mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:55

Mijn dravers (ik heb geluk gehad denk ik) hebben allemaal gekoerst, maar sloegen niet met hun hoofd. Nou hebben ze nooit zo'n stressvol schema gehad, dat kan schelen Lachen

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:01

[b] mensen die van die rare vage uitspraken hebben over harddravers moeten maar is bij hun zelf te raden gaan of ze wel weten wat het zijn. Alle paardenrassen zijn mooi en bruikbaar voor een tak van de sport. Gelukkig heeft iedereen een eigen mening over welke paarden wel of niet leuk zijn maar de paarden die niet leuk zijn dat zijn dan gelijk ezels etc.
Ik train harddravers en de gene die zeggen dat het ezels zijn of domme paarden kom maar even bij mij langs zal ik je het tegendeel bewijzen. Ik denk dat harddravers 1 van de liefste paardenrassen zijn, moet je kijken wat een beest voor je moet prestereren en elke week opnieuwe doen ze het weer

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:31

IJpHercGab schreef:
Slaan met het hoofd van links onder naar rechts boven.Het valt me wel op dat de dravers die het doen ook echt gekoersd hebben. Sommige zijn natuurlijk als draver gefokt maar hebben de baan nooit gehaald!

Ik vraag me af of het erfelijk is of in een deel van de inprentingsfase zit?
Een merrie bij ons deed het zelf ook en alle kinderen van haar deden hetzelfde ( en niet al haar kinderen hebben gekoersd Lachen )

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:49

Goed voorbeeld doet goed volgen wordt ook wel gezegd. Nou is dit niet zo'n goed voorbeeld maar als de moeder dit meerdere malen gedaan heeft terwijl ze zogende was kan het veulen het ook aangeleerd hebben

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:51

en tegelijkertijd zeggen dat ze na een paar jaar allemaal ernstige mankementen gaan vertonen.
Volgensmij is de DA niet zo hele goedkoop om langs te laten komen. Clown

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:09

Mijn draver sloeg alleen buiten, als ze harder wilde

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:01

Ik loop zelf al weer een tijdje rond in de dravers wereld maar heb nog nooit meegemaakt dat paarden met hun hoofd slaan. OOk de koers paarden niet. Wel doen dravers het soms als ze bijvoorbeeld stil moeten staan en dat niet willen dan. Je trekt dat wat aan de lijnen en dan willen ze nog weleens met het hoofd heen en weer schudden. Dit heeft niks met stress te maken maar meer met dat ze iets niet willen en toch proberen het wel voor elkaar te kunnen krijgen.
Maar ik denk dat jullie iets anders bedoelen. Dravers zijn over het algemeen voorwaartsen paarden (sommige niet) en met een werkwillig karakter. De ene is heter dan de andere maar ik denk ook wel dat het er mee te maken heeft hoe je met het dier omgaat. Het is bij dravers wel belangrijk dat je vooral rustig tegen ze bent maar wel strikt. Als iets niet mag mag het niet maar dan niet nog een uur boos blijve. Win eerst hun vertrouwen dan kan je vaak alles met ze.

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:41

ja mijn paard doet soms wel hoofdhelemaal schuin houden./. maar dat is dan meestal uit protest. niet omdat hij agressief of wat dan ook is

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:37

IK heb ook niet beweerd dat het agressie is maar voor mijn gevoel een reactie op een nieuwe situatie. Onze dravers rij ik niet maar hun eigenaren ik zet ze alleen binnen en soms buiten als ik 's ochtends op stal ben(alleen in het weekend)

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:21

haha ik vond het altijd mooi als ik weer (een enkele keer (A)) zo'n dure kwpn afgereden had Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:59

Mijn zus rijd een halffries, dus de rasdiscussie gaat steeds als volgt :

tegen mn zus
"Aaaaah, daar zit fries in zeker "
en wij:
"ja inderdaad, half fries, half warmbloed"
en dan tegen mij ( met mn zweeds dravertje)
"en dat is een BWP'ke zeker?"
en dan ik ( met de neus in de lucht en lekker arogant Clown )
"neen, een draver"
en dan zij :
"ahzo" ( en weg interesse Koe

