Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:06

Emie99 schreef:
Heb je nog commentaar op mijn commentaar (rare zin :') )?
Dat ik erg zeur enzo?

@xxSuusnicky nee ze heeft laten zien dat ze er ook nog een heeft in ITP

Ja omdat het verkeerd ging.

iloveshets3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:07

Joycebunny schreef:
Kijk zoals je zegt het boeit je niet zoveel. Dat is de houding die je (op pagina 1 na) hebt aangehouden, ondanks al de tips. Nochtans geef je wel aan dat je tips wilt. Als iemand die tips geeft reageer je wel rustig, maar je verwerpt ze wel deels. Als mensen je dan verder willen helpen reageer je behoorlijk grof en schiet je in de verdediging. Daar moet je echt op letten want dit wordt niet getolereerd op Bokt.

Maargoed. Toen ik jouw leeftijd had had ik blijkbaar meer inzicht op het feit hoe ik moest reageren op en omgaan met kritiek. De meesten hier met tips reageren duidelijk en helder, met hun mening goed onderbouwd. Jij gaat daar in op een onrespectvolle manier en daardoor kom je nogal (sorry voor het nogal crue begrip) kinderachtig over.
Zoals al gezegd : ik heb geTEMd, hoop dat er snel een mod komt die hier een slotje op zet want sommige reacties kunnen niet door de beugel..

wat is een mod :$ hihi jaa ik zit eigenlijk nooit op bokt

xxmathildex

emmaxchika schreef:
Romana01 schreef:
Ik weet niet hoe nieuw/oud jouw speciekuipen zijn, maar ze worden echt op een gegeven moment zwakker, hou daar rekening mee!

Okee zal ik doen!

jaa wij gebruiken bij Polly nu ook een houtblok, het is gewoon íets veiliger.
Maarjoh, dat komt wel tochh?

xxmathildex

iloveshets3 schreef:
Citaat:
wat is een mod :$ hihi jaa ik zit eigenlijk nooit op bokt

haha een moderator, een beheerder ;p

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:08

Emma dat is niet waar lijkt me? Je had toen een mod kunnen vragen het topic te sluiten. En je zei eerder ook nog dat ze daar wel normaal reageren wat niet helemaal waar is want ze geven daar ook commentaar. Over hetzelfde twee keer achter elkaar. Verder ben ik het helemaal met Joycebunny eens.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:09

Joycebunny schreef:
Kijk zoals je zegt het boeit je niet zoveel. Dat is de houding die je (op pagina 1 na) hebt aangehouden, ondanks al de tips. Nochtans geef je wel aan dat je tips wilt. Als iemand die tips geeft reageer je wel rustig, maar je verwerpt ze wel deels. Als mensen je dan verder willen helpen reageer je behoorlijk grof en schiet je in de verdediging. Daar moet je echt op letten want dit wordt niet getolereerd op Bokt.

Maargoed. Toen ik jouw leeftijd had had ik blijkbaar meer inzicht op het feit hoe ik moest reageren op en omgaan met kritiek. De meesten hier met tips reageren duidelijk en helder, met hun mening goed onderbouwd. Jij gaat daar in op een onrespectvolle manier en daardoor kom je nogal (sorry voor het nogal crue begrip) kinderachtig over.
Zoals al gezegd : ik heb geTEMd, hoop dat er snel een mod komt die hier een slotje op zet want sommige reacties kunnen niet door de beugel..

Nee. Dat heb ik niet gedaan. Echt niet. In het begin was ik vanplan echt iets met de tips te doen [nu nog steeds] maar als jullie blijven zeuren en blijven zeuren en ik zeg dat ik het snap, maar jullie toch door gaan. Dan snappen jullie toch wel dat ik er ook een beetje gek van wordt?

Ok bedankt. Aardig van je.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:09

xxmathildex schreef:
Joycebunny schreef:

uh ja, maar wij hebben ook aangegeven dat we het wel weer genoeg vonden maar bepaalde mensen bleven maar doorgaan.

