Ik doedat ook wel eens met ene hengst shetlandertje.Ik zat achterop de fiets en hield hem vast,, zo hebben we hem dat aangeleerd.Nu kan hij het gewoon.
eleni_vdh
Geplaatst: 27-05-12 09:22
MarlindeRooz schreef:
Ik doe het ook, alleen ligt het loopt tempo van mijn shet erg laag.. maar als je hem voor de kar hebt / ohz is hij opeen super snel!
hahahaha ja dat heb ik ook als ik fiets. als ze in stap gaat ga ik nog maar 4 km haha ze is ook maar 83 cm hoog.
Maar hoe werkt dat dan als je wil remmen? Wat als jij ho wil maar je paard niet En als ie ineens een ruk aan het touw geeft lig je toch zo op je plaat? En als ie nou besluit een sprintje te trekken? haha.
Het lijkt mij onwijs leuk om te doen maar ook een beetje gevaarlijk..
Ik heb ook wel is met m'n vorige paardje gefietst maar die luisterde ook heel goed en rende op mijn tempo. Mijn huidige paard is best groot en snel, denk niet dat het dan een verstandig idee is om met haar te gaan fietsen
ik heb het een aantal keer geprobeerd haha, maar mijn welsh hengst die zit liever achterop mijn bagage drager. dus ik kan het helaas niet.
amyyy55
Geplaatst: 28-05-12 08:28
Ik fiets weleens met de shetlander van mijn vriendin die loopt meestal achter me maargoed. x'D En later wil ik het ook met die van mij doen, mits hij rustig genoeg is buiten.
tjady
Geplaatst: 28-05-12 08:34
Ik deed het vroeger ook met mijn pony. Hij was een D pony en kon keurig aan de fiets lopen. Is eigenlijk ontstaan als ik hem moest verplaatsen van weide. Later ging ik regelmatig een rondje om en dan haalde ik bij de snackbar twee waterijsjes. Eentje voor mij en eentje voor hem.
princesissi
Geplaatst: 29-05-12 10:07
Ja ja ja ik doe dat ook met mijn tinkermerrie! Zij weet precies hoe ze achter een fiets moet lopen. Waarschijnlijk is dat haar ooit geleerd? Ze is alleen niet vooruit te braaaaanden, tja tinkers eigen
MyHu
Geplaatst: 29-05-12 10:08
Ik ken iemand en die fiets met 2 (!) shetlanders. Wel alleen over de aan huis liggende zandpaden.
Ik fiets ook vaak met mijn pony! Maar hij is meer het volgtype dus ipv dat hij naast de fiets loopt, loopt hij erachter. In het begin was ik er erg huiverig mee, maar dit werkt echt perfect. Daar voelt hij zich comfortabel.
Wel heeft hij nog weleens de neiging om mij 'op te jagen' door in het bagagerek te bijten. Net alsof ie zegt, joh, ga eens harder!
Ik fiets regelmatig met mijn tinker ruin. Wij staan langs lange weg paralel aan de snelweg. in stap is het bijna een half uur naar het bos, op de fiets 10/15 minuten.
Eerst heel veel gewandeld met hem, veel overgangen stap/draf/halt enz. daarna in de wei over het beton pad geprobeerd. en toen dat goed ging eerst met een ander paard mee. ALs er iets gebeurd laat ik meteen los, vaak gaat hij dan 3 stappen in galop en dan gaat hij eten. dit is in die 3 jaar dat ik fiets maar 2x gebeurd.
Ik vind het een ideale manier om hem onbelast toch aan zijn conditie te laten werken.
altijd vanuit de grote weide halen, 500 m verderop.
Gister een draf fietstocht van 8km, en vandaag van 11,5 in draf.
Ik vind het heerlijk! Zelf houd ik wel van lange tochten, maar dan in stap of galop, draf houd ik niet zolang uit. Hij staat ook voor de wagen, maar dan is hij nog aan het werken. Nu kan hij lekker languit draven, en goed voor de conditie. Zoals volgende week doen wij mee met de eper paardenvierdaagse, en dat vind ik zo fietsen ideaal!
MyHu
Geplaatst: 04-06-12 15:23
ambrellaa schreef:
Ik vind het nogal onverantwoord ;o
Dat snap ik. Ze lopen naast elkaar, en superbraaf. Ze liepen ook samen in een tweespan, dus naast elkaar is zeker geen probleem.
Lusitano
Geplaatst: 04-06-12 15:32
hier nog een! Ter afwisseling en nu ook ter revalidatie. Gisteren voor het eerst weer sinds lange tijd. Sam vond het zo leuk dat hij in een soort van spaanse draf naast me ging. Handen vol
Quibjeee
Geplaatst: 06-06-12 18:11
ik fiets wel eens met mijn paard van 1,72 haha! ik moet wel een zweepje meenemen omdat ze anders lui is en blijft stappen de zweep alleen is genoeg om haar door te laten lopen!
Je kunt ook alleen fietsen met een paard die echt bij je blijft. Als jouw paard wel eens gekke fratsen heeft buiten, dan moet je er niet aan beginnen. Mijn pony is echt heel relaxed in het verkeer. Als hij schrikt, springt hij een klein sprongetje omhoog, en dat is het. En ja, er is altijd een risico dat hij ineens opzij springt, en ik op mn plaat ga, maar als je erop zit heb je het risico dat je eraf valt als hij ineens opzij springt, dus wat nu erger is...
Ik deed dat wel eens met m'n vp. Alleen mocht die niet draven dus dat was slakkentempo. Lopen was ook geen optie want dan kwamen we niet verder dan het gras. Zijn uiteindelijk ook flinke stukken gaan fietsen. Zij werd alleen wat banger als er een auto ging "bumperkleven"