Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PaardenKoets schreef:@Amable
Er stonden voorgaande jaren veel van die onderwerpen op het programma. Dat zal ook dit jaar het geval zijn.
Jij gaf een paar jaar geleden een hele leuke clinic vrijheidsdressuur. Dat is zelfs voor mensen die zelf niets hebben of doen met vrijheidsdressuur leuk om naar te kijken omdat het kwalitatief goed was. Dussss...........(ik heb je telefoonnummer nog)
Groet,
Marleen
PaardenKoets schreef:@Albert
Klassiek gerij.........ik heb de vraag al eerder gesteld: wat dan precies? Het probleem is dat mensen met authentieke rijtuigen veel werk hebben om zich mooi te presenteren. Maar als dat is voor 15 minuten in de ring dan wordt er nogal veel van ze gevraagd. Bovendien.....alleen rondjes rijden is niet interessant voor het publiek.
Vorig jaar hebben we een clinic "jurering van authentiek gerij" georganiseerd en hadden we de Hoofdstad Aanspanning met klassieke rijtuigen in de ring.
Voor dit jaar zijn we bezig met een clinic met een recreatie-rijtuig en een authentieke aanspanning. Wat is het verschil qua rijden? Waarom zou je kiezen voor een authentieke aanspanning?
Ik ben met je eens dat het authentiek een plaats verdient op het evenement. Al is het maar een kleine groep die zich ermee bezig houdt, een heel veel grotere groep vindt het wel mooi om te zien waaronder ondergetekende.
Mocht je ideeën hebben, hoor ik het graag. Dan gaan wij wel uitzoeken of het haalbaar is.
MariekeA schreef:Wellicht is dit te combineren met een mooi rassendefile van het Gelders Paard (met zowel de klassiekere, als moderne Types Gelders Paard), waarin wordt ingegaan op de verschillende gebruiksdoelen van verschillende wagens en tuigen, maar ook op het diverse gebruiksdoel van het Gelders Paard (door de week voor de ploeg, zondag uitgedost voor de wagen naar de kerk, maar ook op dressuur/spring-wedstrijd met de kinderen)
ruitje schreef:Ik vraag mij dit af he, omdat ik zelf toch opzoek ben naar manieren om mijn eigen sport wat meer te promoten.
Zouden jullie het leuk vinden om daar ook iets van Drafsport te zien? Het is aangespannen, maar wel een compleet andere tak van sport natuurlijk.
Dravers laten racen kan niet echt denk ik, ik weet niet hoe de piste's eruit zien? Maar met minidraverijen( echte competitie's met shetlanders) kunnen we een heel eind komen denk ik.
Jullie mening graag
Citaat:*Clinic & demo rechtrichten van het menpaard vanaf de bok.
*Clinic & demo longeren van een menpaard gericht op mensport/ tuigsport (Enkele longe).
*Clinic & demo Lange lijnen werk (Dubbele longe).
*Clinic Proef gericht mennen.
*Clinic vaardigheid en marathon (waar let ik op bij het trainen voor een marathon).
*Clinic & demo ringsteken.
*Clinic & demo Bitloos mennen.
*Clinic & demo verschillende soorten aanspanningen (enkelspan, dubbelspan, vierspan, tandem, randem en troika)
*Clinic & demo verschillende takken van mensport (Scurry, mendurance, tuigsport etc.)
*Competitie best gaand menpaard (van verschillende rassen).
*Competitie schoonste geheel (mooiste aanspanning)
*Welke hoogte kar is geschikt voor welk type paard.
*Probeer een aanspanning (Zelf ervaren hoe het is om te mennen).
*Clinic (Lezing) Onderhoud van de menkar.
2 ringen gebruiken voor de shows, clinic's & demo's zodat er een goede inrij-ring is.
obelix schreef:Dan word het wel erg veel Gelders paard of niet ?![]()
Dan zou ik het combineren met een paar stamboeken meer,zodat je ook verschillen kunt zien.
Maar dat idee is al geopperd in dit topic
stef schreef:tenzij: Hoe het menpaard verbeteren ohz..... dat vind ik dan weer wel interesant omdat er genoeg mensen zijn die het paard zowel voor de wagen als ohz hebben
Cowgirl schreef:Clinic's/Demo's waarbij het publiek meer betrokken is. Haal eens iemand uit het publiek die mag mennen (1 span, 2 span, 4 span).
Of dat mensen zich daarvoor kunnen in schrijven.