Ja kijk dat snap ik ook wel. Sommige reacties van posters waren ook niet echt je-van-het. Maar als je het echt genoeg vind heb je 2 opties :
1. Je zegt dat gewoon in het topic. En niet wat nu gebeurd is dmv mensen dom of zielig te noemen, of dat ze aan het zeiken zijn, maar op een volwassen en beredeneerde manier zonder direct in de verdediging te schieten of op de man te spelen.
2. Je stuurt een pb naar een mod of TEMt, zodat het topic gesloten wordt. Klaar :)

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:10

Emie99 schreef:
Emma dat is niet waar lijkt me? Je had toen een mod kunnen vragen het topic te sluiten. En je zei eerder ook nog dat ze daar wel normaal reageren wat niet helemaal waar is want ze geven daar ook commentaar. Over hetzelfde twee keer achter elkaar. Verder ben ik het helemaal met Joycebunny eens.

Jawel. eerst stond die hier. En toen zag ik dat er een JITP was dus zette ik hem daar. Maar aangezien ik nog niet álles van bokt begrijp had ik niet aan een slot gedacht. Maar het boeit me niet als die open of slot is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:12

Achja, meer dat dit heb ik niet te zeggen :

TS, lees als allez bezonken is dit topic eens volledig door. Zowel de gegeven tips (en niet enkel die op pagina 1 maar ook de 'herhalingen' en weerleggingen op jouw posts) als jou eigen berichten. Denk vooral goed na over de manier van reageren en trek hier voor in de toekomst je lessen uit :)

xxSuusNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:12

Misschien idd wel handig als dit topic gesloten wordt..;$
Een grote rel hiezo..

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:12

Joycebunny schreef:
Joycebunny schreef:

uh ja, maar wij hebben ook aangegeven dat we het wel weer genoeg vonden maar bepaalde mensen bleven maar doorgaan.

Ja kijk dat snap ik ook wel. Sommige reacties van posters waren ook niet echt je-van-het. Maar als je het echt genoeg vind heb je 2 opties :
1. Je zegt dat gewoon in het topic. En niet wat nu gebeurd is dmv mensen dom of zielig te noemen, of dat ze aan het zeiken zijn, maar op een volwassen en beredeneerde manier zonder direct in de verdediging te schieten of op de man te spelen.
2. Je stuurt een pb naar een mod of TEMt, zodat het topic gesloten wordt. Klaar :)[/quote]

Jaa... Dat is misschien wel waar. maar ik heb 10 keer rustig gezegt dat ik er gek van werd. en de 11e keer ging het wat minder rustig ;$
Jaa dat had ook gekunt... Maar ik snap og niet veel van Bokt...

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:13

Joycebunny schreef:
Citaat:
2. Je stuurt een pb naar een mod of TEMt, zodat het topic gesloten wordt. Klaar :)

haha ja je hebt gelijk. Maar idd, van sommige posters waren de reactie's nou ook niet bepaald vriendelijk.
En ik zit amper op bokt dus ik weet niet hoe dat allemaal werkt :')
en ik heb netjes taalgebruik gehouden hoor, :)
En ik vind wel, als ik die verhalen hoor, dat er veel bokt gebruikers zijn die snel conflicten krijgen met mensen die topics openen...

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:13

Joycebunny schreef:

TS, lees als allez bezonken is dit topic eens volledig door. Zowel de gegeven tips (en niet enkel die op pagina 1 maar ook de 'herhalingen' en weerleggingen op jouw posts) als jou eigen berichten. Denk vooral goed na over de manier van reageren en trek hier voor in de toekomst je lessen uit :)

