Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RoosG schreef:Maar waarom wil je aan anderhalf jarig al een dekje op doen? Wandelen oke, maar dekje is nog zeker 1,5 jaar niet nodig. Misschien als hij bijna 3 is. Zeker een hengst zou ik goed en rustig laten uitgroeien.
Dus, WAAROM wil je hem nu al zo veel vragen?
Citaat:Desensibiliseer hem zo min mogelijk in zijn jonge jaren om hem super scherp te houden.
Paarden die als 1, 2 en 3 jarige veel in mensenhanden zijn geweest en veel met mensen zijn omgegaan zijn vaak een stuk trager in reacties. Zeker als de mens in kwestie zelf niet super snel is met het loslaten van druk, kunnen paarden wat traag, log en zelfs bot worden. Ze wijken dan niet meer in een split second voor druk op de neus, achter de oren enz. en gaan vrolijk op je tenen staan.
PaulinBijoux schreef:Citaat:Desensibiliseer hem zo min mogelijk in zijn jonge jaren om hem super scherp te houden.
Paarden die als 1, 2 en 3 jarige veel in mensenhanden zijn geweest en veel met mensen zijn omgegaan zijn vaak een stuk trager in reacties. Zeker als de mens in kwestie zelf niet super snel is met het loslaten van druk, kunnen paarden wat traag, log en zelfs bot worden. Ze wijken dan niet meer in een split second voor druk op de neus, achter de oren enz. en gaan vrolijk op je tenen staan.
Maar dat is weer een andere discussie maar wel zoals ik erover denk.
MaricoGraphy schreef:ik doe ook niet veel met Harley.
Ik ben er meestal maar 3 dagen soms 4.Maar bene cht niet langer dan max 20 min met hem bezig.
Heb hem geobserveerd en eigenlijk speelt hij niet.
Nee hij graast alleen maar en loopt enkel als de haflinger dreigend van uit het niets achter hem aan komt gerend.
Ik ben er meestal maar 3 dagen soms 4.Maar bene cht niet langer dan max 20 min met hem bezig.
Nee hij graast alleen maar en loopt enkel als de haflinger dreigend van uit het niets achter hem aan komt gerend.
Bizzybijtje schreef:PaulinBijoux schreef:
Maar dat is weer een andere discussie maar wel zoals ik erover denk.
De meeste paarden die bij gedragstherapeuten staan zijn teveel in mensenhanden geweest (en niet in de opfok). Dat heb ik uit een héééééle betrouwbare bron![]()
Maar, los daarvan; TS... Niet vervelend bedoeld maar ik denk niet dat jij de kunde hebt überhaupt en hengst te houden. Castreer hem nou maar... Maak het jezelf en je pony wat makkelijker. Je hebt al lastige jaren voor de boeg aangezien het een jong dier is.
Calanddra schreef:Een opfok zou ik dan juist ook weer niet doen, teveel jonkies zonder volwassenen
Mijn ukje staat op een kleine prive stal dag en nacht buiten met schuilstal. Samen met nog een jonkie en voor de rest oudjes, kan ze lekker spelen én wordt ze opgevoed.
Plaats anders eens een advertentie hier op Bokt of op Marktplaats, er zijn vaak veel meer plekjes waar je geen weet van hebt
Daarnaast vind ik 3/4x in de week wat doen, ook al is het maar 20 min best veel voor zo'n jong diertje. Wat doe je dan zoal met hem?
Calanddra schreef:Een opfok zou ik dan juist ook weer niet doen, teveel jonkies zonder volwassenen
Mijn ukje staat op een kleine prive stal dag en nacht buiten met schuilstal. Samen met nog een jonkie en voor de rest oudjes, kan ze lekker spelen én wordt ze opgevoed.
Plaats anders eens een advertentie hier op Bokt of op Marktplaats, er zijn vaak veel meer plekjes waar je geen weet van hebt
Daarnaast vind ik 3/4x in de week wat doen, ook al is het maar 20 min best veel voor zo'n jong diertje. Wat doe je dan zoal met hem?
MaricoGraphy schreef:Bizzybijtje schreef:Hoe is hij nu gestald dan?
in een heel grote weide van +-6 are met 2 ruinen (1 van 20 en 1 van 35+)