2brt schreef:Hoi!
Ik heb ook een dravertje, een mooie vosse merrie. Oorspronkelijk gingen we er van uit dat het een halve draver was, maar hoe langer hoe meer denk ik dat ze een volle draver is. Vermoedelijk gaat het om de 18 jarige draver Havanna maar ik ben dat niet zeker. Haar naam was bij aankoop Havanna maar ik heb die veranderd naar So Havan (onder impuls van enkele problemen moest ik een nieuw paspoort aanvragen).
Ik rij met haar ook dressuur, maar da's best moeilijk, ze is zo sensibel en gevoelig. Maar 't gaat redelijk, alleen galop is nog een probleem. Op zich is dat wel gek want ik rij met haar ook jumping en eventing en dan gaat de galop een pak beter. Het lijkt alsof ze het moeilijker heeft als ze zich moet concentreren op de galop (in de springsporten let ze voornamelijk op de hindernis).
Hebben jullie soms tips over hoe je een paardje motiveert in de dressuur?
Bedankt!
ik merk dat Beau er altijd veel motivatie in vindt als ik heel veel beloon en alles zeer rustig probeer over te brengen, zoals je al zegt : ze zijn echt heel gevoelig. Veel afwisseling is ook heel belangrijk merk ik, maar zo te horen spring je er ook veel mee dus zal er wel voldoende afwisseling zijn