NH Arnhem -> wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Re: NH Arnhem -> wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:12

Net een halfuurtje thuis, ik dacht dat de laatste show tot half 6 duurde, maar helaas was die 5 uur al af Verward

Zal even foto's uploaden en plaatsen!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:27

Net thuis, vond het geweldig!
Vond Honza helemaal top, had op een gegeven moment bijna de tranen in mn ogen staan Clown
Ook was Chris Irwin vond ik echt wel goed, ga zeker die tips van die contrastelling thuis eens proberen Lachen Kreeg alleen het idee dat het meisje zelf er niks van opsloeg, jammer.. Schrok ook wel wat toen ik dat bit zag, zou ik ook een "bad" paard van worden Knipoog
Verder leuk touwhalstertje en leadrope gekocht, ben moe maar voldaan Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:30

Haha, dat van dat meisje van Chris Irwin was ik wel met je eens... van dat bit en die manier van rijden zou ik als paard ook niet happy worden Clown
Wel heel moedig dat ze dit durfde, alleen jammer dat ze geen engels leek te verstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:40

@PinkiiY: wil je iets vertellen over wat Chris Irwin adviseerde over contrastelling? (waarom, wanneer, hoe etc?)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:48

Ik vond het helemaal super Haha! De workshop paardentaal was erg leuk, heb ik weer wat om met Lester te doen Lachen

En natuurlijk vooral Honza Haha! Echt, wat een heerlijke man, ik heb alvast weer een doel om voor te sparen: een workshop/les(sen) van Honza, ooit.

Ook het grondwerkparcours vond ik leuk opgebouwd Lachen Het meisje van Chris Irwin heb ik alleen via de kantine gezien, want alles zat vol, maar het leek er inderdaad niet echt op of ze er echt wat van op stak Clown

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:37

Jovarna schreef:
@PinkiiY: wil je iets vertellen over wat Chris Irwin adviseerde over contrastelling? (waarom, wanneer, hoe etc?)

PB je morgenavond Lachen Ga nu slapen, zoveel input, ben bekaf Haha!

Was inderdaad raar dat dat meisje geen engels leek te verstaan, leek me niet zo heel moeilijk.. Maarja was in ieder geval dapper om zo mee te doen ja, twas behoorlijk druk!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:50

Ik was ook heel blij met met workshop centerid riding. Dacht altijd dat ik vast zat in m'n bekken, het is even oefenen, maar het lukt Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:09

Ik vond het echt een super dag! Al heb ik eigenlijk alleen de demo van Wim goed gezien, bij de rest was ik met mijn paard bezig. (heb alleen al 2 uur in het grondwerkparcour met hem gestaan)

De workshop Integrated Riding was echt super, helemaal mijn afdeling. Echt weer iets van geleert.

Wel jammer dat ik niemand gemeet heb, maar goed...volgende keer beter..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:11

wow... honza...
had hem al aan het werk gezien in in duitsland een keer maar dit was weer geweldig
de tranen stroomden over mijn wangen...

chris irwin heb ik een stukje van gezien... begreep dat zijn theorie wel ok was

maar toen ik het contant been been been prik prik prik met sporen zag, en het bit... en de zweep die erbij moest dan denk ik nee sorry....
is zo makkelijk op te bouwen met fases dat paarden die impuls weer gaan volgen, maargoed

dvd van honza nog gekocht, die man is een kunstenaar, en zo fantastisch zijn lichaamstaal, is bij elk paard weer net een beetje anders... geweldig..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:28

Ja die Honza, jeetje... jammer dat die niet in Nederland woont. Tranen nog net niet -> Kippenvel wel!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:21

kippevel hier ook, die Honza zeg, echt superknap!

Chris Irwin had ik de helft van gemist omdat de workshop equilibre uitliep. Ik kon het niet goed volgen, en begreep totaal niet wat ie nou over wilde brengen. Het enige wat ik veel te vaak hoorde was 'don't don't don't.....' En dat meisje op die Fries...

