Paardentips magazine over dekens (onjuist verhaal)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: Paardentips magazine over dekens (onjuist verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:49

Ja dat vraag ik mij ook af. Waarom, in al jaren heb ik mijn paarden nog nooit beschutting zien zoeken als het noodweer was. Ze houden wel eens op met grazen..maar nooit gaan ze de loopstal in of onder de bomen staan.
Ook de wilde kuddes zebra's die ik heb bestudeerd in Z Afrika zoeken geen beschutting tijdens noodweer. Integendeel.

En als je onze paarden niet kunt vergelijken met wilde paarden..wat is het verschil dan tussen die 2. Mijn paarden zijn heel goed te vergelijken met wilde paarden vind ik, ze hebben alleen een fancy naam op hun papieren staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:58

Toen we nog paarden aan huis hadden, hadden we er ook altijd wat buiten staan met een ruime schuilstal. Meestal liepen die met extreme regen wel naar binnen. Heb ook een Fjord gehad die dat niet altijd deed, maar soms ook weer wel.

Wat het verschil is tussen wilde paarden en sportpaarden? Sportpaarden zijn niet gefokt/geselecteerd op overleven in de natuur. Sterker nog, er wordt volop gefokt met paarden die in het wild geen schijn van kans zouden maken.

Verder geloof ik best dat heel veel paarden prima buiten te houden zijn zonder dekens het hele jaar rond, maar dan moet je er niet fanatiek mee willen sporten.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:08

Ik heb bij mijn paardjes ook gewoon een deken op gedaan. Dat is mijn keuze.
Andere paarden lopen weer zonder dus krijgen hun eigen dikke jas, dat is veel natuurlijker.
Ik ben al even geen lid meer van paarden magazine, want met een aantal dingen denk ik er zo-ie-zo al anders over.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:17

@ Noni, toch wel aardig van deze heer/mevrouw dat ze er ondanks (de meestal) niet zo aardige mailtjes tóch nog een artikel aan wijden. Zegt genoeg over de persoon, het geeft aan dat zij deze artikelen met de beste bedoelingen schrijven. Chapeau!