Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:49

emmaxchika schreef:
Greek schreef:
Degene die het over pokemon heeft is een beetje zielig, als je dat gaat zeggen gaat TS natuurlijk helemaal niks meer serieus nemen. ([VSW] pony nemen)

Ik negeer domme mensen met domme antwoorden dus die post negeer ik.

Sorry, als je mij bedoelt: Ik zeg juist dat het triest is als mensen over pokemon gaan beginnen, niks over jou.

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:39

deruijter schreef:
Oke ik ben het op bepaalde punten zeker met je eens.
En wat mij het meest irriteert zijn de reacties van haar vriendinnen.

val ik daar ook onder?
want ik begrijp de reactie's van de mensen echt wel hoor, maar ik snap ook wel dat emma het een beetje zat word dat iedereen het herhaalde en weinigs positiefs hadden te melden.
en over dat pokemon, ze vinden ons kinderachtig, maar dat doen ze zelf ook. :')

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:29

Lente schreef:
Lieve TS,

Fijn dat je zo lekker bezig bent met vrijheidsdressuur. Niks leuker dan dat om een band met je pony op te bouwen volgens mij :)
En als je het leuk vindt wil je graag laten zien wat ze allemaal kan, dat snap ik helemaal!

Wat in mijn ogen wel belangrijk is -en ik denk dat je dat met me eens zal zijn- is dat je pony het leuk vindt en blijft vinden en bovenal dat hij geen pijn heeft bij het uitvoeren van de oefeningen of daarna.

Zoals je zelf aangeeft sta je aan het begin van het werken met vrijheidsdressuur. Het is dus logisch dat je het een en ander uitprobeert en dat je veel moet leren nog. Paarden, hoe lief ze ook zijn, zijn potentieel moordwapens, zoals iemand al vertelde. Hou dus alsjeblieft goed afstand. Makkelijkste manier om die afstand in te bouwen is om met de zweep te gaan werken. Zie het als een soort verlengstuk van je arm. Ook is het dan voor je pony meteen duidelijk dat je aan het werk wil met haar. Zweep = werk.

Een pony die oefeningen uit zichzelf gaat doen is erg gevaarlijk. Zo heb ik eens een voorhoef in mijn buik gehad omdat paardlief wel een snoepje wilde en dat ging bepaald niet zachtjes.

Om nog even terug te komen op geen pijn voor je pony... Het is belangrijk dat bepaalde oefeningen in een bepaalde volgorde worden aangeleerd zodat je pony zijn spieren op de goede manier gebruikt. Steigeren is bijvoorbeeld zo'n oefening.

Ik ben een keer bij VisibreTeam op bezoek geweest om te kijken hoe zij werkt met haar paarden en de ervaring straalt er vanaf. In het afgelopen jaar heeft zij ook nog erg veel bijgeleerd. Haar paarden hebben groot respect voor haar door de consequente manier waarop ze ermee omgaat en zitten mooi in de spieren, voeren hun oefeningen heel precies en nooit ongevraagd uit...

Het is natuurlijk niet aan mij maar ik kan je adviseren haar tips nog eens te lezen en indien nodig om verduidelijking te vragen.

Op die manier kan je werken aan de band met je pony en aan de vrijheidsdressuur op een manier die voor jullie allebei leuk en vooral veilig is.

Veel succes met de dingetjes aanpakken zodat je uiteindelijk verder kan komen en een knuffel voor je leuke pony! :)

Super bedankt voor deze tips. Een paar van deze tips zijn al eerder naar voren gekomen. Ik zal er zeker wat mee doen (:. Aan de tips van @VisibreTeam heb ik ook echt wat gehad! (: Bedanktt!!!
Haha zal ik doen !(:♥

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:36

Greek schreef:
Greek schreef:
Degene die het over pokemon heeft is een beetje zielig, als je dat gaat zeggen gaat TS natuurlijk helemaal niks meer serieus nemen. ([VSW] pony nemen)

Ik negeer domme mensen met domme antwoorden dus die post negeer ik.

Sorry, als je mij bedoelt: Ik zeg juist dat het triest is als mensen over pokemon gaan beginnen, niks over jou.[/quote]

NEEEEEE IK BEDOELDE JOU NIET!;O♥

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:55

emmaxchika schreef:
deruijter schreef:
Ik heb ook maar eens het hele topic doorgelezen,
ik vond heel veel reacties erg kinderachtig.
Snap overigens van beide partijen hun mening.
Maar wat bedoelen jullie in godsnaam met pokemon en groente soep?
En mijn laatste opmerking: dat men hier tips wilt geven, wilt nog niet zeggen dat TS deze van harte moet nemen. Kan best zijn dat ieder persoon die 'tips' gaf het fout had.

Jaa.. Ik heb soms ook domme dingen gezegt. Maar ik weet niet hoevaak ik nu al hetzelfde heb getypt...
Snap ik ook niet.
Zo denk ik dus ook. Aan heel veel tips heb ik wat! Maar blijven niet door drammen dat het zo moet. Ik doe het op mijn manier. En als ik zeg dat ik de tip niet wil moet je het zo llaten

Ik heb geen verstand van VD maar als je vraagt om tips krijg je ze ook.
En ik weet dat sommige mensen alleen maar andere mensen die tips geven achter na volgen,
door precies hetzelfde te herhalen maargoed hier moet je gewoon niet op reageren.
Nog een opmerking over de laatste zin 'als ik zeg dat ik die tip niet wil moet je het zo laten'
Je vraagt juist wel om tips, dus deze zin is niet op zijn plaats.
En als laatste, probeer je een beetje serieus op te stellen,
en ga niet tijdens de discussie met andere vriendinnen praten over weet ik veel wat.
Ze mogen best trots op je zijn. Maar ze geven geen fatsoenlijke reacties.
Verder succes met het oefenen, van de tips die je wel wilt aannemen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:56

xxmathildex schreef:
deruijter schreef:
Oke ik ben het op bepaalde punten zeker met je eens.
En wat mij het meest irriteert zijn de reacties van haar vriendinnen.

val ik daar ook onder?
want ik begrijp de reactie's van de mensen echt wel hoor, maar ik snap ook wel dat emma het een beetje zat word dat iedereen het herhaalde en weinigs positiefs hadden te melden.
en over dat pokemon, ze vinden ons kinderachtig, maar dat doen ze zelf ook. :')

Zou maar zomaar kunnen dat jij daar ook onder valt.
Tja ik snap het ook, maarja zo'n mensen heb je er altijd bij helaas.
Kinderachtig is bijna elk persoon die hier heeft gereageerd, op een paar na dan.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:56

leuk shetje :) heb niet alles in het topic gelezen, maar wat ik wel las is dat je haar laat steigeren door aan haar been te kriebelen. Ik vind dat persoonlijk nogal link... Stel je voor dat ze dit ook doet als je haar hoeven uit wil krabben, haar benen wil wassen, de vetlokken wilt knippen of dat ze ooit een hechting/verdoving of wat in haar been moet. Dan ben je verder van huis ;)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:12

zuuucht toppiiic. ;$
haha, fleur is een superleuk shettii. ♥
en dit filmpje is gewooon superleeukkk! ;o ♥
haha,
zuuuchtmensenn. éénkeerzeggendringtookweldoor.;p