Anoniem schreef:vind de manieren van trainen van parelli wel erg breed zeg, wel fijn, maar weet niet meer waar ik t moet zoeken
Ik snap je niet zo, waar wil je het zoeken? Parelli is breed, zo breed dat je daar je leven lang mee toekunt. Je hoeft niet verder te zoeken. Begin met de 7 games (en dat is veiligheid voor de mens en pure basis) en daarna is de sky the limit.

Het doel van de oefening is: het paard staat bij de pion, of het paard zoekt de pion op. Waarom zou je dan moeilijk doen en hem door heel de piste heen druk geven om dat te laten wegvallen bij de pion? Als je ook kan clicken voor bij die pion, waardoor hij gelijkeen positieve associatie met de pion ontwikkelt. Het gaat verder dan voer, de click zelf activeert de beloningssystemen in het brein al. Dus je bereikt hetzelfde, al heb je je paard het in het ene geval moeilijk gemaakt (en dus druk opgelegd, hoe licht ook) en in het andere geval gewoon beloond. Vind ik in deze situatie gewoon handiger (en zo kan ik er nog wel meer bedenken).
Bijna verongelukt