[AR] [LO] Longeren zonder hulpmiddelen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:26

Ik vind het krachtige dan mooier inderdaad. Maar is het niet zo dat op de manier dat Fidermark gaat zitten het niet anders kan dan met een schuiner voorbeen? Lijkt me nogal lastig voo rhem dat been er recht onder te hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:27

Fidermark lijkt zo vanaf een foto meer expressie te tonen, ik vind die van Salinero correcter verder weet ik hoe Salinero in het echt piaffeert dus ik ben ook niet helemaal objectief (over expressief gesproken!).
Het kan mij overigens niet zo veel schelen of Anky die piaffe eruit rijdt of de eerst boerenlul van de overkant.
(hmm, zie nu dat ik niet veel toevoeg aan de post van Renske20 Haha!)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:27

runningkawa schreef:
Citaat:
het verschil is alleen dat de piaffe niet z'n zwaare opgaaf is als 100 meter sprinten

Met zulke uitspraken ga ik meteen aan je kennis twijfelen, sorry
Piaffe is 1 van de zwaartse oefeningen voor een paard wat er is, dacht dat iedereen dat wel wist.

ik weet er ook niet veel vanaf, maar het lijkt mij dat de 100 meter rennen een sportinspanning is, waarbij je je spieren tot het uiterste laat gaan (topsporters dan he Haha! ) en een piaffe zou meer een soort dansbeweging moeten zijn, dat is toch niet tot het uiterste gaan qua spieraanspanning.

Ik vind zelf de zwarte heel mooi in z'n achterhand, maar inderdaad een heel gespannen uitdrukking. Bij bonfire vind ik het een beetje raar dat hij bijna helemaal niet daalt in z'n achterhand (of het ligt aan het plaatje, het is een beetje klein). Ik vind die bruine niet echt een mooie piaffe doen, maar wel veel controle omdat ze het met losse teugel doet en omdat het paard er niet echt voor gebouwd is

Ik vind trouwens de uitdrukkingen van de paarden op josien d'r site heel erg mooi, welke vinden jullie dan bang en gespannen eruit zien???

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:28

Sanne, ik denk dat korte inspanningen als sprinten niet veel vermoeiender zijn als krachtoefeningen.

Verder is dit Salinero en niet Bonfire...

[edit]
Van de foto's welke verzameling zouden moeten tonen vind ik er geen 1 een prettige uitstraling hebben.
[/edit]

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:31

josien schreef:
en van die foto van de piaffe van die bruine pony. deze pony heeft uit zich zelf al een holle rug. dus het lijkt dat hij zijn rug hol is dat is ook wel zo maar bekijk je het in het geheel dan zie je wel wat anders. daarbij vind ik hem heel wat meer ontspannender lopen dan fr. laat je gevoel is spreken.

En die zwiepende staart is ook een teken van ontspanning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:40

sanne83"]
[quote="runningkawa schreef:
Citaat:
het verschil is alleen dat de piaffe niet z'n zwaare opgaaf is als 100 meter sprinten

Met zulke uitspraken ga ik meteen aan je kennis twijfelen, sorry
Piaffe is 1 van de zwaartse oefeningen voor een paard wat er is, dacht dat iedereen dat wel wist.

ik weet er ook niet veel vanaf, maar het lijkt mij dat de 100 meter rennen een sportinspanning is, waarbij je je spieren tot het uiterste laat gaan (topsporters dan he Haha! ) en een piaffe zou meer een soort dansbeweging moeten zijn, dat is toch niet tot het uiterste gaan qua spieraanspanning.

[/quote]

Vergeet niet dat een paard een loop dier is, dus niet echt vermoeiend voor hem.
Piaffe is toch een soort van gewichtheffen.
En ga maar eens naar de spieren van bodyboulders kijken als ze aan het werk zijn Lachen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:42

sanne83 schreef:
Ik vind trouwens de uitdrukkingen van de paarden op josien d'r site heel erg mooi, welke vinden jullie dan bang en gespannen eruit zien???

Deze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:48

En deze:
Afbeelding

Afbeelding

Bij onderstaande foto wordt vermeld dat het zo hoort en dat het er ontspannen en rustig uitziet.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:49

Fasel schreef:
Ik vind het krachtige dan mooier inderdaad. Maar is het niet zo dat op de manier dat Fidermark gaat zitten het niet anders kan dan met een schuiner voorbeen? Lijkt me nogal lastig voo rhem dat been er recht onder te hebben.

