[FOTO] Vrijheidsdressuur met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanguine

Re: [FOTO] Vrijheidsdressuur met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:46

Bedankt voor de tip. :)
@ kyraties, mooi dier!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:00

Sanguine schreef:
Bedankt voor de tip. :)
@ kyraties, mooi dier!

Dankjee!! Hij is ook echt knap ;)

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:45

Ik ben sinds kort ook bezig met VD
Ze kan al Jambette en achteruit op commando

Afbeelding
Zaterdag ga ik weer bezig met wat oefeningen!

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:22

mooie jambette, ze doet het precies heel enthousiast :p
prachtpaardje trouwens!! <3

Gambler99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:45

Botha kan tegenwoordig heel goed lachen.

Afbeelding

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:29

Hahaa! :')

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:32

VD-ITP -> TVG

_laura_lilo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:38

Nou dan laat Bandit z'n rare glimlach maar even zien :)
Helaas heb ik veder geen vd foto's op me nieuwe pc...
Afbeelding

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:05

Afbeelding deze alvast :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn 2 verzorghengstjes :)
Beide kunnen ze spagaat,jambette,steigeren,achteruit,wijken voor druk en de zwarte kan nu ook liggen :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:08

Fleeeeehm :') Omdat hij dit nu dus op commando kan, is dit zijn manier om eten te schooien. :+Afbeelding

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:13

Afbeelding berggeit
Afbeelding jambet
Afbeelding liggen
Afbeelding spagaat
Afbeelding steigeren
Afbeelding oefenen op lopen steigeren (lijkt inderdaad alsof hij aanvalt maar dat is dus niet zo )
De spikkelpony is niet mijn pony maar van iemand anders pony is tamelijk ver gevorderd in VD juist nog de oefeningen iets perfecter uitvoeren :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:17

Sorry maar dat steigeren ziet er niet lekker uit... Harde ondergrond, weggedrukte rug en handcommando. :n

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:23

Spock kon "Shake"

Afbeelding
Afbeelding

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:33

wat een leuke foto's zie ik hier voorbij komen :D

dit zijn mijn 2 toppers

martje de Fjorden merrie ( 21)

Jack de Tinker ruin ( 7)

bijde kunnen een hoop verschillende truckjes maar zal ook niet gaan spammen haha

hier bijde de jambette

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:40

leuke foto's allemaal!!
alleen dat steigeren op harde ondergrond zie ik niet graag :s en is tamelijk uit balans maar kan ook het fotomoment zijn natuurlijk.
@teiger150: geweldig dekje op je tinker!!!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:44

@ kiara_xxx haha bedankt heb er ook een halster en peesjes bij ( jammer genoeg zijn de voor peesjes te groot maar dat is met Jack altijd een drame)
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:27

MarlindeRooz schreef:
Sorry maar dat steigeren ziet er niet lekker uit... Harde ondergrond, weggedrukte rug en handcommando. :n

Harde ondergrond ben ik me van bewust was niet erg slim van ons ..
weggedrukte rug? welke foto('s) dan? En kan je misschien iets concreter zijn? Hier heb ik geen zier aan . En handcommando wat is er daar nou mis mee :roll: ? ALLE commando's zijn op handcommando gaat prima zo .

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:28

teiger150 schreef:
@ kiara_xxx haha bedankt heb er ook een halster en peesjes bij ( jammer genoeg zijn de voor peesjes te groot maar dat is met Jack altijd een drame)
[ Afbeelding ]

ooooh geweldig!!! da past echt mooi bij hem :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:42

jadeken schreef:
MarlindeRooz schreef:

weggedrukte rug? welke foto('s) dan? En kan je misschien iets concreter zijn? Hier heb ik geen zier aan . En handcommando wat is er daar nou mis mee :roll: ? ALLE commando's zijn op handcommando gaat prima zo .

Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen, als je niet ziet dat de ruggen zijn weggedrukt vraag ik me af of je wel weet waar je mee bezig bent.
En handcommandos kunnen voor veel onduidelijkheid zorgen.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:44

Geweldige foto's!!!!!!!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 13:06

jadeken schreef:
MarlindeRooz schreef:

Oei oei oei meid, dat steigeren ziet er zeker niet fijn uit. Ik wil je een aantal tips meegeven :) :

Waarom laat je je pony überhaupt steigeren op een harde ondergrond? Dat is echt niet fijn voor je pony, want hij komt echt heel hard neer. Niet meer doen dus!

