Het is groot, warm, sterk en het wordt steeds hariger!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Het is groot, warm, sterk en het wordt steeds hariger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:29

Arabesk heeft ook van die dakpannetjes als het echt zeikt van de lucht, maar omdat hij geen schuilstal heeft doe ik hem bij langdurig zeikweer toch maar even een regenjas aan. Die overigens niet op de haren drukt met deze wind Haha!, maar gewoon bol om hem heen staat Clown *woesj*

maar nu is het veeeel te warm voor een regenjas

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:21

Dat te warm voor een regenjas dat herken ik. Van de zomer had mijn ouwe wijffie het zo zwaar dat ik haar nu dus wilde helpen door een ongevoerde regenjas aan te doen Bloos Mis mevrouw stond er lekker onder te zweten dus had het stikheet.......dus dan maar weer af. En tot nu toe gaat het goed.

Maar ik moet wel zeggen als ik weer merk dat ze het te zwaar krijgt gaat er een ongevoerde deken op Bloos . Ik merk nl. dat Essie nu ze ouder (ze is 20) wordt wel veel meer moeite heeft om "vol" te blijven (tanden worden elk jaar gecheckt Haha! ) en daardoor ook minder speklaag om haar botten heeft.

Est geniet met volle teugen van het zonder deken staan want er gaat niks boven lekker rollen in de modder Ja

Mijn viespeuk, met eigen aangemaakte en waterdicht winterjas
http://i30.photobucket.com/albums/c302/ ... pstaan.jpg

En met lieve wollige oortjes
http://i30.photobucket.com/albums/c302/ ... erlief.jpg

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:05

Ik haal wel elke dag de modder eraf zodat de haren niet aan elkaar geplakt zitten.
Maar als hij nat is (van de regen) blijf ik van de vacht af. Als ik er dan aan ga zitten komt de nattigheid tussen de haren op z'n huid en dan kan hij het koud krijgen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:28

Die aansteller van mij heeft dus wel een megavacht inmiddels, maar zodra het gaat regenen gaat hij met een noodvaart al bokkend en met de staart in de lucht richting zijn schuilstal om te voorkomen dat hij nat wordt Clown
En Evita zijn weidemaatje komt dan natuurlijk meteen mee *LOL*

Ik ben dus blij met de schuilstal en hij ook Haha!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:04

Ik vroeg me af of bij jullie paarden de wintervacht nog echt doorzet? Bij Kiran (=arabier) dus niet. Hij zit wat dikker in zijn vacht op de hals en buik maar verder is het een vacht van niets. Nu is het ook niet koud natuurlijk en lijkt het wel voorjaar te worden. We hadden alweer madeliefjes in de wei!

Op zich wel prettig natuurlijk dat hij niet zo'n dikke vacht heeft want dan staat hij zich een ongeluk te zweten.

Gr. Susan

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:39

de mijne hebben toch wel een normale wintervacht... misschien heel iets minder dan voorgaande jaren, maar dat kan ook maar zo lijken omdat de vachten er zo netjes uitzien met dat droge weer...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:49

Ik geloof dat de mijnes nu wel een volledige wintervacht hebben. Alleen heb ik wel het idee dat vooral mijn fjord toch een iets dunnere vacht heeft (of korter) dan de voorgaande jaren.

Wacht op de echte koude dagen met zon.... Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:56