Verder veel te veel geld uitgegeven, ik kan er weer voor een jaar tegen... Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:23

ik snapte het verhaal van chris irwin ook niet, ben halverwege een rondje gaan lopen

lekker handig ook dat meisje geen engels verstond Gestoord

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:29

@Myukii: welk paard had je nou achteraf? Kon je nergens vinden Knipoog

Verder was het echt geweldig, hele leuke demo's Ja
Heb er alleen wel erg veel spijt van als ik nu alles lees dat ik niet gewacht heb op Honza. Eerstvolgende demo ben ik er wel bij Haha!
Zijn er nog mensen die dan kunnen vertellen wat hij voor een demo deed, heb ik dan tenminste nog een beetje een indruk Knipoog

Gelukkig een stick + string kunnen vinden, dus ben ik ook weer erg blij mee. Helaas niemand echt herkend, alleen de mensen van equiplay Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:50

Honza Haha! Lovers

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:56

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:29

Arabesk schreef:
ik snapte het verhaal van chris irwin ook niet, ben halverwege een rondje gaan lopen

lekker handig ook dat meisje geen engels verstond Gestoord

Ja volgens mij gaat dat weer net zo verder als voordat ze kwam>.. Nagelbijten / Gniffelen Best wel jammer eigenlijk Scheve mond

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:30

Wat veel en toffe foto's zeg Haha! (zin klopt niet helemaal maar boeiend Haha! )

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:44

Gave foto's inderdaad zeg!
Hihi, ik sta nog op één van je foto's van Honza Clown

Het was echt super, heb ook een heleboel bokkers gezien Lachen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:47

_angela_ schreef:
Ik vond het echt een super dag! Al heb ik eigenlijk alleen de demo van Wim goed gezien, bij de rest was ik met mijn paard bezig. (heb alleen al 2 uur in het grondwerkparcour met hem gestaan)

De workshop Integrated Riding was echt super, helemaal mijn afdeling. Echt weer iets van geleert.

Wel jammer dat ik niemand gemeet heb, maar goed...volgende keer beter..

heey

je hebt wel iemand gemeet maar jij wist niet wie ik was maar ik wist wel wie jij was Tong uitsteken haha ik reed toch mee bij intergrated riding op de bonte die zijn tong uit z'n mond had hangen Knipoog
2 uur in grondwerkparcour...wow lang! haha en jij kwam later nog bij die barefoot stand Knipoog daar stond ik oowk want bij die mensen staat mijn paard en ik was met hun mee Lachen ik herkende jou wel alleen ik durfde niks te zeggen. erg ben ik he Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:23

@ leandrotje: Aha, dan heb ik dus wel gemeet! Haha!
Je hebt een leuk paardje hoor! (hoe komt het eigenlijk dat je paard z'n tong uit z'n mond laat hangen? het ziet er namelijk niet naar uit dat je veel druk op je bit hebt ofzo en hij het daarom doet...(en durfde dat je daar niet te vragen..)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:34

jasmijntjuh schreef:
@Myukii: welk paard had je nou achteraf? Kon je nergens vinden Knipoog

Verder was het echt geweldig, hele leuke demo's Ja
Heb er alleen wel erg veel spijt van als ik nu alles lees dat ik niet gewacht heb op Honza. Eerstvolgende demo ben ik er wel bij Haha!
Zijn er nog mensen die dan kunnen vertellen wat hij voor een demo deed, heb ik dan tenminste nog een beetje een indruk Knipoog

Gelukkig een stick + string kunnen vinden, dus ben ik ook weer erg blij mee. Helaas niemand echt herkend, alleen de mensen van equiplay Haha!

Ik had Fay (Fee, Fé?), die leuke drachtige merrie Lachen Kuikenmak paardje, erg lief Haha!
Over de Honza demo: hij kwam binnen op Gaston, en naast ze liep Maxime (arabiertje), paar rondjes gereden, sideways, allebei tegelijk echt zó knap, allebei de paarden zonder halster oid, keek echt mijn ogen uit. Natuurlijk op prachtige muziek ook Lachen
Nouja, een paar dingetjes laten zien, daarna is hij afgestapt en een korte uitleg over hoe hij zijn paarden traint enzo. Echt, dat accentje van hem, té cute Lovers Dat er geen een methode is die bij élk paard werkt, en dat hij daarom elk paard apart bekijkt, voor elk paard een soort eigen methode die bij het karakter past.
Daarna werd Maxime weggeleid, en ging hij verder met de demo met Gaston (ongeveer hetzelfde als de demo die op het filmpje is te zien die je ook vaak op bokt ziet, in denemarken volgens mij, ook dezelfde muziek enzo), dat was echt gewoon super om te zien (niet om je jaloers te maken hoor Clown ), wat die man kan met z'n paardje, helemaal geweldig! Passage, pirouette-iets, appuyeren, wijken, echt alles gewoon Pling

Ik kan maar niet ophouden met zeggen wat een geweldige man het is. En zeg zelf: Joyce Blaha klinkt zo verkeerd nog niet hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Ook nog een knalroze string gekocht ook, ik ben nu bijna helemaal compleet, alleen een stick nog, maar die ga ik zelf maken en laten spuiten (roze Cool )