Jaa, okee. Maar snap je niet dat het best wel, okee ik weet even geen ander woord ervoor, klote voelt als je best veel traint, onwijs trots bent op je paard en dan zulke reacties krijgt....;$

xxmathildex

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:16

Nou mensen, volgens mij zijn we het erover eens dat we hier maar over moeten ophouden?
Emma zal doen met jullie tips wat ze wil doen. En ik denk echt wel dat ze er gebruik van maakt.
Ik ga mijn huiswerk doen,
fijne dag verder allemaal :D

billionache

emmaxchika schreef:
Joycebunny schreef:

Jaa, okee. Maar snap je niet dat het best wel, okee ik weet even geen ander woord ervoor, klote voelt als je best veel traint, onwijs trots bent op je paard en dan zulke reacties krijgt....;$

Da's waar, maar bekijk het van de positieve kant!
Nu kan je je training bijstellen. Zoals al gezegd : lees alles nog eens rustig door en maak een samenvatting van de gegeven tips. Vooral die van VisibreDreams zijn echt super. Probeer die te gebruiken als je weer aan de slag gaat en wie weet lukt alles dan nog veel beter dan voorheen?

Want daar dient Bokt tenslotte voor. Ik was hélemaal verkeerd bezig toen ik net op bokt kwam, werd zowat afgezeikt en voelde me daar ook echt rot door.. Maar ik heb de tips gebruikt en ik sta nu echt veel verder :j

Emie99

Even reactie op xxmathildex dat komt omdat bokkers over het algemeen vinden dat het niet door de beugel kan. En je voorzichtig met vd moet zijn vooral als het op steigeren aankomt.
En emma daar moet je rekening mee houden als je een topic opent, bokkers zijn erg eerlijk over hun mening betreft.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:17

xxmathildex schreef:
Nou mensen, volgens mij zijn we het erover eens dat we hier maar over moeten ophouden?
Emma zal doen met jullie tips wat ze wil doen. En ik denk echt wel dat ze er gebruik van maakt.
Ik ga mijn huiswerk doen,
fijne dag verder allemaal :D

Jaaa. (:.
Ik wil echt naar alle tips kijken en probeer er ook veel mee te doen (:.
Succes moppp♥

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:22

Joycebunny schreef:
Da's waar, maar bekijk het van de positieve kant!
Nu kan je je training bijstellen. Zoals al gezegd : lees alles nog eens rustig door en maak een samenvatting van de gegeven tips. Vooral die van VisibreDreams zijn echt super. Probeer die te gebruiken als je weer aan de slag gaat en wie weet lukt alles dan nog veel beter dan voorheen?

Want daar dient Bokt tenslotte voor. Ik was hélemaal verkeerd bezig toen ik net op bokt kwam, werd zowat afgezeikt en voelde me daar ook echt rot door.. Maar ik heb de tips gebruikt en ik sta nu echt veel verder :j

Jaa... Dat is waar (:. Aan een paar tips heb ik ook echt wat! Okee dankjewel!♥

Net zoals mij ;$ Onee, kan niet erger haha. Grapje (;. Jaa. Ik zal er zeker wat mee doen! Dankjewel!!!

et97

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:27

Sorry voor wat ik heb gezegt, Maar ik hoop dat jullie mij ook een beetje begrepen.
Ik zal zeker wat met jullie tips doen!
Bedankt.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:24

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:42

0152141488 schreef:
Je vraagt tips ?
en dan krijg je tips en je geeft kritiek er op.
Dat is ook niet slim.

Nee hoor. Ik gaf pas kritiek toen mensen iritant werden...;s

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:45

emmaxchika schreef:
VisibreTeam schreef:
Borisje is me voor :))

1. Die blokken kunnen WEL inzakken, heb ik vaak genoeg zien gebeuren :) Je kunt er beter een stapel tegels onder leggen, dan heb je dat gevaar niet meer ;)
Die blokken deuken niet eens in -____-

2. 'maar dit is training'? Ook in de training dien je JUIST gewoon met zweep te werken. Wijzen is gewoon erg link als commando. Stel je wijst een keer 'hoppa' jambette. Dat wil je niet :)
Nee want Fleur reageert met het leren niet op zweep. Elk paard heeft weer een andere manier om getraind te worden. Bij Fleur is dat deze manier.

