[AR] Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody85

Re: Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:41

Succes zal duimen!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 14:46

Dank jullie wel!

Ik hoop ook dat ik snel weer zorgeloos kan gaan mennen, ik mis het al enorm! Ik heb deze maand al 3 koetsentochten moeten laten passeren, terwijl ik al het hele jaar zo naar deze tochten had uitgekeken.
Wie weet kan ik volgende week zelfs alweer gaan mennen, ik hoop er in ieder geval hééél erg op!

Toen het 'ongeval' gebeurde, waren mijn vriend en ik een eigen tocht aan het uitstippelen (we willen zelf een rit organiseren voor de clubleden), dus dan kunnen we dat hopelijk snel weer verder zetten, wie weet zelfs met een veel fijnere wagen! :D Ik ben er helemaal :):) van, heb zo veel zenuwen, voel me net een klein kind! :o Ik ben zo bang dat er iets gaat mislopen, dat die wagen die ik op het oog had net verkocht is zaterdag, of dat de leverancier van de Dutch moeilijk gaat doen, of weet ik veel wat...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:59

Dat is goed nieuws!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:23

@SL: dat zou fijn zijn, we duimen met je mee voor een goede afloop en nog heel veel veilige kilometers met een fijne wagen voor topper Romeo _/-\o_ :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:05

@ Avaluna: Dank je, het zou inderdaad heel fijn zijn! Ik vind het wel erg spannend :D
Hopelijk verloopt alles vlotjes zaterdag, en wie weet ben ik dan trotse eigenaar van een nieuwe wagen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:12

Ik hoop oprecht dat het voor jou goed afloopt.
Waar ik wel verbaasd over ben, is dat de leverancier deze kar weer wil gaan verkopen. :?
Schaamteloos!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 09:07

@ Senna21: Ja daar ben ik ook wel verbaasd over. Ik zelf durf hem niet te maken en te verkopen, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Een vriend van me heeft gezegd dat de wagen voor 150 euro weer gemaakt is, dus ik zou hem goedkoop kunnen laten maken en dan weer verkopen, maar dat wil ik écht niet op mijn geweten hebben.

Ik breng morgen een kapotte wagen terug naar de leverancier, dus ik bedrieg in feite niemand. Ik ben blij dat ik er nog wat voor terug krijg, dat is dan weer een beetje 'korting' op de andere wagen die ik wil kopen. Wat hij ermee doet, is mijn verantwoordelijkheid eigenlijk niet meer want ik heb hem gewoon stuk naar daar gebracht.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:24

Ik hoop dat je zo verstandig bent om daar geen andere wagen te kopen, maar met het geld het pand te verlaten. Blijf op je hoede; soms willen leveranciers dat je dat geld weer bij hun besteedt; geven voor je oude wagen meer terug als je een andere koopt; wil je cash geld terug dan is het bedrag kleiner......
Als je daarachter komt in de gesprekken, dan pak je dat bedrag natuurlijk. Ik wens je veel succes en houd het hoofd koel.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 10:22

@ Sandrina: Nee hoor, daar koop ik geen andere wagen meer :D
Hij zei aan de telefoon dat hij momenteel geen ponywagens meer heeft (waarschijnlijk met het gedacht "dan heb ik weer een ponywagentje om te verkopen"), dat is voor mij een voordeel... Dan kan hij mij geen wagen proberen aan te smeren :Y)
Maar goed, al zou hij 50 ponywagens hebben staan, dan zou ik er nog geen willen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de man mij wel heel vriendelijk leek aan de telefoon, dus ik hoop dat hij morgen niet te moeilijk gaat doen :D Voor de zekerheid neem ik toch mijn vriend mee, hij is vastgoedmakelaar en kan iets beter onderhandelen dan ik. Ik geef redelijk snel toe, terwijl mijn vriend langer kan volhouden in het onderhandelen :Y)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:43

Jeetje wat ernstig dat de wagen het zo begeeft zeg! En wat een ontzettend lieve, brave, super pony heb je (en hij is nog super mooi ook, trouwens :D!)

Ik duim voor je dat de handelaar niet al te moeilijk doet maar ergens zou dat ook echt niet moeten, zo'n jonge wagen?

Ik zou wagen iig nooit meer vertrouwen, daar is schijnbaar iets goed mee mis gegaan tijdens bouwen....

