Prijsklasse Dravers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:40

En staat hij al bij jou op stal? :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 03:07

Verkopen begint ineens een beetje terug te krabbelen... Schreef in een mail dat als ik zo onzeker was (nare ervaring met een paard wat ik bezichtigd heb. Onzeker ben ik trouwens zeker niet, alleen zat de schrik er even goed in en ben ik ietsje terughoudender) dat ik nog maar even op de manege moest gaan hobbelen... Dat bepaal ik zelf wel ;) Ook wil ze absoluut niet dat ik er op een klein stukje het erf af ga om te kijken hoe hij zich in verkeer gedraagt. Dat wou ze zelf doen. Nouja okee... Ze maakt ook duidelijk dat ze nog een lijst geïnteresseerden heeft en dus geen weken wil onderhandelen. Desondanks wil ik het paard niet vanwege de eigenaar laten staan. Als ik kan zien hoe hij is buiten en dit bevalt mij gaan we keuren en met een beetje geluk staat hij er dan om en nabij 1 juli :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:40

Dat is mooi om te horen maar wel een beetje raar van de eigenaar dat jij er niet mee naar buiten mag.
Ik bedoel misschien is hij bij haar heel braaf en bij jou niet?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:50

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 09:17

Een paard wat niet braaf is bij mij ga ik niet aan beginnen ;)
Mocht dit hem uiteindelijk alsnog niet worden ga ik zeker even bij die draver kijken :)) alleen wil ik wel echt heel graag springen en weet ik niet of die dat kan. Ik vind haar ook nog wat jong, maar wie weet kan het wel wat zijn!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:30

Als je niet de weg op mag met haar ernaast op de fiets dan weet je genoeg toch?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 09:47

Ik heb toevallig ook een kennis die het paard kent. Zij zegt ook dat hij erg braaf is buiten. Heb ook nog voorgesteld of zij er dan op kon naar buiten met mij ernaast maar daar dat deel van de mail heeft ze genegeerd

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:52

Weet je als ze hem liever aan iemand anders verkoopt dan is daar niks aan te doen. Zou je verzoek nogmaals herhalen dat je graag hem even stapt langs openbare weg en dat als dat niet mogelijk is je zoektocht vervolgen. Jammer maar helaas.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:58

Evelijn schreef:
Weet je als ze hem liever aan iemand anders verkoopt dan is daar niks aan te doen. Zou je verzoek nogmaals herhalen dat je graag hem even stapt langs openbare weg en dat als dat niet mogelijk is je zoektocht vervolgen. Jammer maar helaas.

Daar ben ik het absoluut mee eens als zei hem echt niet aan je wil verkopen dan zal ze steeds een andere rede vinden waarom je haar niet zou kunnen kopen.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:59

Het hangt er helemaal vanaf of de draver gekoerst heeft of niet.
Dan zou de draver wat moeite kunnen hebben met aangaloperen omdat dit op de baan niet gewenst is.
Ik ben juist erg positief over het ras.
Natuurlijk het zijn echte bloedpaardjes.
Maar bij een juiste scholing zijn het super fijne en sensibele paarden.
Die echt niet onder doen voor een ander paard.
Ze kunnen in de uitgestrekte gangen wat wijd gaan.
Maar ik ken er meerdere die in de basis sport erg leuk hebben gepresteerd.
Zowel op dressuur, springen en cross gebied.
Zelf heb ik 13 jaar lang een Engels volbloed gehad.
Ik wilde perse laten zien dat deze paarden geen gekke racemonsters waren.
Ze was bloedmooi om te zien en super fijn om te rijden.
Wilde altijd ontzettend hard werken en had een beer conditie.
Maar eigenlijk gefokt voor op de renbaan.
Uiteindelijk zijn we Z dressuur geworden.
Dus ja het kan zeker.
En ik vind het ook vaak echte soulmates door hun gevoeligheid.
God wat mis ik dat paard... Nog steeds na 2 jaar ook al weet ik dat ze het goed heeft.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:30

Koersen maakt niks uit voor de aanleg voor de galop. Blijft een vooroordeel wat ik maar terug zie keren op internet :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:31

Overigens vind ik je zeer netjes rijden Guusje, dat paar jaar op de manege hobbelen zou doodzonde zijn :o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:51