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:43

Ik heb ook vreselijk van de dag genoten, en ik vond wim vonck heel goed.
Maar honza natuurlijk het beste ik moest helemaal huilen,tranen over mijn gezicht! Bloos

Verder heb ik een boek gekocht paarden trainen aan de hand, een mooi boek over grondwerk.
Verder een touwhalster voor mn shet (zwart met rood-gele stipjes)
zakjes slobber gekregen 2 hele lieve meisjes kwamen het rondbrengen, allerlei foldertjes enz.
Ik heb er heel veel van geleerd vooral omdat ik net met NH ben begonnen. Aleen cris irwin vond ik heel slecht Scheve mond (sorry voor de fans van hem) ik verstond natuurlijk helemaal niks, ze moeten echt een tolk erbij halen voor de mensen die geen engels kunnen.
Hij zat maar dat paard te slaan , hij zal er wel een reden voor hebben.Verward
En dat bit, een stang en trens met een sperriem,sporen en zweep.
Sorry maar dat was nou niet echt toepasselijk Boos! .
Maarja als iemand het wel heeft verstaan kan die misschien uitleggen wat de bedoeling was..

Verder heb ik onwijs genoten en het is ook een prachtige manege met die actiefstal, gewoon geweldig Haha!
Lieve mensen ,ze hielpen met goed. ( ik stond te klunsen over de maat touwhalster.. Tong uitsteken )

Volgend jaar ga ik zeker weer. Haha!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:49

_angela_ schreef:
@ leandrotje: Aha, dan heb ik dus wel gemeet! Haha!
Je hebt een leuk paardje hoor! (hoe komt het eigenlijk dat je paard z'n tong uit z'n mond laat hangen? het ziet er namelijk niet naar uit dat je veel druk op je bit hebt ofzo en hij het daarom doet...(en durfde dat je daar niet te vragen..)

jaja je hebt wel gemeet Haha!
haha dat paard was niet van mij Knipoog was een manege paard Tong uitsteken
de mensen van de manege zeiden dat ie dat deed omdat ie zich verveelde maar de mensen van nicole zoet enzo zeiden dat hij dat deed omdat hij veel te veel in zijn mond is getrokken. als ik stil stond had hij gewoon zijn tong in zijn mond en als ik ging stappen en er een beetje druk op gaf dan kwam zijn tong weer naar buiten. ik vond het er zelf oowk niet prettig uitzien nee...maargoed...

jij hebt wel een super mooi paard zeg! echt een grote witte met een paar bruine vlekjes Lachen en jaja je kan daar straks oowk gewoon op een barefoot op rijden want dat past wel Lachen

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:54

Haha ik heb net Jovarna een pb gestuurd, ik heb het wél verstaan en ik vond dat er best heel wat in zat Haha!
Overigens was hij het ook niet eens met dat bit hoor, hij zei tegen haar dat ze alleen de "snaffle" teugel beet moest pakken en die andere laten hangen (alleen de normale ring van het bit dus)
Hij 'beet' het paard met die longeerzweep, hij gaf aan dat hij het paard met het hoofd naar hem toe wou hebben, maar het paard beukte elke keer maar door, en wat de dominante in de natuur dan doet is het paard bijten, want de onderdaan in kwestie doet iets wat niet mag.
Dat hij bij haar sporen aandeed, deed ie denk ik met de bedoeling dat zij niet telkens zo gigantisch in de buik zat te schoppen maar dat hielp niet echt, want ze bleef het maar doen..
Hij zei ook nog iets in de zin dat een paard voorwaartse drang moet hebben, en dat je hem niet moet dwingen, want dan is er iets niet goed. Hij gaf een zweepje om voor haar bij die counterbend iets meer achter achter de hand te hebben omdat het paard dus totaal niet reageerde op haar been..
Ik kreeg ook het idee dat hij het haar de hele tijd uit pobeerde te leggen maar ze snapte er niks van geloof ik..

Wil hem niet helemaal de hemel in prijzen hoor, maar zo heb ik het geïnterpreteerd Haha!

vrijruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:56

hebben jullie ook het bitloze mennen gezien?? was ook erg leuk om te zien, stoer ponytje!! waarom liep er eigenlijk niemand om de actie van bitloosdressuren te promoten?? Al hingen er maar flyers oid?? daar was de reclame denk ik op de juiste plek. Voor de rest waren alle demo's erg leuk en soms erg interessant om te zien. Ook de clinics waren leuk, leerzaam en divers, ook het spookparcour was erg grappig om te zien, vooral de reacties van de verschillende paarden en ruiters.