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:22

Beste TS, Ik lees met veel verbazing jouw topic. Wat hier gebeurd is, mag echt nooit gebeuren! Ik ben al jaren bekend in de mensport en daar is het echt niet normaal dat je wagen zomaar door midden breekt. En er wordt toch behoorlijk ruig gereden soms!
Jij hebt dus een ondeugdelijk product geleverd gekregen van de dealer, en zou dus eigenlijk gewoon je aankoopbedrag terug moeten krijgen. Ik zou dat als uitgangspunt nemen morgen. En niet snel met minder genoegen nemen.
Goed dat je vriend mee gaat! Laat hem maar onderhandelen als hij daar beter in is. Ben benieuwd hoe het gaat. Succes morgen, en niet te snel tevreden zijn hè!
Zeer slechte reclame voor de Dutch wagens trouwens.
Wel even een compliment voor jouw als menner en voor jouw pony. Wat een braaf beestje is dat zeg!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:43

Ik wens je heel erg veel succes morgen.

En heel eerlijk: ik zelf had écht absoluut géén genoegen genomen met slechts(!) €650,= van de ruim €1700,= die jij voor deze wagen hebt betaald. Niet alleen al uit principe (het IS gewoon een ondeugdelijk product wat hij heeft geleverd, en niet zo'n heel klein beetje ook! Hij was nog duurder uitgeweest als er flinke ongelukken waren gebeurd, dat had ik namelijk óók op hem/zijn verzekering verhaald!), maar ook omdat je voor die prijs nóóit een zelfde soort vergelijkbare wagen terug kan krijgen, zelfs niet 2dehands! En dat is wel waar je gewoon recht op hebt; je moet voor het bedrag wat jij krijgt, een vergelijkbare wagen kunnen kopen!

Daarbij heeft hij het dan mooi geregeld; 650 betalen, voor 150 opknappen (misschien wat minder zelfs ook nog, aangezien hij wagenbouwer/dealer is hé!) = 800 euro.

Zet je 'm voor 1200/1300 te koop, heeft hij nog mooi winst gemaakt ook nog!

Ik wens je ontzettend veel succes morgen........ maar echt waar, laat je écht niet zomaar afschepen met één of ander onnozel flutbedragje! Juridisch gezien sta jij gewoon ijzersterk. Stap je er mee naar de rechter, krijg je waarschijnlijk óók meer geld dan 650 euro. Besef je dat wel. Laat je niet zomaar afschepen, en zwak hélemaal niets af! Stevig in je schoenen staan, laat 'm maar merken dat jij je niet zomaar de kaas v/h brood laat eten!

Ik heb ook ooit 'gedoe' gehad met een wagendealer. Toen ik toch ff flink op mijn strepen ging staan en duidelijk liet merken dat ik het écht niet pikte, en hem zelfs liet merken dat ik wel degelijk weet hoe de juridische wereld in elkaar steekt, dimde hij ook wel in. Heb 'm zelfs een leenwagen los weten te peuteren. Want zelfs daar kwam hij uit zichzelf niet mee, terwijl er echt énorme fouten waren gemaakt.
:= Al zou ik van jou handelaar absoluut geen leenwagen meer willen, zelfs niet als ik nog betaald krijg ook :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 23:26

@ Toydoll: Bedankt voor je complimentje! Inderdaad, die wagen vertrouw ik echt niet meer. Ik zou hier zelfs niet meer mee rijden als ik er geld voor kreeg...

@ agee: Ik vind het ook wel vreemd dat de wagen daar gewoon afgebroken is. Ok, ik rij wel ALTIJD in het bos, dus de wagen krijgt wel wat te verduren, maar ik vind dat zo een wagen bosritten moet kunnen verdragen. Als er te veel hobbels zijn, zet ik hem wel altijd in stap om de wagen wat te ontzien, dus ik heb geen gekke dingen gedaan met de wagen.
Ook jij bedankt voor het complimentje trouwens, ben ook wel heel fier op Romeo :D Beestje is echt goud waard!

@ JoyCiej007: Ik weet dat € 650 echt niet veel is, maar hij wou écht niet meer zeggen. Ik ga wel proberen om er morgen meer uit te krijgen, in de auto ga ik ook nog wat overlopen met mijn vriend wat we moeten benadrukken enz. De autorit is ongeveer 2 uren, dus we hebben wel tijd om het te bespreken :Y)

Een leenwagen zou ik ook echt niet meer willen van hem, ook niet als ik ervoor betaald kreeg! Ik hoop dat ik morgen een fatsoenlijk bedrag los krijg van hem, dat ik dan een nieuwe wagen kan gaan kopen (die wat ik op het oog heb bij mij in het dorp) zodat heel dat gedoe achter de rug is en ik weer zorgeloos vele kilometers kan gaan maken!

Nu alleen hopen dat hij morgen goed gezind is en dat wij ook goed gezind terug naar huis kunnen keren! :+

Wish me luck! (voel me echt een klein kind momenteel, zo zenuwachtig :D )

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:41

Wow! Dat is even schrikken! Maar ik zou die wagen voor geen ene meter meer vertrouwen!

