[AR] WK Enkelspannen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

team WK enkelspannen

Jan van de Broek
30 (24%)
Jan Moonen
12 (9%)
Henk Radstake
16 (13%)
Piet de Ronde
20 (16%)
Yvonne de Ruyter
12 (9%)
Leonne van Gestel
2 (1%)
Jacqueline de Groot
7 (5%)
Christiaan Provoost
14 (11%)
Frank van der Vegt
8 (6%)
Toon Voskens
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 123

Flurk

Re: WK Enkelspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:39

ziet er redelijk goed uit hopen dat het nog wat hoger eindigd

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:56

ziet er idd goed uit..
Hopelijk gaat het morge lukken Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 19:50

Ik mik op Zarembowicz als wereldkampioen.Alhoewel, die Zweedse staat wel erg veel voor.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:11

Ik weet het niet, wie wereldkampioen word... Vandaag de Marathon..Héél veel succes Nederland Haha! !

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:13

Wie weet er al iets van de marathon???

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:12

Citaat:
WK enkelspannen: Medaillekansen voor Nederlanders verkeken

Pratoni, 23 september 2006
De medaillekansen voor de Nederlandse enkelspanrijders op het WK in Pratoni zijn verkeken. Jan van den Broek en het Nederlandse team stonden na de dressuur op de tweede plaats in zowel het individuele-als het teamklassement, maar de 66-jarige menner vond zijn Waterloo in hindernis zes toen zijn rijtuig omkiepte. Jan, zijn zoon Wilbrord die als groom fungeerde en het paard Oscar mankeerden gelukkig niets zodat de marathon gewoon vervolgd kon worden. Maar bij de finish bleek na meting dat Jan’s rijtuig 9mm te smal was, waardoor hij werd gediskwalificeerd. Hiermee komen niet alleen Jan’s kansen op een individuele medaille te vervallen, maar dit heeft ook grote gevolgen voor het teamresultaat. Jan’s dressuurresultaat wordt met de diskwalificatie weggestreept waardoor Henk Radstake’s score nu meetelt.
Frank van der Vegt en Yvonne de Ruyter zijn inmiddels goed aan de finish gekomen. Het wachten is op de prestaties van Henk Radstake, die om 13.50 uur in de marathon start.

'Jammer.. Nu nog wachten op de uitslag van Henk Radstake

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:44

wat jammer voor jan zeg, ik ken hem persoonlijk en volgens mij makte hij ook erg veel kans..

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:24

Wat een pech zeg.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:54

9 mm te smal? komt dat door het omklappen?
raar verhaal

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:22

Flurk schreef:
9 mm te smal? komt dat door het omklappen?
raar verhaal

idd raar..

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:52

Héej,
Frank belde net op..
Hij was vandaag 5de in de Marathon geworden en staat nu 8ste in het algemeen Haha!, als beste Nederlander!
Wat de rest van Nederland precies gedaan heeft weet ik niet precies, dus zullen we nog even afmoeten wachten.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:37

Frank moet op z'n telefoonrekening letten Tong uitsteken wat de rest heeft gedaan staat op hoefnet.nl

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:48

Albertine_N schreef:
Frank moet op z'n telefoonrekening letten Tong uitsteken wat de rest heeft gedaan staat op hoefnet.nl

haha ja, Maar is heel de familie ook weer op de hoogte Haha! Tong uitsteken

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:50

Citaat:

WK enkelspannen: Van der Vegt vecht terug

Pratoni, 23 september 2006
Enkelspanrijder Frank van der Vegt (Hoogeloon) heeft vandaag een uitstekende prestatie geleverd in de zware marathon van het wereldkampioenschap in Pratoni del Vivaro en vocht zich daarmee terug van de 22ste naar de 8ste plaats in het individuele tussenklassement. Jan van den Broek (Nistelrode), die na de dressuur op zilver stond, werd in de marathon gediskwalificeerd. Zijn teamgenoten Henk Radstake (Epe) en Yvonne de Ruyter (Rotterdam) eindigden in dit onderdeel op de respectievelijke 22ste en 53ste plaats. Nederland staat momenteel negende.

Jan van den Broek zag zijn kansen op het hernieuwen van zijn zilveren WK-medaille van 2004 in rook opgaan toen zijn rijtuig in de zesde hindernis hardhandig tegen een paal kwam en kantelde. Gelukkig kwamen de 66-jarige menner, zijn groom en zijn paard Oscar er zonder kleerscheuren vanaf en kon de rit gewoon voortgezet worden. Maar bij de finish kreeg Van den Broek van de jury de genadeslag toen bij meting bleek dat zijn rijtuig, waarschijnlijk door de knik van het omgaan, negen millimeter te smal bleek, met diskwalificatie als gevolg. Hiermee kwamen niet alleen Jan’s kansen op een individuele medaille te vervallen, maar dit had ook grote gevolgen voor het teamresultaat aangezien Jan’s dressuurresultaat nu weggestreept wordt.

