rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koerser

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:43

muiszje schreef:
koerser schreef:
zeg ik rij op het klein spel,ma bij het groot spel kan toch ok iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar toch ik rij op mijn klein,lief,mooi,schattig ponytje beauty ok ik snap u ook wel hoor ma anders kunnen aleen goede jockeys koersen gaan want bij het groot spel rijden aleen maar goede jockeys ik ben 11 jaar xxxxxxxx cherrida

Vork het goede voorbeeld..

Zeg, ik rijd op het Kleinspel. MAAR bij het grootspel kan toch ook iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar (-toch)? Ik rijd op mijn klein, lief, mooi, schattig pony'tje genaamd Beauty. Oké ik snap u ook wel hoor, MAAR anders kunnen alleen goede jockey's koersen (-gaan) want bij het grootspel rijden alleen maar goede jockey's. Ik ben trouwens pas 11 jaar. Groetjes, cherrida.

Of ben ik nu heeel irritant Clown

Het is over het algemeen zo dat er een rede is waarom jockey's ouder zijn. Het gaat er niet alleenmaar om of je goed kan rijden maar ook verantwoordelijk bent en genoeg inzicht/ervaring hebt. Tuurlijk moet je op de een of andere manier je kunnen voorbereiden opdat je later jockey wilt worden, maar Kleinspel is zo anders dan het "echte" koersen dat ik denk dat Kleinspel niet nodig is om een goede jockey te worden. Ga gewoon eens langs een trainer en vraag of je daar wat mag helpen> als je wat groter bent en echt prof of amatrice wilt worden kan hij/zij je opleiden met een degelijke achtergrond van ervaring.

maar het klein spel is nu anders elke week is het gewoon koersen niks anders er worden ook geen paarden geslagen want anders was ik er al laang weer weg does kleppen dicht ja

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:18

muiszje schreef:
koerser schreef:
zeg ik rij op het klein spel,ma bij het groot spel kan toch ok iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar toch ik rij op mijn klein,lief,mooi,schattig ponytje beauty ok ik snap u ook wel hoor ma anders kunnen aleen goede jockeys koersen gaan want bij het groot spel rijden aleen maar goede jockeys ik ben 11 jaar xxxxxxxx cherrida

Vork het goede voorbeeld..

Zeg, ik rijd op het Kleinspel. MAAR bij het grootspel kan toch ook iemand van 19 jaar tegen iemand van 26 jaar (-toch)? Ik rijd op mijn klein, lief, mooi, schattig pony'tje genaamd Beauty. Oké ik snap u ook wel hoor, MAAR anders kunnen alleen goede jockey's koersen (-gaan) want bij het grootspel rijden alleen maar goede jockey's. Ik ben trouwens pas 11 jaar. Groetjes, cherrida.

Of ben ik nu heeel irritant Clown

Het is over het algemeen zo dat er een rede is waarom jockey's ouder zijn. Het gaat er niet alleenmaar om of je goed kan rijden maar ook verantwoordelijk bent en genoeg inzicht/ervaring hebt. Tuurlijk moet je op de een of andere manier je kunnen voorbereiden opdat je later jockey wilt worden, maar Kleinspel is zo anders dan het "echte" koersen dat ik denk dat Kleinspel niet nodig is om een goede jockey te worden. Ga gewoon eens langs een trainer en vraag of je daar wat mag helpen> als je wat groter bent en echt prof of amatrice wilt worden kan hij/zij je opleiden met een degelijke achtergrond van ervaring.

maar het klein spel is nu anders elke week is het gewoon koersen niks anders er worden ook geen paarden geslagen want anders was ik er al laang weer weg does kleppen dicht ja
[/quote]

Dit word vast weer een hele discussie over het kleinspel . Nouja je moet het zelf weten ik kan me voorstellen dat je het leuk vind om aan die wedstrijdjes mee te doen, maar mijn wereld is het gewoon echt niet helaas. Slaan dat doen ze er zeker wel, heb ik zelf gezien. Dat maakt voorderest ook niet uit dat ze afentoe slaan, maar sommige gaan echt te ver. Uhm jij begint er zelf over ik denk niet dat jij zomaar kan bepalen dat iedereen zn mond dicht houd Koe dat weet ik wel zeker trouwens Vork

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:25

kim je vond het zelf heel leuk en dat is 1 iemand van de tientallen jockeys.
Het probleem is gewoon dat veel mensen er niks van zeggen.
Ik heb er al verschillende keren wat van gezegd.
En er zijn alleen maar leuke mensen op het klein spel maar je moet gewoon niet verwachten dat je met eengewone pony daar nog mee kunt draaien dat gaat niet meer want daar zijn ze te ver voor met fokken.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:43

kyrkelover schreef:
kim je vond het zelf heel leuk en dat is 1 iemand van de tientallen jockeys.
Het probleem is gewoon dat veel mensen er niks van zeggen.
Ik heb er al verschillende keren wat van gezegd.
En er zijn alleen maar leuke mensen op het klein spel maar je moet gewoon niet verwachten dat je met eengewone pony daar nog mee kunt draaien dat gaat niet meer want daar zijn ze te ver voor met fokken.

Het heeft er helemaal niks mee te maken dat je niet met een gewone pony mee kan doen. Het is gewoon het hele gebeuren, hoe sommigen doen met hun pony's daar!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:11

koerser schreef:

erhm, niet geslagen? zal ik eens even het filmpje van Kyrkelover opzoeken waar hele erge heibel over is geweest?
Een paar tikken kan natuurlijk NET dat kleine beetje extra geven voor het halen van de finish.. maar bij kleinspel zijn er blijkbaar een paar regels die strenger gehandhaafd moeten worden!