Over dat weggedrukte rug, daar heeft MarlindeRooz helemaal gelijk in. Zie je hoe hij zijn hoofd zo omhoog gooit? Dat is een teken dat je het steigeren niet correct uitvoert. Ook is zijn rug echt verre weg van ontspannen en drukt ie hem helemaal weg. Dit kun je het beste oplossen door les te gaan nemen.

Ook over de handcommando's. Die kunnen inderdaad voor veel onduidelijkheid zorgen en het kan ook nog is gevaarlijk zijn! Gebruik gewoon een zweep, gaat veel makkelijker :j

Tenslotte wil ik het nog hebben over de berggeit. Bij de berggeit moet het paard zijn hoofd vele malen lager hebben, dan dat jij hebt. Stuur anders een PBtje naar Visibreteam, zij kan jou vertellen wat de correcte berggeit is :D

Mag ik nog vragen, puur uit nieuwsgierigheid, hoe oud de palominopony is?

-----

Leuke foto's iedereen!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:52

jadeken schreef:
MarlindeRooz schreef:

Lees dit stukje even door: http://elibertyhorsemanship.weebly.com/steigeren.html
Dan weet je wat er fout gaat bij jouw paarden en hoe het wel hoort.
Buiten dat, handcommando's zijn inderdaad niet helemaal veilig, een zweep is geen mepmiddel maar een verlenging van je armen, alles op zweep commando zetten is veel veiliger omdat je zelf op een afstand kan gaan staan, en het helpt bij het perfectioneren van oefeningen.
Het wegdrukken van de rug gebeurd op al je steigerfoto's.
Steigeren (en andere zwaardere oefeningen, liggen, compliment etc) op harde ondergrond is ook niet aan te raden. Net als gallopperen op asfalt is dit vrij slecht voor de spieren en pezen van je paard.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:12

bij de bruine pony's gebruiken we een zweep voor het uitvoeren van de oefening(en)
Bij de palominopony gaat dat zeer moeizaam omdat hij angstig is van een zweep en we niet weten waardoor dit komt . We werken er wel op maar zo'n angst verdwijnt niet op 123 .
Harde ondergrond was inderdaad niet slim van ons! Gelieve daar dus over optehouden ik weet het nu wel .
Niet alles gaat perfect , steigeren gaat ondertussen weer al een stapje beter . Pony was nogal angstig omdat er naast ons vogels opvlogen oid.
Palominopony zal nu ongeveer 4 zijn , we weten de exacte leeftijd helaas niet .
Klopt inderdaad van de berggeit het was dan ook net aangeleerd en een relatief 'nieuw' kunstje .
We WILLEN wel les nemen maar er is bij ons niemand in de buurt die dat geeft/kan . de eignaar van de palomino en bruine pony is trouwens een meisje van 7 jaar met gescheiden ouders die niets met paarden hebben. Dat helpt natuurlijk ook niet veel.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:17

weggedrukte rug? welke foto('s) dan? En kan je misschien iets concreter zijn? Hier heb ik geen zier aan . En handcommando wat is er daar nou mis mee :roll: ? ALLE commando's zijn op handcommando gaat prima zo .[/quote]
Je hoeft niet zo uit de hoogte te doen, als je niet ziet dat de ruggen zijn weggedrukt vraag ik me af of je wel weet waar je mee bezig bent.
En handcommandos kunnen voor veel onduidelijkheid zorgen.[/quote]
Is niet mijn bedoeling . Aan de overige reacties HEB ik temminste wat , ik wil graag leren van mensen die het beter kunnen/kennen .
Jij hoeft niet uit te vliegen , ikzelf bedoel het allemaal prima de pony's vinden het leuk om nieuwe dingen te leren en meer dan wandelen beetje Vd en grondwerk komt er ook niet van .
Pony's zijn niet beleerd voor de wagen en we zijn ook niet van plan dat te doen en wegens ontbreken van een piste gaat longeren ook niet. Denk je dat het allemaal makkelijk is voor ons? We hebben het beste voor met die pony's en beginnen niet lukraak aan iets . We hebben bovendien een heleboel mensen die ons begeleiden en mijn doel was dan enkel hier foto's laten zien en tips oppikken ;)