk dat ze het verhaal van Kanway (als draver, met een hele carrière) wel heel apart vonden.

En het is denk ik vanzelfsprekend dat ik supertrots op Kanway ben. Die gekke maffe ouwe draverhengst van me! Toen we 2 jaar terug wonnen waren we nogal een 'underdog' en kon het nog eens een 'toevalstreffer' zijn. Nu hebben we echt enorm moeten strijden en 2x zo'n titel winnen bewijst denk ik wel dat Kanway hier écht goed in is.

Ik ben trots op Kanway's karakter, doorzettingsvermogen, enorme vechtlust, onze samenwerking, enzovoorts. 18 jaar, een simpel dravertje van 1.58, en dan weer winnen!!! Wat een wereldpaard heb ik toch aan hem.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 09:47

Dit klinkt al een zwaar verdiend kampioenschap! Wel fijn gevoel met sterke concurrentie alsnog kunnen winnen!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:00

Zo Carola dat is spannend! Karin had nog foto's van je , zeten wel een paar leuke tussen!

Ik ben nog helemala trots op romy :D
Afbeelding ze heeft zo haar beste gedaan!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:20

Wij zijn achtste geworden in de dressuur dubbelspan pony, super trots op onze shetten in al dat welsh geweld. Komen die van ons toch wat tekort in de beweging, maar er zijn ergere dingen :).
Die paspoort controle hebben we dus niet meegekregen, niemand gezien en niet gecontroleerd, soms schieten die controles volgens mij ook aan hun doel voorbij.
Laatst werd er hier gecontroleerd of de tweede basisenting niet te laat gegeven was, met een kalender erbij, kijken of de maand 30 of 31 dagen had en dan had je ook nog februari met 28 dagen, nou feest hoor, een paar toch 1 of 2 dagen te laat. Krijg je ook nog de discussie of dat jaar toevallig niet een schrikkeljaar was, want soms had je het toch over zo'n 10 jaar of langer geleden, want dat kan dan natuurlijk net die ene dag weer rechtrekken. Daar wordt je toch niet vrolijk van.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:58

iemand van mijn vereniging mocht ook niet starten in 2008 was de veearts vergeten ene stempel te zetten, erg zuur. Maar moet wel zeggen dat als je start je de regels hoort te kennen. ik heb Romy ook toen ik haar kocht opnieuw de basis enting gegeven de oude eigenaar was 2 dgn. te laat met vaccineren een paar jaar terug. regels zijn nou eenmaal regels en bij de informatie van de Hippiade stond precies waar je paspoort aan moest voldoen. Dus als iedereen even had gekeken had het een hoop teleurstellingen gescheeld. wel vind ik het fout dat sommige op het district kampioenschap wel goedgekeurd waren en u niet mochten starten.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:43

Zoiets is helemaal zuur, je hebt tenslotte wel de entingen laten doen, ook voor betaald en dan reken je erop dat het goed zit en dan vergeet de veearts de stempel. Dus eigenlijk wordt je uitgesloten door een fout van de veearts. Misschien nog een extra rondje instructie voor de veeartsen?
Denk dat als wij een nieuwe pony kopen we maar even opnieuw de basisenten laten geven, loop je tenminste niet vast op foutjes van vorige eigenaren/veeartsen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:40

Ik heb ook een pony die bij een vorige eigenaar eens een enting gemist heeft. Heb er 3 jaar nee gestart tot iemand er achter kwam. Sinds dien ent ik alle pony's een basis enting als ik wat koop.
Nu word ik er nog op aangesproken, maar verdrr op staat er nog een nieuwe basis enting.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:49

Carola en kanway, super gefeliciteerd _/-\o_

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:32

Lieve mensen, niet te snel oordelen als je alle details niet weet -O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 16:07

Jeetje zeg....snap dat er regels moeten zijn.
Niet geent, niet starten...dat is heel begrijpelijk!
Echter moeten ze dan wel vooraan bij de ingang controle houden.
Niet als de dieren al uitgeladen zijn en tussen de rest lopen.
Mits het hen idd om gezondheid en welzijn te doen is!?!

Ik heb een paspoort vaan 1 vd personen die uitgesloten werd ingekeken.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:26

Ollie1 schreef:

Welke details bedoel je Ollie?

Janouk en Anke; bedankt!

Patricia: ik ben benieuwd naar die foto's! Leuke foto ook van jullie. Grappig dat jullie tegenover ons stonden.

Ik ben net nog gebeld door de krant voor een interview, dus ik ben benieuwd. Ik ben nog steeds megatrots op mijn paard. Gewoon nu al 2x deze titel binnen gesleept!!!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:03

Ollie1 schreef:

Hoe bedoel je? Kennis van.mij mocht ook niet starten, erg zuur.
Maar er stond wel duidelijk waar je paspoort aan moest voldoen.
Wat wel raar is,dat op het districtkampioenschap haar paspoort wel is goedgekeurd.
Hoorde veel mensen klagen over hun veearts.die het fout gedaan zou hebbrn. Iedereen maakt weleens een fout.de eigenaar kan ook het even controleren na de vaccinatie of alles goed is ingevuld.