Hij staat niet erg hoog in de rangorde want hij mag ook vaak niet eten.. Wanneer Amigo in de rijbak staat gaat hij altijd spelen met andere paarden (behalve Joyce de moeder van Kimble). Amigo is altijd al super bang geweest voor Joyce, soms als ik hem mee wil nemen naar achter gaat hij gewoon niet mee omdat hij Joyce dan moet passeren.
En zoals Elise zegt; ben ik echt maanden bezig geweest met hem het vertrouwen geven dat hij gewoon met me mee mag lopen
Wanneer hij in dat filmpje achter mij aan rent is dat ook inderdaad de bedoeling. Hij vindt het soms leuk om die catching te spelen waar hij mij dus als het ware moet vangen en daarvoor krijgt hij een beloning. Wanneer ik achter hem aan ga rennen en dus de rollen om draai, vindt hij dat al gelijk niet meer leuk en zondert zich alleen af. Voor sommige paarden zou die catching game vast wel gevaarlijk kunnen zijn, maar ik geloof dat het hem voor nu vertrouwen geeft dat alles gewoon goed is. Hij laat ook zelf weten wanneer hij dat spelletje wilt spelen. Wanneer het ooit gevaarlijk dreigt te gaan worden stop ik daar gewoon mee.@ xCharina
Dankjewel!!

In mijn ogen is het enige belangrijke tijdens paardentraining dat je consequent bent: dus wees consequent niet-aanvallend als je richting het paard stapt, wees consequent niet onderdanig als je achteruit stapt, en wees consequent ontspannen als je op zijn rug stapt. Dan leert een paard ontzettend snel aan wat mensentaal is, zullen ze jouw menszijn met jouw persoonlijke regels accepteren en je ook steeds meer vrijheid geven voor nieuwe oefeningen, bewegingen en ideeen.
Ook de spuit gaan we gewoon oefenen zoals we dat bij Falco ook gedaan hebben, bij Am waarschijnlijk met wat andere stappen er tussendoor maar het komt vast goed.