Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
russel schreef:Hoe is het als ze hooi willen eten? kunnen ze dan bv een half uur op dezelfde plek blijven staan om hun buik vol te eten met hooi? Steeds een paar hapjes heb ik nl nog nooit gezien dat paarden dat doen. Als ze op een wei staan 24 uur, eten ze ook een paar uur aan een stuk door tot hun buik vol is en dan gaan ze ergens staan om te dutten of liggen, tot ze weer behoefte hebben aan eten.

en ik vertrouw de pers niet.
Maarja, wij vinden de hooistations echt geweldig in hun nutteloosheid. Er word aan gedacht ze ook gewoon weg te halen, en ze te vervangen door grote bakken waar ze allemaal tegelijk in kunnen eten. Dit omdat ze echt meer hooi nodig hebben dan ze volgens de hit zouden moeten eten. Maar dat is onze ervaring ermee.
Dinopino schreef:Denk dat je ook niet moet vergeten dat het een HIT actief stal is. Dus paarden die normaal ook op de wei geen stap verkeerd doen, worden hier wel gedwongen een rondje te lopen. Vandaar ook mijn idee van stappenteller. En zand is in prinicipe niet verkeerd. Paarden kunnen er heerlijk op liggen en het veert goed voor hun benen. Ze kunnen ongestoord een sprintje trekken en zich dus ook beter wenden. Wanneer je het zand van de rasters haalt wordt alles heel stug. (spreek uit ervaring)

runningkawa schreef:Ik heb mijn antwoord gekregen op hoeveel ruimte de paarden hebben.
Dat is 100/150 m2 per paard. Het totaal oppervlakte is 6000
Een kleine volte van 10 x 10 is 100m2 (dus een volte van bijv E-X-E, geen grote volte E-B-E)
voor mensen die het moeilijk vinden om te weten hoe groot 100m2 is.
) dat het nog steeds beter is dan een hokkie van 3x3. 
Cowgirl schreef:Dat is idd dan wel een beetje het idee van een bedrijf met scharrel kippen![]()
Maar goed...ik blijf het dan nog steeds positief bekijken(nee ben geen familie van......) dat het nog steeds beter is dan een hokkie van 3x3.

kan meer zijn, kan minder zijn. 
die blijft vrolijk staan wachten totdat ik aan kom sloffen. Er is geen enkel paard in de hit dat wegrent als hij of zij gevangen moet worden.

Wendy schreef:Als je paard hard wegrent als hij jou ziet, dan doe je toch wat fout denk ik....
mijn paard staat niet in een HIT actief, maar in een grote wei en ik krijg hem altijd te pakken. Meestal komt ie al naar me toe...
..
. 
runningkawa schreef:Omdat ik heb gemaild en dat het antwoord was. Neem aan dat de mailer het wel weet
En meestal verzinnen jounalisten zoiets ook niet
En had ik geen zekerheid had ik het ook niet geplaatst

ik ga het niet met een rolmaat opnemen 

ik bedoel maar. 

runningkawa schreef:Dus op meer dan 100/150 m2?
Want dat is wat de hartenhoeve heeft
Dat vind ik gewoon klein. een kleine volte en met wat geluk een volte van 15x15.
Geen idee wat een scharrelkip aan ruimte heeft, wellicht wat minder, maar voor zo'n groot bewegingsdier als een paard vind ik dat te krap.
En daar hoef je het niet voor te zien... ik weet heel goed hoe groot 6000m2 is
En ik moet er niet aan denken dat daar 25 paarden op staan...

runningkawa schreef:Zoals eerder gezegd...alles beter dan 3x3 stal de hele dag
Maar idd mijn manier zou het niet zijn.
Maar dat mag hopelijk toch wel?