Blackfyre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:56

Jij hebt echt geluk gehad met je Pony had echt stukken erger af kunnen lopen.
Hoop dat je morgen nog een mooi bedrag voor je wagen kan krijgen, maar ik vind echt dat zoiets niet had mogen gebeuren, gelukkig is er niemand gewond geraakt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:58

sander_lotte schreef:
@ JoyCiej007: Ik weet dat € 650 echt niet veel is, maar hij wou écht niet meer zeggen. Ik ga wel proberen om er morgen meer uit te krijgen, in de auto ga ik ook nog wat overlopen met mijn vriend wat we moeten benadrukken enz. De autorit is ongeveer 2 uren, dus we hebben wel tijd om het te bespreken :Y)

Meid, die kerel hééft niets te 'willen'. Hij heeft jou een ondeugdelijk product verkocht (en dat wilde jij ook niet, een ondeugdelijk product, een wagen die in 2en brak, of niet?), hij móet daarvoor een redelijke tegemoetkoming geven. Hij heeft in feite helemaal niets te willen, hij móet. Ik zou echt m'n poot stijf houden. Desnoods dreigen met dat je verdere juridische stappen gaat ondernemen als hij je met zo'n flutbedragje wegstuurt morgen.

Eens je het hebt aangepakt kun je namelijk ook weinig meer achteraf natuurlijk.

Komop, hier heb je een flinke schop onder je kont:
~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>

En sterk zijn morgen! laat je niet afschepen!

;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:05

Succes vandaag!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:07

succes !

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:13

Moet zeggen dat joyce wel gelijk heeft (zeker als student rechten) hij koopt jou wagen gewoon in op winstoogmerk en niet de vergoeding voor de ellende.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:23

Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.
Hopelijk heb je je niet af laten schepen......

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:50

JoyCiej007 schreef:
Komop, hier heb je een flinke schop onder je kont:
~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>

En sterk zijn morgen! laat je niet afschepen!

;)

Inderdaad ;-) !

Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:49

Ik ben ook erg benieuwd! Hoop dat het voor de ts goed heeft uitgepakt

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:54

En en en en en?

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:57

Vertel :):) ! Hoop zo dat alles goed is gegaan!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 22:43

Hoi allemaal!

We zijn vanmorgen om kwart over 9 vertrokken thuis... We gingen eerst naar die wagen kijken bij ons in het dorp, daar hadden we om half 10 een afspraak. We hebben daar de wagen bekeken en al redelijk snel hadden we besloten dat we de wagen wilden hebben. We hebben nog wat gepraat, die mensen hadden trouwens ook eerst een Dutch gekocht, maar op aanraden van hun hoefsmid hebben ze die weer héél snel verkocht.
Toen alles afgesproken was met die mensen, zijn we naar mijn ouders gereden (daar staat Romeo en mijn wagen) om de wagen op te halen en rond 11 uur zijn we vertrokken naar Kaatsheuvel.

Het onderhandelen is helaas niet zo goed gegaan als verwacht. De man bleef bij € 650 en wilde hier absoluut niet vanaf gaan, ik denk dat we ongeveer 45 minuten geprobeerd hebben. Ik heb gezegd dat ik op een advocatenkantoor werk en dat ik mij heb bevraagd, dus dat ik weet waar ik recht op heb. Hij begon gelijk te lachen en zei "Hah, wat een ***advocatenkantoor is dat dan, dan moeten ze zich toch eens wat beter informeren!" Toen begon hij dat hij ook gewoon de wagen gratis mag herstellen en dat ik daar dan genoegen mee zou moeten nemen, dus dat ik nog heel blij mocht zijn met de € 650 die hij aanbood.

Ik zei dat € 650 echt belachelijk weinig is, omdat ik zo veel heb betaald voor die wagen en dat deze wagen in eerste instantie zelfs niet verkocht had mogen worden met die kwaliteit, en dat hier doden hadden kunnen vallen. Hij begon te lachen en zei "Nou meid, nu moet je niet gaan overdrijven hé"... waarop ik antwoordde: "Dan moet u mij eens 10 paarden of pony's zoeken die zo rustig blijven als dit gebeurt, wees maar zeker dat het overgrote deel in paniek slaat waardoor er zware ongelukken gebeuren en er zelfs doden kunnen vallen". Hier gaf hij mij wel gelijk in, maar hij reageerde steeds met "Nou en, maakt mij niet uit, ik geef je € 650 en niet meer."