Moet zeggen dat ik vroeger ook wel de vooroordelen van een draver geloofde, was er ook helemaal niet naar op zoek. Ook wij zaten met een beperkt budget en toen we naar Beau gingen kijken en hoorden dat hij een draver was twijfelde ik heel even. Maar van zodra ik hem zag wist ik dat het eigenlijk geen verschil maakte Haha! . Ik heb met hem een vreselijke proefrit gereden, maar de volgende week stond hij toch bij ons op de weide Knipoog

Nu moet ik zeggen dat we toch wel vaker ruzie hebben dan iets anders. Ten eerste was ik een heel ander ( minder gevoelig) karakter gewend en heb ik het daarom in het begin nogal verprutst met hem. Ten tweede is meneer ook gewoon vreselijk heet en koppig.
Ik denk dat als ik eenmaal met hem 100% overweg ga kunnen ik enorm veel geleerd ga hebben en met veel meer paarden om ga kunnen.

Dravers zijn gewoon enorm veelzijdig en daar hou ik echt van !
En sinds ik aan zijn rare gehobbel gewend ben vind ik de halffries die mijn zus rijd eigenlijk vreselijk hard zitten Clown .

DRAVERS ROCK Rock-on, dudes!

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:11

Mijn paard heb ik als trucje geleerd om met zijn hoofd op en neer te gaan dat zijn boven en onder lip gaan klapperen en dan krijgt ie een snoepje Haha! (commando lipje)
Wist je dat de draver ,Frankrijk heeft groot gemaakt in de spring sport Haha! De kanjers Bloos

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:45

ik heb ook een dravertje, en krijg ook vaak te horen waarom een draver? die zijn toch irritant? en dat soort dingen nou ik ben heel blij met hem Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:45

Velen denken dat galop de belangrijkste gang is en daarom vinden ze ze minderwaardig...
mijn draver gaat anders wel dubbel zo hard in galop dan mijn zus haar halffries...

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:50

Citaat:
Velen denken dat galop de belangrijkste gang is en daarom vinden ze ze minderwaardig...
mijn draver gaat anders wel dubbel zo hard in galop dan mijn zus haar halffries...

Nou idd Haha! Mijn paard kan galloperen als mijn zusje haar draver draaft, maar als die eenmaal echt gaat galloperen dan ben ik op m'n kwpn-er verloren hoor Haha!

Overigens zien mensen vaak niet dat die van ons een draver is, denken vaan NRPS, alleen zodra hij dus gaat rennen zie je het.

mij maakt het niet uit, ik ben altijd al gecharmeerd geweest van dravers

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:19

het maakt mij idd ook niet uit of hij goed verzameld kan galopperen, vind het wel leuk zo hard Tong uitsteken als hij echt voluit mag galopperen , nou dan ben ik echt binnen 10 sec uit zicht Clown

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:13

maar toch denk ik dat als mijn vader morgen zegt : kom we verkopen je draver en gaan met een groter budget een leuk sportpaard voor je zoeken, dat ik dan misschien wel toestem. Ik heb onwijs vaak ruzie met beau en zou zo graag verder komen in de sport... Het is in de omgang echt zo een schat, maar van zodra je iets van hem vraagt gaat het mis. Ik kan niet met m rijden in de winter als mijn zus er niet is om met haar bijrijdpaard mee te gaan wandelen, op jumping maakt hij me gewoonweg belachelijk, en ik heb vaak de schrik van mn leven als hij weer eens doorslaat.

