Voor het eerst VD met Moonlight :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Re: Voor het eerst VD met Moonlight :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 20:26

Haha :)
(ik vind het grappig hoe de mensen die 'veel' reageren in dit topic plots anders tegenover ons gaan staan :P)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:32

even een kleine sugestie, misschien als je zegt dat je vrijheidsdressuur al langer doet, niet je titel onduidelijk maken door daar te zetten voor het EERST vd met moonlight...zeg dan: voor het eerst moonlight op bokt met vd of iets in die trent! ;)

hoe dan ook... ik snap dat je voorzichtig bent en heus wel een stukje van het hek afstaat, maar is het zoon ramp om het iets meer naar het midden te doen..

verder, is het je eigen of verzorgpaardje? als t niet je eigen is vind ik t wel erg belangrijk dat je overlegt met de eigenaar.. van mij zou mn verzorgster best vd mogen doen maar stijgeren nooit! althans niet zomaar.

Zelfs de simpelste dingen zoals been geven, word soms negatief gebruikt door het paard. stijgeren leren op en van de grons is dus een serieuze zaak en zou voor mij t aller laatste puntje op de i zijn..

verder natuurlijk leuk dat t je lukt :) en vooral veel blijven oefenen maar nooit te lang ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 20:50

AlexandraM schreef:
even een kleine sugestie, misschien als je zegt dat je vrijheidsdressuur al langer doet, niet je titel onduidelijk maken door daar te zetten voor het EERST vd met moonlight...zeg dan: voor het eerst moonlight op bokt met vd of iets in die trent! ;)

hoe dan ook... ik snap dat je voorzichtig bent en heus wel een stukje van het hek afstaat, maar is het zoon ramp om het iets meer naar het midden te doen..

verder, is het je eigen of verzorgpaardje? als t niet je eigen is vind ik t wel erg belangrijk dat je overlegt met de eigenaar.. van mij zou mn verzorgster best vd mogen doen maar stijgeren nooit! althans niet zomaar.

Zelfs de simpelste dingen zoals been geven, word soms negatief gebruikt door het paard. stijgeren leren op en van de grons is dus een serieuze zaak en zou voor mij t aller laatste puntje op de i zijn..

verder natuurlijk leuk dat t je lukt :) en vooral veel blijven oefenen maar nooit te lang ;)

Daar heb ik mijn fout al van ingezien. Maar het was te laat om die te veranderen.
tis een ingewikkelde kwestie, nee ze is niet mijn verzorgpaard en nee ze is ook niet van mij. degene die hierover vragen hebben mogen me gerust pb'en.
de eigenaar kijkt niet achter moon en tkan haar ook heus niets schelen wat ik ermee doe.. :s
grons?
uhu, maar Moon is precies nog anders, ze gaat alleen misbruiken als het haar écht niet aanstaat :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:31

ik vind dat je soms nogal negatief over de eigenaar praat, in je vorige topic ergerde ik me daar ook al een beetje aan. wees blij dat je zo'n leuk paardje tot je beschikking krijgt.

ook zei je (correct me if i'm wrong) op de eerste pagina dat je het maar 10 minuutjes hebt geoefend. waarna je een stukje verder zegt dat je het niet vlak achter elkaar deed. wat mij dan weer erg raar lijkt aangezien 53 steigers in 10 minuten wel erg veel is. :)

verder ben ik het eens met de rest hier. het is ook echt gevaarlijk om zovaak een ander commando te geven ! (ervaring met een vriendin)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 12:48

mang schreef:
ik vind dat je soms nogal negatief over de eigenaar praat, in je vorige topic ergerde ik me daar ook al een beetje aan. wees blij dat je zo'n leuk paardje tot je beschikking krijgt.

ook zei je (correct me if i'm wrong) op de eerste pagina dat je het maar 10 minuutjes hebt geoefend. waarna je een stukje verder zegt dat je het niet vlak achter elkaar deed. wat mij dan weer erg raar lijkt aangezien 53 steigers in 10 minuten wel erg veel is. :)

verder ben ik het eens met de rest hier. het is ook echt gevaarlijk om zovaak een ander commando te geven ! (ervaring met een vriendin)

Ik praat niet negatief erover. Maar gewoon de realiteit. niet alle steigers vlak achter elkaar bedoel ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:54

Silkaay schreef:
tis een ingewikkelde kwestie, nee ze is niet mijn verzorgpaard en nee ze is ook niet van mij. degene die hierover vragen hebben mogen me gerust pb'en.
de eigenaar kijkt niet achter moon en tkan haar ook heus niets schelen wat ik ermee doe.. :s

Typisch, ik kan me jullie eerste haw topic herinneren & daar zei je dat ze van een vriendin is, dat je haar op proef hebt & dat je je ouders moet overtuigen om haar te kopen.

Ik snap niet waarom je niet in het midden van de piste gaat staan?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:15

__Laura schreef:
Silkaay schreef:

Typisch, ik kan me jullie eerste haw topic herinneren & daar zei je dat ze van een vriendin is, dat je haar op proef hebt & dat je je ouders moet overtuigen om haar te kopen.