Individueel deelnemer Frank Van der Vegt ging bij de finish overigens ook door het oog van de naald, zijn rijtuig bleek acht millimeter te smal maar door flink aan het rijtuig te trekken werd deze iets langer en kon Van der Vegt opgelucht ademhalen. Met de pas zevenjarige KWPN-ruin Sem, die door Frank zelf is opgeleid, reed hij als derde starter vanmorgen een fantastische marathon, waarin hij uiteindelijk vijfde werd. ‘Het was een zware marathon met WK-waardige trajecten en acht lange hindernissen, waarvan sommigen op een helling lagen. In een van de hindernissen moest ik een extra volte rijden en ik heb ook nog even op twee wielen gereden, maar het heeft goed uitgepakt. Toen ik de marathon uitkwam had ik niet het idee dat ik een top marathon had gereden, maar het tegengestelde bleek, want ik heb lang op de tweede plaats gestaan. Voor mij is het WK al geslaagd!’
Door deze knappe prestatie is Van der Vegt, die slechts twee weken geleden te horen kreeg dat hij naar Pratoni mocht afreizen, gestegen naar de achtste plaats in het tussenklassement.

Henk Radstake reed als laatste Nederlander met Prime Time een nette marathon waarin hij op de 22ste plaats eindigde. Hiermee klom hij van de 31ste naar de 20ste plaats in het tussenklassement.
Yvonne de Ruyter kreeg bij de start van haar marathon te horen wat er met Van den Broek was gebeurd, maar de 38-jarige menster besloot zich er niets van aan te trekken en trok haar eigen plan. En volledig naar tevredenheid van haar team, want Dyno Stables Elliot (v. Pretendent) bleef continue doorlopen zonder enige hapering. ‘Normaal is hij niet zo’n held en ik had er een beetje een hard hoofd in hoe hij zou reageren met de warme temperaturen in Pratoni, maar hij heeft het voortreffelijk gedaan,’ aldus een zeer tevreden De Ruyter.

De marathon werd gewonnen door de Fransman Benoit Vernay. De Zweedse Cecilia Qvarnstrom heeft haar leiding in het klassement weten te behouden en stevent met een balletje voorsprong af op de wereldtitel.
Ondanks de diskwalificatie van Van den Broek is de sfeer uitstekend in het Nederlandse kamp. Er lopen momenteel nog een aantal protesten tegen menners, die van de aangeduide marathonroute zouden zijn afgeweken. Mocht dit protest worden toegekend, dan zal dit positieve gevolgen hebben voor de klassering van een aantal Nederlandse deelnemers. Wij zullen u hiervan via Hoefnet op de hoogte houden.
Bron: KNHS/CVT

Stand individueel klassement na de dressuur en de marathon:
1. Cecilia Qvarnstrom (Swe) 113,14
2. Paul Sidwell (Gbr) 116,64
3. David Matthews (Gbr) 117,50
8. Frank van der Vegt (Ned) 123,16
20. Henk Radstake (Ned) 132,60
26. Yvonne de Ruyter (Ned) 135,34
- Jan van den Broek (Ned) EL

Stand landenklassement na de dressuur en de marathon:
1. Zweden 233,98
2. Groot Brittannië 238,95
3. Duitsland 250,24
9. Nederland 267,94
NB: door de protesten zijn er nog geen complete/officiële uitslagen beschikbaar!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:54

Wat een slome Italianen zeg Boos! nog geen volledige marathnresultaten op internet...

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:01

Ja idd, spap zit er ookal heel de avond op te wachten ;P

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:01

Tel tot tien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:17

Miss protest aangetekend...
vaak is late uitslag schuld van de rijders, met protesten, niet van de rekenkamer Haha!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:08

De uitslagen staan op hoefnet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:10

Ja maar ik heb het op deze manier wel gehad, snap dat er regels zijn, maar imo meet je de marathonwagen voor de marathon, nu zie je een botsing met een paal en je wielen staan 1cm uit het lood..

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:49

Ja, ik vind het ook zomaar raar..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 09:33

Echwel schreef:
Ja maar ik heb het op deze manier wel gehad, snap dat er regels zijn, maar imo meet je de marathonwagen voor de marathon, nu zie je een botsing met een paal en je wielen staan 1cm uit het lood..

Daar heb je een goed punt Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:37

Ja gewicht zal hetzelfde blijven, maar dit zijn dingen waar niemand wat aan kan doen.
Plus het feit als je ze van tevoren meet geef je iemand gelijk een startverbod.

Nu gaat iemand hoopvol de marathon in, weet van niets en krijgt deze desillusie..

rare toestanden als je het mij vraagt..

(hoi A10 leef je nog??)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:44

Apart hoor, dat nameten van de wagens. Doe dat dan van te voren, weet iedereen waar ie aan toe is... Vind het maar een rare gang van zaken

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:28

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat Haha!