Mijn bijrijdpaard, ook een draver, is dan weer helemaal anders, veel braver om mee te rijden enzo, echt een schat, denk alleen dat galop enzo er bij hem wat minder inzit, hij heeft echt hoog gekoerst.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:45

ik heb geen draver maar heb nooit zo over menesen met dravers gedacht, laat ze lekker praten jij weet wel beter Ja

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:14

Ik heb sinds kort een draver en ben er echt super blij mee Knipoog
Vandaag vertelde ik iemand dat ik een nieuw paard had en
diegene vroeg; ow wat voor één dan? Ik; een draver. Hij;
ow een afgekeurde zeker, echt op zown toontje van " ow
een draver" grrrrr.

Ik maak me hier niet al te druk om want ik ben super blij met
hem, en weet wat ik aan hem heb! Maar waarom altijd die
domme opmerkingen over dravers? Het zijn gewoon toppaarden
en super veelzijdig Cool .

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:59

leuk topic Haha!

als eerste over het armoedzaaier zijn Clown
Toen ik twee jaar geleden een paard ging kopen hadden we een budget van 2500 euro genomen.
Verschillende paardjes gaan kijken van verschillende leeftijden en rassen.
de laatste die we gingen kijken was Top, vond het op de foto een schatje dus ja toch maar even kijken.
Wij bellen voor het precieze adres, kwamen we ineens op renbaan duindigt , ik zo huh toch geen draver he.
Maar ja toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en gaan proefrijden.
We mochten een rondje doen op de drafbaan , eerst van de stallen over de weg naar de baan toe.
Ik er op in mijn spijkerbroek Clown , Top was lekker fris buiten maar ja logisch voor een 3-jarige
Komen we op die baan, eerst rustig stapje, toen draf.....steeds harder en harder en daarna in een rengalop Bloos! , wist niet wat ik meemaakte.
Kon hem nog niet eens terug nemen dus heb ik hem laten lopen en toen we het rondje rond waren liep hij rustig in stap Clown .
Daarna naar huis gegaan en ja ik was verliefd, waarom wist ik niet maar het klikte gewoon , de volgende dag hebben we hem al opgehaald.
En ik ben nog steeds super blij met hem, inmiddels vertrouw ik hem compleet en maak vaak alleen buitenritten met hem hij heeft nog nooit gebokt of getrapt naar me.
Dus blij dat ik toen mijn gevoel gevolgd heb en niet hem heb afgewezen omdat het een draver is. Haha!

De meeste deden overigens niet min tegen me omdat ik een draver heb, want ze zagen zelf wat een super ras het is.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:06

ik vind dat je echt geen armoe zaaier bent als je een draver hebt, er zijn zoveel mensen die bewust kiezen voor een draver omdat het gewoon hele leuke paarden zijn en je moet gewoon van het uiterlijk van een draver houden,

er zullen best mensen zijn die een draver kopen omdat ze in verglijking met andere paarden relatief goedkoop zijn ,

ik had al een kwpn maar heb als 2de paard gekozen voor een draver omdat ik ze gewoon super mooi vind!!!!!!

als je een draver hebt gehad dan wil je niet meer anders Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:11

Zijn dravers goedkoop dan?

Waarom zou je arm zijn met een draver ik bedoel, de aankoop is misschien duur maar het onderhoud (welk paard dan ook) is 100x duurder op lange termijn.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:42

laartjuh, ik bedoel natuurlijk dat dravers in aanschaf meestal goedkoper zijn dan bv kwpn'ers,

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:52

Kennen jullie de site www.dravers.nl Als je die leest, weet je dat dravers toppers zijn, juist ook buiten de baan!
Okee, ik heb nu een fjord, maar als zij een eignewijze bui heeft denk ik met veel liefde terug aan de draver die ik reed voor ik haar kocht. Wat eeen geweldige paarden!
Ook in de endurance doen ze het erg goed.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:10

*Heb zelf geen draver maar dat doet er verder niet toe* Maar vind het ook nergens op slaan.. als jij lekker blij bent met je paardje dan is het toch goed!! En als je een armoedzaaier bent kun je helemaal geen paard betalen Clown en wat dan nog als je er een was.. heb je in ieder geval veel voor je paard over!