[AR] Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Re: Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:56

Ohh super man!!! Heb je een foto van je nieuwe wagen?
Morgen direct proberen zeker, haha..

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:00

Super! Geniet van je nieuwe aankoop! Hopelijk gaan er veel fijne ritjes volgen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 02:35

:= Vandaag heel druk geweest en middag en avond gewerkt. Hahaha en steeds in gedachten: 'hoe zou het met 'de in 2en gebroken wagen' zijn? Hoe zou het gegaan zijn???' :D

:o haha heel graag gedaan hoor! :D :o
Nou maakte dit topic bij mij ook best wat los hoor, ben er best van geschrokken. Het is niet niks!

Je hebt je best gedaan! :j En zo te horen......... viel er idd blijkbaar niets meer dan dit uit te halen. Wel heel vervelend als de verkoper zich zo opstelt (qua gedrag, laksigheid, bagatelliseren etc.).
Je bent er nu vanaf; wagen weg, deel v/h geld terug, en zelfs dus al weer een nieuwe wagen aangekocht begrijp ik? Dat vraagt natuurlijk om foto's!!! Ben érg benieuwd!!

't klopt idd dat hij een reparatie zou mogen aanbieden en dat jij daar niet altijd tussen kan kiezen. Maar in bepaalde gevallen kan dat soms ook 'teveel' gevraagd zijn van jou zeg maar, hangt ook af van de ernst van de 'ondeugdelijkheid' van het product. Het is natuurlijk een risico hé, een product wat eigenlijk gewoon levensgevaarlijk is, laten repareren door dezelfde verkoper en er dan maar op moeten vertrouwen dat het 'dit keer' wel goed en veilig gebeurd. Maar dat hangt van een heel aantal factoren af en is lastig uit te leggen. Maar in bepaalde gevallen wordt daar echt juridisch gezien ook wel rekening mee gehouden.

Maargoed, dat even ter uitleg.
Vind het erg knap van je hoe je hier mee bent om gegaan en hoe je het uiteindelijk hebt afgehandeld! Je hebt je in ieder geval absoluut níet laten afschepen en hem wel laten merken dat er niet zo licht over gedacht moet worden. Top hoor! +:)+

En inderdaad..... wat hij dan vervolgens met die wagen doet, moet'ie lekker zelf weten. Jou verantwoording niet meer!

Hopelijk heb je (en heeft je pony) niet teveel angst voor het mennen ontwikkeld. Het zal misschien even wennen zijn straks, met je nieuwe wagen.
Ik heb ook een tijd wat minder degelijke wagens gereden en zelfs enkele keren ernstige of minder ernstige ongelukken gehad door materiaalpech en onbetrouwbaarheid van de wagens zelf. Het duurde een tijdje eer ik mijn súperstevige en stabiele marathonwagen helemaal durfde te vertrouwen (ik scheet haast 7 kleuren als ik door een kuil(tje) heen moest of scherp moest draaien, of schuin over een heuveltje heen) maar het geeft echt een heerlijk gevoel als je dat vertrouwen weer terug hebt! :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:06

We hebben inderdaad ons best gedaan... Het maakte gewoon niet uit wat we zeiden, hij had gewoon die € 650 in gedachten en hij zou echt niet meer geven. Ik was voordien echter bang dat hij zelfs die € 650 niet zou geven zoals afgesproken aan de telefoon, maar hij heeft zich toch aan de afspraak gehouden. Zoals ik al zei, zonder Bokt had ik zelfs die € 650 niet gehad, dus ik ben al bij al nog tevreden :)

Ik heb inderdaad al een nieuwe wagen aangekocht. De wagen was hier te koop in het dorp waar ik woon, het was een wagen van Voskamp, die mensen hebben er maar 6 x mee gereden en moesten weer verkopen wegens te veel rugproblemen.

Zelf heb ik nog geen foto's gemaakt van de wagen, maar deze foto's hebben de eigenaars op het internet gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas kan ik vandaag nog niet gaan rijden denk ik, het lamoen is gesloten van voor en mijn lichtogen ook... Bij mijn Dutch was het lamoen ook gesloten, maar toen heeft mijn vader er een stukje uit gehaald zodat het geen gesloten lamoen meer was. Ik zou het wel jammer vinden als dit ook moest gebeuren met het nieuwe lamoen, maar volgens mij is er geen keuze. Ik denk niet dat er een andere oplossing is met mijn tuig (Zilco)...
Maar goed, dat ga ik zo dadelijk eens even bekijken.

