Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mennen16 schreef:binnenkort komt er in de mensport een stukje over alleen mennen
Sjonniej schreef:Toch knal ik dan liever tegen een stapel takken dan tegen een paar kinderen
Sjonniej schreef:Isapaardje, het gaat me er niet om dat er in het bos minder schrikachtige dingen zijn. En als een paard aan de hol gaat en je knalt ergens tegenaan, heb je schade. Maar schade aan je paard of eigen materiaal is nu eenmaal niet het grootste probleem. Als jouw op hol geslagen paard over een paar kinderen heen raced, dan worden de problemen veel groter!! Dat die wagen kapot is, is dan helemaal niet erg meer.
Isapaardje schreef:Je mag verwachten dat medeweggebruikers ook uitkijken
Sjonniej schreef:Om nog maar niet over spelende kinderen te spreken.
MoniqueT schreef:Citaat:Met een paard van net 2,5 maar ja bij gebrek aan gezelschap ga ik wel hoor.
Eh, die heb je al voor de wagen?
Passiepaard schreef:Typisch zo'n paard dat met 10 jaar in de gehaktmolen moet omdat ie artrose heeft. Ik ken ze...Ja, met 23 maanden was hij volledig tuigmak. (hij is nu 2 jaar en 8 maanden) Het is een belgisch trekpaard, een beer van een beest. Die lijdt niks van dat beetje ronddraven hoor. Sterker nog als ik hem een week zijn eigen gang laat gaan is er geen land mee te bezeilen.
Groetjes
Lies
BlackDevils schreef:Passiepaard schreef:Typisch zo'n paard dat met 10 jaar in de gehaktmolen moet omdat ie artrose heeft. Ik ken ze...Ja, met 23 maanden was hij volledig tuigmak. (hij is nu 2 jaar en 8 maanden) Het is een belgisch trekpaard, een beer van een beest. Die lijdt niks van dat beetje ronddraven hoor. Sterker nog als ik hem een week zijn eigen gang laat gaan is er geen land mee te bezeilen.
Groetjes
Lies
Passiepaard schreef:en nog eens wat. Ik rij zonder oogkleppen
BlackDevils schreef:Wanneer een paard met beleren erg kijkerig is en onzekr dan gaat het vaak beter zonder oogkleppen.
Zelf beleer is alles zonder. Dit omdat ik vind dat ze alles moeten zien en een paard sneller vertrouwen heeft zolang het mij zien kan.
JoyCiej007 schreef:Passiepaard schreef:en nog eens wat. Ik rij zonder oogkleppen
En wilde je hiermee impliceren dat zonder oogkleppen rijden óntzettend veel beter, veiliger en vooral paardvriendelijker is?
Sorry, maar dan ben ik het daar niet mee eens. Mijn merrie is letterlijk 100% bomproof, maar kan soms nog wel eens schrikken van onbenullig kleine dingetjes, zoals bijv. een container of een stipje op de weg. Ik heb haar zowel mét als zónder oogkleppen voor de kar gehad, om te kijken wat beter was. Mét oogkleppen heeft ze haar concentratie meer bij mij liggen, en kijkt niet om zich heen van 'hmm, waar kan ik nu eens lekker sappig, groen gras vinden??'. Daarbij vind ik (da's dus echt mijn persoonlijke mening) het wel ietsje veiliger om met oogkleppen te rijden; het paard hoeft écht niet te zien wat er naast hem gebeurd; hij concentreert zich misschien meer op de weg met oogkleppen, en ook op de koetsier die af en toe hulpen zal moeten geven....