Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koerser

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:39

ok ik hou nu egt op over het kleinspel

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:49

Koerser, ik word je nu echt een beetje heel erg zat. Dat zeg ik echt niet snel, maar je hebt de grenzen nu wel bereikt. Kun je nu ein-de-lijk eens on topic blijven Boos! ? Of (nog beter) gewoon he-le-maal niks posten? Dat zou een stuk prettiger zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:15

misschien zou er eigenlijk de mogelijkheid zijn om de hindernissen bij de steeple minder hoog en breed te maken dat zou ook al een oplossing zijn

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:17

Ik kreeg wel een brok in m'n keel van de Steeple Chase. Al zou ik wel een keer uit nieuwsgierigheid willen kijken. Mensen kunnen altijd zoveel zeggen zonder te weten waar het eigenlijk over gaat! IK weet er niets over dus ik zal ook niets hierover zeggen. Wat ik wel gek vind is dat er mensen zijn die de sport willen afschaffen. Is veiliger maken geen beter idee? Of erop toezien dat alleen de allerbesten aan de start mogen verschijnen?

Misschien de banen beter beveiligen (die railing schijnt nogal gevaarlijk te zijn, misschien andere omheinig?)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:35

in races zoals The Grand National, mogen alleen maar paarden meedoen als ze een bepaalde handicap (bepaakde klasse dmv de gewichten, hoe hoger het gewicht hoe beter de paarden) hebben

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:49

Wij hebben zelf renpaarden op stal. En ook in het verleden paarden gehad die aan deze tak van sport meededen. Ik weet dus ook hoe ze getraind worden dus ik ben geen totale buitenstaander wat dit betreft.
Helaas moet ik zeggen dat ik er absoluut geen fan van ben. Er gebeuren gewoon teveel ongelukken.

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 10:52

steeple chase is gwn erg vind ik

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:34

Koerser, zou je gewoon Nederlands kunnen typen? MSN taal is niet toegestaan op Bokt.

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 11:19

promptertje schreef:
Koerser, ik word je nu echt een beetje heel erg zat. Dat zeg ik echt niet snel, maar je hebt de grenzen nu wel bereikt. Kun je nu ein-de-lijk eens on topic blijven Boos! ? Of (nog beter) gewoon he-le-maal niks posten? Dat zou een stuk prettiger zijn.

Bedoel je mij ... ?

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 11:21

@kyrkelover
Ja, van mij hoeft het niet perse worden afgeschaft maar maak het dan in ieder geval minder gevaarlijk... Minder paarden in 1 race en zoals jij als zei: Minder grote sprongen en alleen de echte top paarden mogen meedoen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:57

_Kalinka_ schreef:
promptertje schreef:

Bedoel je mij ... ?

Heet jij Koerser Verward

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:14

lijkt mij trouwens wel moeilijk om in die stand over zo'n hindernis te springen mij lijkt dat daar veel training voor nodig is ik heb het een keer geprobeert met mijn pony een laag sprongetje.
gewoon is om te kijken hoe het zit dus niet te veel poes pas.
nou ik lag er bijna af haha.

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:30

haha...
@promptertje nee maar ik dacht...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:03

kalinka stuur je ff een pbtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:11

ik heb steeple chase wel eens op tv gezien maar waarschijnlijk was die niet zo heel erg zwaar maar ik vond het absoluut niet zielig want die paarden die wilden er gewoon zo snel overheen gewoon een soort wedstrijdje maakten ze er van en ik kon zien dat ze het gewoon leuk vonden Haha!
natuurlijk zullen er altijd erge dingen gebeuren maar dat gebeurt gewoon overal Ach gut

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:15

tuurlijk de mssete vinden het wel leuk hoor maar de hindernissen zijn soms zo dat vooral aan het eind als ze moe zijn kan leiden tot een val en soms valt het reuze mee maar soms gaat het er dan zo aan toe dat ze gewoon aan een kant een hele rits ribben breken.
en het grappigste is dan nog een tijd geleden was er zoiets op tv en was er ook een gevallen en die stond nie meer op.
toen haddenw ij zoiets het zal wel gebeurt zijn.
zeggen ze op tv alles is goed met het paard.
horen we van iemand anders die daar op de koersen was dat het paard wel afgemaakt is dus in principe houden ze de kijker nog voor de gek ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:16

tjaa ik vind de sport opzich ook niet zo heel erg leuk hoor ik zou er iig zelf niet aan mee doen met mn paard en ik denk ook dat de meesten het alleen voor de eer doen Boos!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:17

mssete is meeste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:19

kyrkelover schreef:
mssete is meeste

dat had ik door Lachen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:49

hoe dan ook ik blijf het een gave sport om te zien
Afbeelding

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:00

ik heb dat filmpje ff gezien, zag je dat paard met een gebroken achterbeen die bungelde er gewoon aan, en het paard liep door onbegrijpelijk. ik geef geen mening over deze tak van de paardensport, maar ik zie liever een mooie ontspannen dressuurproef.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:39

jah ik vind het wek mooi om te zien en bij een mooi ontspannen dressuur proef val ik in slaap hoor hah.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:05

Frederika schreef:
maar ik zie liever een mooie ontspannen dressuurproef.

Een mooie ontspannen dressuurproef vind ik ook erg mooi om te zien... helaas zie je dat niet zo vaak

Steeple zou ook niet mijn sport zijn (maar ik zit in de dravers), maar waar gesport wordt, gebeuren ongelukken, dat is in elke sport zo (je zou kunnen gaan schaken, maar ja, dan kan je je hoofd weer breken op een moeilijke schaakpartij)

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:41

ja dat is waar mackie, vandaar dat ik ook geen commentaar geef op deze tak van de paardensport. maar heb je dat filmpje gezien???? dat paard met zijn gebroken been dat dan toch doorrent, wat is een wilskracht dan toch groot he. ontspannen dressuurproef zie je ook weinig(die van mij zijn vaak ook niet helemaal onstpannen maar dat komt omdat mijn merrie verlatingsangst heeft en het dus niet prettig vind om alleen in de bak te zijn)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:43

Ik vind alle topsport paardonvriendelijk. Maar goed, dat is mijn mening en er zullen genoeg zijn die het niet met mij eens zijn. Tong uitsteken