Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Miss_Montana schreef:Het gaat
jullie alleen maar om het geld en het winnen.
Miss_Montana schreef:Eerder rijp zijn vind ik je reinstje onzin, het gaat niet om de paarden en het is niet beter voor ze. Het gaat jullie alleen maar om het geld en het winnen. Dat is waar de hele wereld de laatste jaren alleen maar om draait en ik vind dat verkeerd.
Miss_Montana schreef:Jullie bedoel ik te fanatieke wedstrijdruiters mee maar heb het al aangepast omdat ik wist dat dit zou gebeuren. Western rijd ik trouwens alleen maar voor de lol. Ben dan ook een groot tegenstander van te vroeg inrijden, maakt me niet uit of je western dressuur of rensport doet.
Edit: geen verstand zou ik niet zeggen, een heel goede vriendin van mij werkt met renpaarden dus ik weet er genoeg van om te kunnen oordelen.
Mackie schreef:Oja... een vriend van een kennis van een oom van een nichtje van een vriendin van mijn zusje rijdt western..... heb ik er nu ook genoeg verstand van om er een oordeel over te vellen, of beter nog om het te veroordelen?
Cer schreef:Nou, ik ben het wel eens dat het veel mensen alleen om winnen gaat. En het rare is idd dat er niet eens veel geld mee te verdienen valt. Het zal de (twijfelachtige) eer dan wel zijn....
Miss_Montana schreef:Daarin ben ik het helemaal met je eens Cer!
Maar kwa geld verdienen ligt het eraan wie je bent natuurlijk, vaak verdienen de gewone mensen normaal of weinig. De mensen die boven alles staan en de leiding hebben zullen altijd profijt hebben van dit soort dingen.
Mackie schreef:
Oja... een vriend van een kennis van een oom van een nichtje van een vriendin van mijn zusje rijdt western..... heb ik er nu ook genoeg verstand van om er een oordeel over te vellen, of beter nog om het te veroordelen?
Mackie schreef:Tuurlijk wil je winnen als je meerijdt in een koers, anders doe je niet mee.
Maar het winnen hoeft niet ten koste van alles te gaan
en als een paard dan een goede koers loopt, z'n best heeft gedaan en 2, 3, 4 of iets anders wordt, dan ben je ook tevreden
Cer schreef:Mackie schreef:Oja... een vriend van een kennis van een oom van een nichtje van een vriendin van mijn zusje rijdt western..... heb ik er nu ook genoeg verstand van om er een oordeel over te vellen, of beter nog om het te veroordelen?
Flauw
Cer schreef:Over dat soort mensen gaat het niet. Er zijn helaas ook mensen die dat anders zien.... die niet tevreden zijn en die meer willen. Die ook niet rustig aan kunnen doen met een jong paard, maar meer en harder willen....
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.... en die mensen zitten in iedere tak van de sport. Eén tak heilig verklaren geloof ik niet in...
Cer schreef:@Mackie: Waarom moet je alles uit eerste hand hebben? Ik weet ook van trainingsmethodes (onder zadel) via vriendinnen. Zou dat betekenen dat ik daar niks mee mag doen?
Mackie schreef:Als een autochtoon iets uitvreet (bv iemand die dressuurrijdt) hoor je er niemand over, of hooguit hoor je dan dat het een uitzondering is.
Miss_Montana schreef:Mackie, ik leg zojuist uit dat ik echt wel meer weet over de rensport dan alleen verhaaltjes. Als je niet wil lezen doe je dat lekker niet. Maar ga straks niet, in dit topic of een ander topic, anderen beschuldigen dat zij niet luisteren naar wat jij te vertellen hebt. Want jij dendert zelf ook net zo hard over andermans mening heen.
Cer schreef:
Is het misschien zo dat je je het meer aantrekt als er iets nadeligs over drafsport gezegd wordt, dan wanneer dat over dressuur gebeurt?
Want de drafsport ligt je aan het hart, de dressuur niet.
Cer schreef:
En ik hoef echt niet alles zelf te proberen voordat ik het kan veroordelen. Ik heb bijv. zelf nog nooit een 2jarige zadelmak gemaakt, en ik ga dat zeker niet proberenOok heb ik nog nooit zenuw/spiersnedes uit laten voeren, maar dat ga ik ook niet proberen
Terwijl ik via kennissen wel weet dat dat soort dingen gebeuren. Dat kan ik dus rustig veroordelen
.