Even dacht ik dat het mij ging lukken om de prijs omhoog te krijgen toen zijn kleindochter hem een beetje verraadde... Hij zei dat hier nog honderden euro's aan moest betalen om de wagen op te knappen, en toen zei zijn kleindochter "maar opa, papa kan dit toch repareren, dat doet hij toch altijd?", haha je had zijn gezicht moeten zien :D Toen zei ik "Oh dat is leuk dat je papa dat kan maken, dat maakt het voor opa al heel wat goedkoper hé?" (knikkend meisje, best schattig :+ ), en toen ging ik verder tegen de man dat hij dus prima wat meer kan geven als zijn zoon dat voor hem repareert.

Mijn vriend heeft ook nog geprobeerd om te zeggen dat € 650 veel te weinig is en we hebben verschillende dingen aangehaald die hier in dit topic gezegd zijn (vooral van JoyCiej), maar hij antwoordde "Tja dan is dat heel jammer dat jullie voor niets naar hier gekomen zijn, want ik geef niet meer dan € 650." Hij stond op het punt om zich om te draaien en weer naar binnen te gaan...

Toen we uiteindelijk (na ongeveer 45 min) hadden gezegd dat we die € 650 dan toch maar namen, zag ik ook dat hij echt maar € 650 in zijn zakken had zitten, dus hij was écht niet van plan om meer te geven. Zeker toen hij zei dat hij ook mocht zeggen dat hij enkel wil repareren, wist ik dat ik niet meer ging krijgen.

Even een stukje van het internet (site die JoyCiej had aangeraden):
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Hier lees je ook dat hij inderdaad ook mag zeggen dat hij enkel wilt repareren, dus volgens mij kan ik nog blij zijn met die € 650...
Maar goed, ik heb € 650 gekregen, terwijl de wagen er echt niet meer zo goed uitzag. Ik zou er écht niet meer mee durven rijden, en als ik dit topic niet had geopend, was het zelfs niet in mij op gekomen om terug naar Kaatsheuvel te gaan :Y) Dan was de wagen waarschijnlijk op de schroothoop beland.

Op de terugweg begonnen we een beetje te denken over alles. De man vertelde dat de aankoopwaarde van Dutch wagens € 1.050 is, dus eigenlijk heeft hij gewoon zijn winst van 4 jaar geleden terug aan mij gegeven... Daarom wilde hij waarschijnlijk ook niet meer geven, omdat hij dan verlies zou hebben.

Ik ga mij hier in ieder geval niet meer druk om maken, ik ben van de wagen af... wat hij ermee doet, is mijn verantwoordelijkheid niet meer. Het zou onverantwoord zijn als hij die wagen opnieuw zou verkopen (heb ik hem ook gezegd), maar ik ben ervan overtuigd dat hij hem gewoon gaat laten maken door zijn zoon en de wagen dan weer op internet zet. Ik ben wel eens benieuwd wat hij er nog voor gaat vragen én krijgen!

Ik heb er ook niet veel gras over laten groeien wat die andere wagen betreft... Er was namelijk al een bod gedaan door iemand die zeer geïnteresseerd was, dus er was niet veel tijd meer. Resultaat: de wagen staat al bij mijn ouders in de garagebox :Y)
Mijn vriend en ik zijn gelijk doorgereden naar die mensen (eerst een stop bij de bank uiteraard :o ) om de wagen te betalen en op te laden.

Ik ben ook nog even gestopt bij de man die ons na het 'ongeluk' is komen halen in het bos, hij is ook de eigenaar van mijn verzorgpaarden (heb er 9 jaar gereden tot ik moest stoppen met paardrijden van de reumatoloog maar ik kom er nu nog vaak), hij en zijn vrouw waren zeer enthousiast over de wagen. Hun wagen is blijkbaar ook van Voskamp (was me nog nooit opgevallen :D ), de wagen is al bijna 10 jaar oud en ze hebben er nog nooit problemen mee gehad, dus zij zijn er zéér tevreden over.

Toen mijn ouders de wagen zagen (beide leken in de paardenwereld), was hun reactie gelijk "Wauw, wat een verschil met die Dutch! Je ziet duidelijk dat hier kwaliteitverschil is!" Dus voor een leek valt het ook wel op dat er kwaliteitsverschil is.

Ik hoop dus dat ik met mijn Voskamp wagen meer plezier ga hebben en dat ik hier veel langer mee kan rijden!

Ik wil wel graag iedereen hier bedanken voor de steun die ik gekregen heb en de tips die jullie mij gegeven hebben! Zonder jullie was ik al nooit terug naar Kaatsheuvel gegaan en zat ik waarschijnlijk nog steeds met mijn handen in het haar :D
Ik denk dat iedereen het ook wel met mij eens is als ik JoyCiej in het bijzonder bedank, die altijd klaarstaat met een zeer uitvoerige uitleg (in alle topics trouwens) en altijd zo veel mogelijk wil helpen. +:)+