rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quin_Luppa

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:18

hoi!

kun je op je 12j ook een jockey opleinding volgen?(ben nl 12 word 13 Cool )

xxx

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:02

zeker als je hobbelpaarden in de koers wilt rijden

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:05

kyrkelover schreef:
springschoenen al eens tuk of 6 keer de ijzers er af en voor de rest had ie nog meer gesloopt maar ik weet niet precies wat

sorry maar dit is een beetje off-topic

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:04

ik heb gewoon geantwoordt op een vraag en verder zijn we er toch niet meer op in gegaan

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:08

play_coy schreef:
zeker als je hobbelpaarden in de koers wilt rijden

haha die is goed Tong uitsteken Ik ben zelf ook dertien en dan kan je echt nog geen opleiding volgen ofzo! Ik ga af en toe wel eens mee met de eigenaren van mijn verzorgpaard naar koersen.. Misschien heb jij iemand in de buurt waarmee je naar de koersen kan?

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:14

Heey,
Ik vroeg me af hoe jullie nou eigenlijk bij de rensport terrecht zijn gekomen, dus barst maar los Lachen !

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:29

mijn vader werkte er al voor ik geboren werd.. en had ook eigen renpaarden.. dus ik ben er eigenlijk gewoon mee opgegroeid Knipoog maar doe niet actief mee hoor Knipoog ik rij gewoon lekker 1 paardje en help een beetje mee op stal. Vind ik best. Ga eerst gewoon me school afmaken. want heb genoeg problemen op school gehad door de paarden Knipoog

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:05

Aha, denk je dat je niet bij de rensport was gekomen als je vader er niet in werkte, als ik vragen mag Lachen ? Vervelend he, school Tong uitsteken .

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:59

ja denk het wel hoor. want mijn beste vriendin vroeger haar vader heeft een eigen renstal.. (waar Play_coy nu rijd) en ik ging vroeger ook altijd met haar mee naar stal.. dus ik denk dat het dan ook wel goed gekomen was Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:06

ik vind kei zielig die jockeys slaaan die paarden egt super hard persoonlijk vind ik als je van paarden oud hoed je niet van paarden races Boos!

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:42

Ik zit ongeveer nu ± 25 jaar in de renpaarden/rensport, nu heb ik momenteel ook rijlessen erbij op een manege om weer wat bij te scholen, ik kan je vertellen dat die manegepaarden meer klappen/tikken krijgen als menig renpaard.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:15

Anoniem schreef:
ik vind kei zielig die jockeys slaaan die paarden egt super hard persoonlijk vind ik als je van paarden oud hoed je niet van paarden races Boos!

jaa, we mishandelen ze echt hé, .. ze worden lang niet zo veel geslagen als al die manegeknollen we prikken ze tenminste niet met sporen, slaan niet om de 10 seconden met zo'n lange zweep, omdat de achterhand er zogenaamd niet onder is,
ze hoeven niet steeds allemaal rondjes door een bak te lopen, met allemaal tut holá 's op hun rug, dus denk even na voordat je iets zegt

ik denk dat ieder ander paard wel wil ruilen

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:13

Goed gesproken Play_coy !!!!!!!!! Haha! wij weten wel beter Knipoog

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:27

zo punt uit Tong uitsteken
nu moete ze er toch echt niks meer over te zeggen hebben Bloos!

maarja, je moet maar zo denken...
laat ze maar in hun wereldje, wij weten wel beter, toch!
en als ze het nou nog niet begrijpen, nadat het al meer dan 10000x is
gezegt. Dan is er toch wat mis met hun en niet met ons!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:43

Ik heb zo'n zin dat het koersseizoen weer begint! Het lijkt alsof het al best lang geleden is dat de laatste koers was Verdrietig

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:47

echt hoor,
ik verveel me op de zondagen :S Tong uitsteken
haha... maarja, nog eventjes Tong uitsteken

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:20

jaaajjaa, nog even en dann istt weeer gezelligg Tong uitsteken ook al rijd ik niet in de koers Huilen
maarja ach.. Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:29

wanneer begint het koersseizoen bij jullie eigenlijk weer.
ik houdt me maar bezig met filmpjes kijken.
bij ons is half maart de metingen want bij ons moeten ze op hoogte gesorteerd worden.
dan wordt er gekeken of de categorieen zo blijven of er wat verschoven wordt en weet ik allemaal veel daar houden de eigenaren zich maar mee bezig.
en dan begin april beginnen de koersen weer.
ach ik zit wel goed ik kan er geen een paard meer bij nemen ik zit helemaal vol.
rijdt er 5 dus ja.
oh jha bij ons werkt dat ietsjes anders als bij jullie vandaar.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:32

@ kyrkelover rond eind maart beginnen bij ons de koersen weer, en ja t werkt bij ons een beetje anders ja

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:34

play_coy schreef:
Anoniem schreef:

jaa, we mishandelen ze echt hé, .. ze worden lang niet zo veel geslagen als al die manegeknollen we prikken ze tenminste niet met sporen, slaan niet om de 10 seconden met zo'n lange zweep, omdat de achterhand er zogenaamd niet onder is,
ze hoeven niet steeds allemaal rondjes door een bak te lopen, met allemaal tut holá 's op hun rug, dus denk even na voordat je iets zegt

ik denk dat ieder ander paard wel wil ruilen

Je moet elke tak van de sport in zijn waarde laten. Ik heb een zwak voor koersen, maar rijd zelf fanatiek dressuur. Het gaat er allemaal anders aantoe in elke tak: springen, koersen, aangespannen, dressuur, endurance, military, etc.. En allemaal staat het welzijn van het paard bovenaan de lijst of een paard goed kan presteren. Of nu het koersen af te zeiken omdat de paarden zo zielig zijn omdat ze te veel geslagen worden is onzin. Netzo is het onzin om het dressuren af te zeiken omdat de paarden te veel geprikt worden met de sporen. Als er echt zo veel geslagen zou worden in welke tak dan ook bestond de sport niet eens, dan werd ie wel geboycot door dierenliefhebbers. Als je goed kijkt naar het paard zie je dat het tikken van de zweep net dat beetje extra kunnen vragen, wat later weer winst is voor het paard zelf.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:23

[/quote]

Je moet elke tak van de sport in zijn waarde laten. Ik heb een zwak voor koersen, maar rijd zelf fanatiek dressuur. Het gaat er allemaal anders aantoe in elke tak: springen, koersen, aangespannen, dressuur, endurance, military, etc.. En allemaal staat het welzijn van het paard bovenaan de lijst of een paard goed kan presteren. Of nu het koersen af te zeiken omdat de paarden zo zielig zijn omdat ze te veel geslagen worden is onzin. Netzo is het onzin om het dressuren af te zeiken omdat de paarden te veel geprikt worden met de sporen. Als er echt zo veel geslagen zou worden in welke tak dan ook bestond de sport niet eens, dan werd ie wel geboycot door dierenliefhebbers. Als je goed kijkt naar het paard zie je dat het tikken van de zweep net dat beetje extra kunnen vragen, wat later weer winst is voor het paard zelf.[/quote]

ik bedoelde het ook niet verkeerd, maar t ging er meer om hoe zij de rensport zien, maar op dezelfde manier kunnen wij de dressuur ook zien..