Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Michelle_x schreef:Manie, dit staat létterlijk op google
De trekkracht van iedere hond is ongeveer 35 kg op vlak terrein en 20 kg bergop.
Michelle_x schreef:Mag je doen, ik vind het belachelijk om een shet met een hond te vergelijken.
Trouwens, je kunt ook wel 4 volwassen mannen op je paard zetten, hij is namelijk te vergelijken met een nijlpaard, komt dat niet op het zelfde neer dan hoe jij onze shetten waar wij allen het beste mee voor hebben loopt te kleineren?
JA
LADPR schreef:De pony weegt geen 100 kilo.
.
Michelle_x schreef:Trouwens, je kunt ook wel 4 volwassen mannen op je paard zetten, hij is namelijk te vergelijken met een nijlpaard, komt dat niet op het zelfde neer dan hoe jij onze shetten waar wij allen het beste mee voor hebben loopt te kleineren?
]
manie schreef:Dan heb je een sulky en die kun je NOOIT zo afstellen dat er geen enkel gewicht op de schoft terecht komt.
Sterker nog elke sulky zal op een hobbelige ondergrond regelmatig een tik op de schoft geven.
Michelle_x schreef:Ik had het dus over 4 volwassen mannen, laten we uitgaan van samen 300 kg dat vind je goed en 90 kg achter een shetje is zielig...
Sjonniej schreef:Mijn pony loopt ook zonder problemen een rit van 25 km, binnen 2 uur. Conditioneel zou hij het dus ook makkelijk aankunnen. Maar ik vind het gewoon oneerlijk. Als hij zich een half uur helemaal moet geven en al zijn moeilijke punten moet oefenen en al zijn nog ongetrainde spieren moet aanspreken, vind ik het gemeen om hem als beloning naar huis te laten lopen.
LADPR schreef:Echwel: geloof dat wij uitgepraat zijn, je leest overal overheen of dat nou bewust of onbewust is geen diee, mar heb geen zin omdan nog je onzin te gaan lezen.
Maar bedankt voor je mening.