De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:34

Ik was er ook! We zijn na het laatste paard weggegaan. We konden het scherm ook niet goed lezen en het geluid was ook niet altijd goed. Het idee vond ik wel leuk, maar idd wel traag ook.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 06:41

Weet niet of mensen hem al gezien hadden, maar er is een mooie reeks op Youtube te kijken weer :
Camp Trt

1e aflevering

Erg leerzaam ook weer.
Het blijft voor ons een hele fijne manier om met de paarden bezig te zijn ook :j

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:34

Ik kan uit eigen ervaring beamen dat het een leerzame reeks is :D Mijn paard en ik waren een van de deelnemers. Voor mij was het grondwerken compleet nieuw (was al wel twee jaar lid, maar had er nog maar weinig tot niks mee gedaan). Ik moet nog steeds een hoop leren (want wat is het toch gemakkelijk om terug te vallen in je oude patronen en in je hoofd te blijven zitten), maar de vooruitgang is onmiskenbaar!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:17

Moska schreef:
Ik kan uit eigen ervaring beamen dat het een leerzame reeks is :D Mijn paard en ik waren een van de deelnemers. Voor mij was het grondwerken compleet nieuw (was al wel twee jaar lid, maar had er nog maar weinig tot niks mee gedaan). Ik moet nog steeds een hoop leren (want wat is het toch gemakkelijk om terug te vallen in je oude patronen en in je hoofd te blijven zitten), maar de vooruitgang is onmiskenbaar!

Heel interessante serie, heb hem mwt veel plezier gevolgt
Hoe gaat het nu met jou en olaska

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 15:48

We gaan vooruit. Het gaat niet snel, maar dat komt door mijzelf (en de laatste tijd helpen de weersomstandigheden ook niet echt mee). Ben bijna altijd in mijn eentje met de paarden bezig en heb het lef niet om dan op Laska te gaan zitten (dat is uiteraard wel het doel voor de toekomst). Gelukkig heb ik af en toe wel hulp en op die momenten zetten we steeds weer een stapje verder.

Gister nog een heel mooi voorbeeld gezien van zelfregulering bij mijn paard. Blijkbaar was het bilkoord van zijn deken kapot gegaan en is de deken tijdens het rollen, naar de zijkant tot op zijn schouder afgezakt. In het verleden zou dit reden tot dikke paniek zijn geweest bij hem, maar nu draafde hij enigszins bezorgd weg, om vervolgens stil te gaan staan en zijn hoofd een paar keer te laten zakken. Uiteindelijk ontdekte ik pas een uur later de deken die half op de grond hing. Maar hij stond ondertussen gewoon te eten en op zijn gemak in de verte te kijken. Troste mama hier (die nog steeds heel hard haar best doet om een mentor te worden en zijn voor haar paard).

Oefening baart kunst en onze weg is blijkbaar wat langer dan gebruikelijk, maar nog steeds wel onze weg. Het is soms wel lastig om dit aan anderen uit te leggen en de meningen hierover naast me neer te leggen.

TRT biedt een hele hoop aanknopingspunten en een fijne methode van omgaan met mijn paard. Ben nog steeds enorm blij dat het op ons pad gekomen is!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:31

Wat super dat hij duidelijk meer zelf regulatie en vertrouwen heeft geleerd.
Dat rijden komt vanzelf wel inderdaad, alleen is dan ook niet handig wel heel herkenbaar :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 22:11

Klopt het dat de TRT methode een abonnement is? Of zijn er ook opties om iets te kopen waar je altijd bij kunt?

Ik twijfel om aaan TRT te beginnen...
Ik heb een heel braaf paard, maar hij is enorm gehecht aan zijn vriendinnetje. Hij staat op een pensionstal en andere paarden doen hem niets, behalve die ene merrie waarmee hij samen staat.

Op het moment dat hij van haar gescheiden wordt (bv uit de wei op de poetsplaats), wordt hij onrustig. Soms blijft hij kalm en is er niets aan de hand... Maar als hij de poetsplaats staat en de merrie wordt vanuit stal weggeleid, dan wordt hij heel onrustig.

Hij kan al helemaal niet in zijn stal staan als de merrie weggaat. In de paddock kan wel. Als de merrie in de bak gaat rijden, moet zij dus eigenlijk in het zicht van hem blijven...

Wellicht is de TRT methode passend voor hem, zodat hij zichzelf leert reguleren? Maar ik zou het wel jammer vinden als ieder jaar een paar honderd euro moet uitgeven aan het abonnement :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 23:06

Wat leuk dat je een bokker blijkt te zijn moska! Heel tof vond ik TRT camp om te zien.

@xMyrthx, het is geloof ik geen life time access meer nee. Vroeger wel. Maar je hebt op ook geen jaren nodig hoor!

Het ligt er een beetje aan of je je breder wil ontwikkelen en verdiepen in deze manier van met paarden omgaan, of dat je alleen dit specifieke probleem wil oplossen. Voor het eerste zou ik zeker lid worden. Voor het tweede is denk ik een sessie bij een 'gedragstherapeut' efficienter/goedkoper. Er is ook een module in de TRT hierover hoor, maar dat is maar een klein stukje van het grote geheel.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 23:20

Er is nu een kortingscode waarmee je 100 euro korting krijgt trouwens. Wel de moeite waard

Edit: Ohnee, ik trap weer eens in hun marketing. Net zoals die aftellende klokken die elke dag opnieuw beginnen. Nou ja, het scheelt wel 50 euro met deze actie, maar geen 100 helaas.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 08:38

Gelukkig als je al life time hebt behoud je dat wel