3. /
x

4. Ja, maar waarom dan nog steeds met dat halstertouw gezwiep en overdreven gedoe met je handen? Ook in een training hoort dat wat meer subtiel te gaan. Inderdaad niet met zn 2en aan een pony zitten tijdens VD, heerlijk verwarrend.
Met mn handen omhoog is het commando. En Fleur vind het niet verwarrend blijkt.

5. Heb je haar leren steigeren door een voetje op te tillen? Anders krijg je die reactie niet. Het is erg gevaarlijk om een pony zo te leren steigeren en het valt niet echt onder 'vrijheids'dressuur, maar meer onder 'laat ik mn pony optillen om te leren steigeren'dressuur.
Nee dat hebben we niet zo geleerd. We kriebelde aan haar beentje en riepen 'up'. En dat doe ik zo.

6. Je ziet toch zelf ook wel hoe enorm je die pony uit balans haalt. Ik snap best dat je een keer met het beestje wil steigeren, maar je bent VEEL te lang. Ten eerste ziet het er niet echt leuk uit als je er op zit, en ten tweede kan het weldegelijk spieren kapot maken. Omdat je pony geen balans kan houden omdat jij veel te lang bent kan hij verstappen, zijn rug verkeerd gebruiken, omklappen of erger. Dus gewoon lekker er af blijven ;)
Ja laat ook maar! Ik heb al duizend keer gezegt dat ik het er wel mee eens ben. Maar we het gewoon een keer wilde proberen. Dus doe niet zo ontzettend overdreven.

Ik denk dat het verstandig is dat je wat meer basiswerk gaat doen, lees je eerst eens in in de VD voordat je er aan gaat beginnen. Het komt over alsof je maar gewoon wat doet, maar ook VD kan schadelijk zijn voor jou en je paard als er iets mis gaat en als je niet weet wat je doet :)
Nou dan komt dat voor lekker zo over, blijf dat vooral lekker zo denken. Maar het is NIET zo.

Daarnaast vraag je hier om tips, dus zeg niet 'het is training' maar ga er lekker mee aan de slag :j ik ben benieuwd naar een volgend filmpje!

Waarom geef je steeds commetaar, Je vraagt toch juist wat we ervan vinden? :?

xMarleennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:45

Euh, ik zou het ook héel irritant vinden als mensen steeds hetzelfde zouden herhalen wat ze niet moet doen en alles, dus hou daar gewoon mee op en geef andere tips of reageer gewoon niet.
Emma weet heus wel wat ze doet.
En over die ton; ze zakt er nu toch ook niet doorheen ?
En ik vraag ook altyd de jambette nog met m'n hand .
ook weleens met de zweep, maar meestal met mn hand. sowhat ?
en over dat erop zitten, okee, ze is te groot, maar deed weet ze zelf ook wel.
nou, de vorige keer doet ze het toch niet weer?
ik snap emma's reactie's wel, hoor.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:57

Sannesugar schreef:
Waarom geef je steeds commetaar, Je vraagt toch juist wat we ervan vinden? :?

Nou, omdat ik wilde uitleggen waarom zo iets was..

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:58

xMarleennnnn schreef:
Euh, ik zou het ook héel irritant vinden als mensen steeds hetzelfde zouden herhalen wat ze niet moet doen en alles, dus hou daar gewoon mee op en geef andere tips of reageer gewoon niet.
Emma weet heus wel wat ze doet.
En over die ton; ze zakt er nu toch ook niet doorheen ?
En ik vraag ook altyd de jambette nog met m'n hand .
ook weleens met de zweep, maar meestal met mn hand. sowhat ?
en over dat erop zitten, okee, ze is te groot, maar deed weet ze zelf ook wel.
nou, de vorige keer doet ze het toch niet weer?
ik snap emma's reactie's wel, hoor.

Dankjewel Marleen!♥