De angst voor het mennen valt volgens mij best wel mee. Ik vertrouw enkel die Dutch wagen écht niet meer, ik had al 2 keren door de vingers gezien toen het lamoen afbrak, maar nu de draaikrans er gewoon onderuit viel, ging het mij toch te ver. Geen Dutch meer voor mij dus!
Ik denk dat ik nu met deze Voskamp wagen wel weer vertrouwen kan hebben, voor zover ik het nu voel is de angst enkel ontwikkeld voor Dutch :D

Ik ga zo dadelijk eens kijken of er geen oplossing te bedenken is voor dat lamoen, anders moet mijn vader een klein stukje eruit halen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:15

Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe wagen, heel veel plezier d'r mee en je hebt het heel goed gedaan, hoor en er het naximale uitgehaald +:)+ , is altijd gemakkelijk gezegd en ik snap de verkoper ook wel.
Nu is deze last van je schouders en kun je snel weer lekjer genieten.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:35

Spijtig dat je er niet meer uit hebt kunnen halen, maar wat je hebt he b je. Nieuwe wagen ziet er goed uit. Volgens mij kan je andere lichtogen ( veiligheids) op je schoftje zetten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:49

Mooie wagen, heeeeel veeeel veilige km's

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:02

Ik heb dit topic volledig gevolgd, heb alleen niet eerder gereageerd.

Zo te zien een leuk wagentje, dat je nu hebt gekocht. Ik zou vooreerst niet aan het lamoen gaan sleutelen, ik zou dan eerder kiezen voor het vervangen van een klein stukje tuig. De lichtogen in dit geval. Dat is eenvoudiger ongedaan te maken. Bovendien hebben die gesloten lamoenen zeker hun voordelen.

Ik rij zelf nog met een ouderwets kampen, dat dus een stuk door de lichtogen heen steekt.
Zo'n modern lamoen staat nog op mijn verlanglijstje voor ooit, als ik ergens een geldboom tegenkom...

Heel veel fijne, leuke en veilige kilometers gewenst!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:13

Jammer dat je er niet meer uit heb kunnen krijgen maar die 650 is beter iets dan niets en inderdaad, de last is van je schouders!!

Knappe nieuwe wagen heb je gekocht! Ik wens je er heeeel veeeel fijne km's mee!! (en vooral foto's posten met die leuke pony ervoor :D!)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:27

Zo die is cool!!! Veel plezier!!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:19

Je hebt er uit gehaald wat er in zat, dus dan kun je tevreden zijn!
Hele mooie nieuwe wagen hoor, die je heb gekocht. :9
Hoop dat je snel een foto kunt laten zien van Romeo voor deze nieuwe wagen. Dat jullie maar veel veilige km's mogen maken!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:32

Ik heb enkel jouw posts gelezen, maar mensenlief wat heb jij een pony om op handen te dragen ! Dat dier heeft echt jullie leven gered.

Groot gelijk dat je voor een andere wagen bent gegaan, ik zou die Dutch echt niet meer vertrouwd hebben als ik jullie was. Veel plezie met je nieuwe wagen !

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:38

@ mandysnip00: Misschien is het inderdaad toch aangeraden om eerst even te lezen voordat je een reactie plaatst ;)

Dank jullie wel allemaal! Ik ben ook heel erg blij dat die last eindelijk van mijn schouders is!
Ik denk ook dat het beter is om te kijken voor andere lichtogen, het zou zo jammer zijn om in het nieuwe lamoen te gaan zagen.

Ik ben vandaag al een stukje gaan mennen, kon het niet laten :D Heb wel mijn oud lamoen nog gebruikt (was die vergeten mee te nemen naar Kaatsheuvel, oeps :o Maar volgens de verkoper was die toch maar € 25 waard), nu kan ik tijdelijk even met dat oud lamoen rijden tot ik die veiligheidslichtogen heb.

Jeetje zeg wat een wereld van verschil was dat! Ik wist niet wat ik voelde! :oo
Die Dutch wagen maakte voortdurend een rammelend geluid, en als we over een hobbeltje gingen, voelden we altijd een 'slag'. Ik kreeg van grooms vaak te horen dat ze niet graag naast me zaten omdat dat echt niet leuk was voor de rug, de meesten stonden gewoon liever recht achterop. Ook merkte ik dat het lamoen vandaag gewoon netjes stil bleef hangen, terwijl ik bij de Dutch wagen zag dat het lamoen toch ook wel wat te verduren kreeg. Ik ga er toch wel werk van maken om die veiligheidslichtogen snel te halen/laten leveren, zodat ik snel van dat hele Dutch-gedoe af ben :D

Vandaag dus voor het eerst met mijn nieuwe wagen gaan rijden, pfoeh wat een zaligheid! Die vering, ongelofelijk! Ook de bok is nog extra geveerd, dat voelde heerlijk! Ik kan nu ineens niet meer geloven dat ik ooit vond dat die Dutch best wel fijn reed :D

Ik ga proberen zo snel mogelijk eens wat foto's te maken met Romeo ervoor!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:40

leuk om te horen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:08

Super om te lezen dat je al op pad bent geweest. Merkte je nog iets aan Romeo?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:20

Super om te lezen dat je nieuwe wagen bevalt, en je bent sterk geweest om meneer van de Linde te later weten wat je ervan vond. Ik heb ook eens een discussie met ze gehad, over een wagen die daar aangekocht was.