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:04

sorry maar kyrkelover slaat niet zoveel ik ook niet de zweep is niet zon goede maatje van mij mijn pony is altijd laatste maar ze doet haar best en wie vvind dat zij haar best niet deed moet er zelf maar is langs rennen dan weten ze dat ze wel snel is

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:10

bij ons op stal kunnen we de meeste paarden niet eens een 'extra' tikje voor de finish geven, dan denken ze.. daaag en dan gaan ze juist afremmen.. dus wij slaan ze niet, zoiezo niet want als we slaan dan slaan we op de sulky, zodat het paard een beetje schrikt en nog net even dat laatste stukje extra veel kracht geeft. Knipoog

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:44

ik sla heel soms als ze niet door een plas wil maar dan ben ik niet boos ofzo maar gewoon dat ze leert door de plasn te lopen snap je

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:39

ik ben het er mee eens dat er een regel voor moet komen maar jah net of ze naar mij luisteren en dan er bij ik sla niet meer.
Een paar tikjes voor de finisch als het nodig is en in de start ook een keer want anders is ze niet goed weg.
Als ik dat niet doe is ze gewoon veel slomer weg en ik moet het van de start ook grotendeels hebben en normaal gesproken had ik wel een filmpje laten zien hoe ik nu rijdt maar dat mag niet van jullie.
dus blijven jullie slecht over mij denken.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:14

Zullen we ons hier beperken tot de "professionele" rensport en voor alles wat met kleinspel te maken heeft een nieuw topic openen. Daar kan een ieder zijn verhaal kwijt op dat gebied en degenen die daar niet van houden moeten zo verstandig zijn zich dan ook niet in discussies daar te gaan mengen. Wordt voor beide partijen echt een stuk plezieriger. Lees bijna vanaf het begin dit topic af en toe bij, met plezier gedaan, maar verhalen zoals de meeste van kyrkelover en koerser passen hier helaas niet echt en ga me er zowaar een beetje aan ergeren. Maak het elkaar plezierig en splits deze 2 onderdelen van de rensport in aparte topics. Wordt het geheel ook wat overzichtelijker van, voor jou, voor mij en voor nieuwe geinteresseerde bezoekers Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:49

Moderatoropmerking:
Ronald1982 zegt hierboven wijze woorden.
Kleinspel svp buiten dit topic houden, samen met de gebruikte schrijfstijl...

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:54

kleinspel is soms erg dat er paarden dood gaan en toevallig degene die aleen om et winnen gaan doen zijn nnerden ik doe et voor de lol en beauty ook beauty vind het leuk ook al is ze laatste nou en datb kan mij niks schelen zij dopet er best moet er mss weg doen kei erg ik kan niet zonder haar en zij niet zonder mij wij zijn 1 als zij weg gaat wil ik nog liever dood snap je :'( Verdrietig Huilen

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:10

wie kent er een renstal waar ik mijn pony kan zetten in de buurt van beerse,vorrselaar, vosselaar en geel ps: antwoord a.u.b.

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:12

klein spel sucks ze zitten mij uit te sgelden da mijn ponny ne klote pony is omda die nie kan volgen ik haat et klein spel

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:40

gij houdt echt maar niet op he en je hebt de ruzie zelf uitgelokt je begon er zelf over dan kun je verwachten dat je zoiets terug krijgt en ze vragen hier om het klein spel er buiten te laten doe je het nog heb ik al extra een apart onderwerp gemaakt ga je nog hier heen door jou reactie wordt ik dadelijk nog als een mishandelaar aangezien.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:47

Djilan schreef:
Ronald1982 zegt hierboven wijze woorden.
Kleinspel svp buiten dit topic houden, samen met de gebruikte schrijfstijl...

dit is toch duidelijk of niet?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:15

Waaar gaaat dit over ??? als je naar deze topic kijkt het gaaat over RENSPORT
NIET over kleinspel, over pony’s die weggaan en ook NIET over ruzies die zijn uitgelokt ofzoo,dat interesseert ons echt niet hoor!
Dus kyrkelover, en koerser, plaats gewoon geen reactie als je niets te melden hebt.

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:34

nee maar vind u da mijn pony word uitgesgolden omdat die wat trager is daar kan beauty tog niks aan doen en yvonne ik begon niet met die ruzie ze

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:45

Moderatoropmerking:
SVP weer ontopic en niet jullie ruzies op Bokt uitvechten!

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:21

ik hou op over het klein spel het is toch maar saai om ruzie te maken
maar ze moeten mijn pony niet uitschelden vinden jullie niet

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:37

koerser schreef:
ik hou op over het klein spel het is toch maar saai om ruzie te maken
maar ze moeten mijn pony niet uitschelden vinden jullie niet

en hier ga je dus alweer de fout in

Please, laat dit topic in zn waarde samen met de rensport, en verziek het niet met kleinspel.

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:38

jah ik hou er over op

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:35

fijn Lachen ! Dan kan dit topic weer worden gebruikt waar het bedoeld voor is Knipoog .

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:06

Jammer dat vandaag de laatste rennen van het seizoen waren. Omdat wij dit jaar geen dravers in de koers hadden, maar wel elke zondag op Duindigt zijn, heb ik de rennen deze keer ook eens kunnen volgen. Ga dat volgend jaar zeker weer doen Lachen.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:52

Joehoe weer een rensport 'fan' erbij Haha! :p