Ja maar het blijft een Duitser hè? Knipoog
Sorry, ik hou nu op met nog meer olie op het vuur te gooien. Bloos!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:50

Salinero en Bonfire zijn ook Duitsers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:52

Sjuimpje schreef:
Salinero en Bonfire zijn ook Duitsers Haha!

Ja maar niet door Duitsers getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:05

De hele NH visie op verzameling had voor mij altijd verdacht veel weg van het verhaal 'de kleren van de keizer'.
Ik ben dat nu wat genuanceerder gaan zien. Verzameling in NH is niet te vergelijken met verzameling in de sport. Het is alleen jammer dat veel mensen die NH beoefenen hun prestaties dat toch weer naast de sport gaan leggen.
Dat is volgens mij ook de grootste fout die A8H hier maakt. Want ook A8H rijdt niet mee met de sport en haar leerlingen ook niet. [tenminste, die conclusie trek ik omdat het telkens stil werd wanneer ik vroeg naar de sportprestaties van A8H en leerlingen.]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:06

OK dan!
Helemaal niets aan toe te voegen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:19

hihi, ik dacht al, wat ziet bonfire er anders uit Haha!

maar wat vinden jullie nou precies verkeert aan de uitdrukkingen? Als het alleen aan de oren ligt, vind ik het raar, want die oren naar achter duiden op concentratie. Ze kunnen natuurlijk ook op angst of agressie duiden (al is het dan meestal meer plat in de nek, terwijl deze gewoon naar achter gericht staan), maar dat verwacht ik niet echt bij een paard dat met een losse teugel in piaffe loopt... Die lippizaner vind ik wel heel erg mooi trouwens, been recht, kruis mooi gezakt. Maar ja, die plaatjes zijn allemaal erg klein, daarom kan je het alleen echt duidelijk zien bij die grote.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:23

jammer dat mensen gelijk weer over nh beginnen, maar ik vraag me toch af wat er nou nh is aan bijvoorbeeld de spaanse rijschool?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:28

inderdaad renske, de nationaliteit doet er niet toe, alleen de correctheid van de piaffe.

sanne, josien trekt de spaanse rijschool naar natuurlijk paardrijden. duidelijk is ook voor mij dat de eerste foto van samsam en vooral de laatste van sjuimpje nou niet echt prettig zijn om naar te kijken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:58

Als ik die megalange sporen op sommige fotootjes vand e SR zie dan vind ik dat niet iets met nh te maken hebben.

Ik heb best respect voor de Duitsers hoor. Slecht doen ze het zeker niet.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:42

Wat is er verkeerd aan lange sporen? En ook aan de NH kant wordt er uiteindelijk met sporen gereden ter verfijning van de hulpen. Zolang die dingen goed gebruikt worden is het toch prima?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:03

Zolang ze goed gebruikt worden ja. Maar ik vind die dingen persoonlijk erg lang. Dan vind ik ze in de klassieke dressuur iets vriendelijker. Vaak zie je ook nog van die wieltjes enzo.

O jee, zijn we het eindelijk eens oneens Cornelie Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:21

Zijn we het oneens dan? Lachen Ik kan mij voorstellen dat als je een niet zo groot paard hebt je ook wat langere sporen neemt om toch goed bij je paard te kunnen zonder dat je je hakken op moet trekken etc. En wielen zijn op zich vriendelijker voor het paard dan knoppen. Is zelfs ooit eens door utrecht onderzocht meen ik. Knoppen gaven meer huidkneuzingen etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:28

Sjuimpje schreef:
Bij onderstaande foto wordt vermeld dat het zo hoort en dat het er ontspannen en rustig uitziet.
Afbeelding

nou dan ben ik benieuwd hoe het er in gespannen toestand uitziet....... hemellief zeg Verward

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:34

De omgeving ziet er ontspannen en rustig uit. Onder die bomen kan je best een lekker dutje doen Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:36

Ja daar heb je wel gelijk in Cornelie. Als je bij je paard moet kunnen is het ook wel zo. Ach, komt ook dat ik er absoluut niet mee kan rijden. Ben gewoon een hark.

Tja GK ga met Cornelie mee. Kan je best een lekker dutje doen onder de bomen Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:44

O, ik rijd ook niet (meer) met sporen hoor Lachen Ik mis ze ook niet eigenlijk.
Gaaaaaaaap, ik wil nu best een dutje doen eigenlijk........

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:26

Wat ik nu niet snap is dat én degene die het topic gestart heeft én degene over wiens foto's we het nu al de hele tijd hebben, helemaal verdwenen zijn! Dat vind ik zo maf; eerst maak je je breed, maar je (behoorlijk) wat reclame voor je eigen ideeen, en dan peer je hem weer!

Ik vind het geen stijl. Boos!