Dankjewel ruitje :) Nog langer op de manege ben ik ook echt niet van plan, ik heb er totaal geen lol meer in zo...
Als ze hem niet aan mij wil verkopen vind ik dat helemaal prima, maar dan moet ze dat gewoon zeggen en niet dit soort smoezen gaan verzinnen. Wees eerlijk, dan heb ik er absoluut geen problemen mee.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:12

ruitje schreef:
Koersen maakt niks uit voor de aanleg voor de galop. Blijft een vooroordeel wat ik maar terug zie keren op internet :+

De aanleg voor galop is natuurlijk aanwezig, dat kan elk paard.
In de wei galopperen ze ook, vond het alleen in het begin even zoeken om het onder het zadel voor elkaar te krijgen.
Daarna werd het juist de sterkste gang van dit paard.
Kon makkelijk sluiten.

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:25

Ik heb ook een draver en ben erg blij met hem! Met veel geduld en oefenen galoppeert en springt hij nu prima! Mijn ervaring is dat het hele fijne paarden zijn en ook erg eerlijk.

Ik hoop dat je een leuk paardje vindt!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:20

Nou, verkoper heeft dagen niet gereageerd en mailt nu dat ze hem verkocht heeft naar een leuk plekje waar hij het naar zijn zin gaat hebben. Lekker is dat -O- Dat word dus nu verder zoeken... Heb een leuke ruin gespot, dus misschien dit weekend even daar kijken :) en die draver die hier is genoemd lijkt me erg gaaf alleen staat ze wel aan de andere kant van nederland :n

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:44

Wilde m dus duidelijk niet aan jou verkopen... Beetje jammer dat het dan zo gaat en niet gewoon even netjes durft te zeggen dat ze de match niet okee vindt... Hoop dat je snel wat leuks vindt!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:33

Als ze dat gewoon gezegd had idd had ik er totaal geen problemen mee gehad hoor, vind alleen dat ze wat raar gehandeld heeft... Nouja, dat betekend dus geen paard voor 1 juli, maar wie weet daarna wel.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:03

alle tijd toch? Lekker verder zoeken en er komt echt nog wel een prefect paardje voor je!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:59

Precies :) Al begin ik stiekem een beetje te twijfelen of ik het nog wel wil, of ik over een paar jaar nogsteeds zin heb om elke dag naar het paard te gaan en dus eigenlijk (voor mijn gevoel) niets meer met vriendinnen kan doen etc. Vind dat toch wel een lastig idee nu ik er zo over na denk. Ik had er al eerder over na gedacht maar het dringt nu pas echt tot me door... :x

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:10

Misschien dat de eigenaar van het paardje dat je graag wilde kopen ook die twijfels had en daarom aan een ander verkocht heeft en wat af hield? Ik ga nu naast een fulltime studie 6 dagen in de week naar mijn paard, en het is absoluut pittig, maar heb nog steeds tijd om dingen met vrienden te doen, en als ik eens echt te druk ben kijk ik een stalgenootje lief aan. Maar nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:41

En? Hoe is het nu?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:52

guusje_h schreef:
Precies :) Al begin ik stiekem een beetje te twijfelen of ik het nog wel wil, of ik over een paar jaar nogsteeds zin heb om elke dag naar het paard te gaan en dus eigenlijk (voor mijn gevoel) niets meer met vriendinnen kan doen etc. Vind dat toch wel een lastig idee nu ik er zo over na denk. Ik had er al eerder over na gedacht maar het dringt nu pas echt tot me door... :x

In dat geval zou ik nog een half jaar wachten en in die tijd goed nadenken over je gevoel. Je moet er wel voor 200% achter staan, anders zou ik er echt niet aan beginnen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:56

Of kijken of je eerst een paardje kan leasen fulltime? Dan kun je erna iig goed inschatten hoeveel tijd het kost en of het echt is wat je wil :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 15:14

Sinds een week of 2 heb ik ineens totaal geen lol meer in paardrijden :( Ik zie er ontzettend tegenop om naar de manege en mijn bijrijdpaard te gaan. Als ik er eenmaal op zit vind ik het wel weer oké, maar echt plezier heb ik er niet meer in. Er is nog 1 paard waar ik bij ga kijken en als dat niks is ga ik stoppen met zoeken en misschien gewoon even met alles wat met paarden te maken heeft. Ik heb ook geen idee waarom dit nou ineens is en raak er echt ontzettend door gefrustreerd... Het rijden gaat ook gewoon niet goed, dus dat werkt ook niet mee :n