Veel veilige kilometers gewenst!!

En Joycie je bent een topper maar dat wist je al. :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:21

@ tine: Aan Romeo was niets te merken. Het is ongelofelijk hoe die pony reageert, hij doet nu alsof dat ongeval nooit gebeurd is! Hij merkte wel dat de wagen wat zwaarder is, waardoor hij soms twijfelde of hij moest vertragen of niet, maar toen ik hem aanspoorde was het geen probleem voor hem om sneller te gaan, maar ik denk dat dat best normaal is. Hij heeft 4 jaar lang datzelfde gewicht getrokken, ik kan me inbeelden dat het voor hem ook even wennen is om een zwaardere wagen te trekken.
Ik merkte wel heel goed dat hij geen problemen had met het gewicht, hij heeft ook gegaloppeerd en dat ging even enthousiast als altijd. Op de zwaardere bospaadjes leek het zelfs vlotter te gaan dan met de Dutch.

@ LS_fotos: dank je! Oh heb jij daar ook al een discussie gehad? Heeft hij bij jou toegegeven? Ik stond ervan versteld hoe vastberaden iemand kan zijn, hij twijfelde zelfs niet, geen haar op zijn hoofd dat eraan dacht om meer dan € 650 te geven!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:23

Ik kan het hele verhaal hier wel neerzetten als je wilt maar is een heel lang verhaal, dus dat moet ik even doen als ik op de PC zit.
Hij heeft niet toegegeven, sterker nog hij ging dreigen.. Ging bij ons om een wagen die een bepaald
aantal kilo's zou zijn wat hij garandeerde maar niet zo was.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:30

@ LS_fotos: Kan mij er al iets bij voorstellen. Zoals ik al zei, ik stond er gisteren echt van versteld hoe vastberaden iemand kan zijn. Hij had zijn gedacht en zou hier écht niet van afwijken. Ook toen hij zich vastpraatte en hij wist dat ik gelijk had, zei hij steeds "Nou en? Ik geef je € 650, wil je dit niet? Dan is het heel jammer dat je voor niets van zo ver gekomen bent."

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:35

Fijn dat de zaak bijna is afgerond.

Nou nog even die nieuwe lichtogen kopen. Dan een oudijzer boer zoeken voor je oude lamoen(krijg je er nog een paar euro's voor).

Met een pony als Romeo zou ik ook niet bang zijn weer op te stappen.

Veel plezier met je nieuwe wagen!

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:25

ik moet zeggen ben heel tevreden over voskamp menwagen mijn vriendin heeft er al drie jaar een nog nooit wat mee gebeurd nergens roest aleen wat piepen af en toe maar hij moet nog geolied worden en we kregen er zelf een tissen lampoen erbij kortom tevrede

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:35

Veel plezier met je mooie wagen!
Je pony is een geweldig en verdiend zo een mooie wagen achter zich!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 11:26

Bedankt allemaal! Ik vind ook wel dat Romeo die wagen verdient! :D Het is ook fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die een Voskamp wagen hebben en hier tevreden van zijn, dat stelt me al wat meer gerust!

Ik heb al een mailtje gestuurd naar een Zilco dealer om te vragen of ze die quick release lichtogen kunnen verzenden per post, ik vind namelijk geen dealer van hier in de buurt, dus zou het gemakkelijker zijn voor mij als ze dit per post konden verzenden. In het Noorden van Nederland had ik eentje gevonden, maar toen ik bij 'bestelling' mijn adres invoerde, kreeg ik de melding dat levering op dat adres niet mogelijk was. Nu heb ik in Antwerpen (België) eentje gevonden, ik heb gelijk een mailtje gestuurd, maar ik wacht dus nog op antwoord...
Hopelijk heb ik die lichtogen zo snel mogelijk, zodat ik ook het nieuwe lamoen kan gebruiken en ik helemaal zorgeloos kan gaan mennen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:28

Fijn dat je in elk geval nog iets terug hebt gekregen voor je kapotte wagen.
Veel veilige km-ters toegewenst met je nieuwe wagen!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:18

Ja, zorgeloos mennen dat is wat je nu nodig hebt. Dan hoef je niet zorgelijk te kijken als je over een molshoop rijdt. En geen groom die een rugbreuk oplopen op jouw wagen.
Veel fijne kilometers toegewenst door een fanatiek menner en haar (karre)paard.