Ik snap niet waarom je niet in het midden van de piste gaat staan?

typisch? Deze kwestie moeten we bespreken via PB.
Omdat de piste veel beter ligt langs de buitenkant!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:35

Silkaay schreef:
(ik vind het grappig hoe de mensen die 'veel' reageren in dit topic plots anders tegenover ons gaan staan :P)

Dat niet, maar ik heb wel de moeite genomen goede uitleg te geven in je nieuwe topic, daar kom ik ook nog heel even terug op dit topic. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:37

Chaos schreef:
Silkaay schreef:

Dat niet, maar ik heb wel de moeite genomen goede uitleg te geven in je nieuwe topic, daar kom ik ook nog heel even terug op dit topic. :)

inderdaad, maar dit topic is nieuwer dan het ander :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:38

Oh. :')
Maar ik heb ook gereageerd op je toendertijdse HAW topic, en op deze, dus vond dat ik dan wel recht had in dat topic even al je topics aan te halen.. :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:40

Chaos schreef:
Oh. :')
Maar ik heb ook gereageerd op je toendertijdse HAW topic, en op deze, dus vond dat ik dan wel recht had in dat topic even al je topics aan te halen.. :P

Hah :) Ja hoor, het is je volste recht om dat te doen!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:32

Ik vind persoonlijk dat het veel te vaak vraagt achter elkaar. straks gaat je pony het niet meer leuk vinden.

ook vind ik dat te dicht bij het hek bent. miss gaat gaat er nooit iets gebeuren, maar het is wel een groot risicio ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:33

goh, dat wisten we nog niet :roll:

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:01

Illusion schreef:

_O-

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:52

Illusion schreef:

Nops, idd nog niet :P
(achter 10000x heb ik het al door :') )

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:28

UPDATE
dit is van over de laatste 3 dagen :)

ze staan op volgorde
het laatste filmpje is van vandaag. Jammer genoeg staat de jambette er niet meer op bij het laatste. ook bij het eerste niet,
ook van het steigeren, ik heb een kodak die allemaal foto na elkaar trekt, dus de foto's volgen meestal op elkaar :)

+ ze kan het nu ook al los. (loopt niet meer weg) & de laatste filmpjes/foto's zijn wat fundingetjes :)

wat ze nu al kan;
steigeren op commando
begin van de jambette
voedsel weigeren
volgen
achteruitgaan op commando
en nog een paar naamloze kunstjes :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:37

ik zie toch weer veel te vaak steigeren naar mijn idee.
waarom werk je trouwens niet eerst de jambette goed uit voordat je weer met iets nieuw begint ? straks kent ze allemaal halve trucjes :+
wel vind ik het goed dat je nu wel steeds hetzelfde commando geeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:38

Dit vind ik er al veel beter uitzien, netjes hetzelfde commando! :j Super, ga zo door!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:20

VD? ik vind dit geen Vreiheids dressuur, maar stijgeren...

Mooi dat je pony het kan, maar vind dat je beter andere dingen kunt gaan leren inplaats van 100x stijgeren voor 'een leuk filmpje'.

Edit:

Over dat 2de filmpje, waarom hang je een deken over het hoofd van je pony? :+
Laatst bijgewerkt door Amiigo op 27-10-10 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:34

Silkaay schreef:
+ ze kan het nu ook al los. (loopt niet meer weg)

het in de buurt blijven hoort toch bij de basis van VD of heb ik het nou mis :')
ziet er al beter uit met steeds hetzelfde commando, netjes :)
gaaf dat ze de deken helemaal niet eng vindt en zo relaxed blijft, zie ik mijn paardje niet zo gauw doen :))

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 12:02

@mang
Dit is van verschillende dagen hé :)
Euhm; kben nu bezig met de jambette, wat heb ik dan nieuw begonnen?

@H_Nalanta

Danku :)

@bumper
Stijgeren is ook een onderdeel van VD ;)
Euhm; gewoon voor de fun :')

@Tammy_

Ja; kweet het. Maar in het begin als ik ze ‘losliet’ deed ze het kunstje maar liep ze daarna meteen weg of liep ze gewoon meteen weg..
Hihi, ja, tisbest wel een relaxed beestje dat’k heb :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:12

Silkaay schreef:
@mang
Dit is van verschillende dagen hé :)
Euhm; kben nu bezig met de jambette, wat heb ik dan nieuw begonnen?
[b]

uhm steigeren misschien ?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:16

heb je de pony inmiddels al gekocht of niet?
Zo niet, vind ik het aller eerst erg ongunstig voor de persoon die hem strakjes weer terug krijgt. Probeer maar een pony te verkopen wat gaat steigeren als je een arm in de lucht steekt.

volgens mij is er al veel gezegd dus ik laat het hierbij
Laatst bijgewerkt door doerakje op 27-10-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:18

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar alleen het fimpje bekeken.
Ik heb m nog niet eens halverwege uit gezet. Het steeds opnieuw en opnieuw het steigeren te laten zien vind ik een erg onprettig gezicht.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:21

@mang
die kan ze nu al hé ;)

@doerakje
Ze is van mij.. Kheb ze (nog) niet gekocht, maar de hele verantwoordelijkheid van haar ligt nu bij mij.

@LiVetim
kijk naar het laatste filmpje ;)