Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ff_stud schreef:Ja Frans Hier ik heb idd bij de paarden gestart vorig jaar in onstwedde met mn Haflo Arabe dat was een fout van de organisatie in het boekje, mijn pony is 148 dus pony, vanaf 148.1 start je bij de paarden overigens ook makkelijk te doen met n max snelheid van 15 km pu in klasse 1..maar ik kan t iedereen aanraden hardstikke mooi.. Nu nog even een vraag want ik wilde juist lid worden van de endurancevereniging, dat hoeft nu niet meer??
ff_stud schreef:NdV74 schreef:Wat leuk Frans dat je een startkaart wilt aanvragen. Voor mendurance heb je een startpas mennen nodig en daarvoor moet je lid zijn van een bij de KNHS aangesloten menvereniging.
ja en dan ook apart een startkaart aanvragen?? snap r allemaal niks van
NdV74 schreef:Dat ligt eraan hoe je lid bent van de KNHS. Als dat bijvoorbeeld via het koetsiersbewijs is, dan is het inderdaad niet voldoende.
Een individueel lidmaatschap is ook niet voldoende.
Je moet echt lid zijn van een menvereniging. Daarna kun je een startpas mennen aanvragen waarmee je in alle disciplines mag starten (dus mendurance, maar ook dressuur/vaardigheid of samengesteld).
wittewitte schreef:- ben je bekend met mendurance?
Ja wij hebben 5 jaar lang mendurancewedstrijden gereden.
- wat is je beeld van mendurance?
Het is erg amateuristisch en kan eigenlijk geen wedstrijd genoemd worden. Het is altijd appels met peren vergelijken. Neem nou bijvoorbeeld een route met veel oversteekplaatsen waar geen verkeersbegeleiders bij staan. De ene combinatie kan telkens mazzel hebben, terwijl een andere combinatie steeds moet staan wachten. Hier is het wedstrijdverband al zoek. Ook de vrijwilligers zijn vaak niet goed geïnstrueerd waardoor er ook verschillen ontstaan.
- ben je al eens gestart op een mendurancewedstrijd, zo ja hoe vond je het en zo nee, wat houdt je tegen?
We zijn gestopt omdat we het niets meer vonden. Altijd gezeik door de jury en af en toe werden er ter plekke regels bij bedacht...dan werd opeens voor de start het hele tuig gecontroleerd. Dan moest je na de finisch direct nog 8-jes draven. Wijzigingen zijn niet erg, maar die moeten dan vermeld zijn in het reglement voorafgaand aan een seizoen en niet ter plekke worden bedacht. Ook klopte de afstanden vaak niet. Stond er 29 km op papier, maakte je hier een tijdschema op. Reed je keurig op schema en kwam je een minuut te laat over de finish, werd je vervolgens uitgesloten omdat je te snel had gereden omdat het traject geen 29 maar 27,5 km was..... en noem maar op.....al met al niet meer dan een veredelde puzzeltocht.
- is er behoefte aan een algemene website met informatie over mendurance? Nee.
Barney1978 schreef:Ik vind het niet vreemd dat je lid moet zijn van een vereniging. Dat is naar mijn idee toch ook als je onder het zadel rijdt. Ik les ook bij mijn vereniging en heb een startpas voor alle disciplines. Dat heeft mij nooit tegen gehouden om te gaan starten.
Psydoxy schreef:Afgelopen april hebben wij overwogen om naast de endurance een mendurance te organiseren.
Nadat ik verschillende keren bij de KNHS geinformeerd heb voor een organisatie draaiboek heb ik nooit iets ontvangen.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Enjoy the ride, ook om de animo bij de menners te pijlen. Samenwerking met KNHS liep zeer moeizaam. En dat is nog aardig verwoord.....
Uiteindelijk hebben we veel positieve reacties en feedback gehad op de ETR. Als organisatie zouden wij de uitdaging best aan willen gaan, maar met de KNHS ervaring van dit jaar moeten we daar echt nog eens goed over nadenken.