Nederlandse nh methode, wie helpt me passen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Nederlandse nh methode, wie helpt me passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:38

Op Parellitube (Parellikanaal op Youtube) is ook een heleboel te vinden. Heb je geen lidmaatschap voor nodig.

Het boek iis al ouder en heeft zelf een hele goede theoretische basis waar in al die jaren niets aan is verandert, de oefeningen zijn goed maar voor een beginner moeilijk te vertalen naar de Games die Parelli er later van heeft gemaakt.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:42

Je hebt het ook niet nodig, maar het GRATIS :D Waarom zou je niet gebruik maken van iets wat gratis is?

Je kan natuurlijk maar een keer een gratis maand nemen, dus als je denkt dat eerst een cursus en dan een gratis maand lidmaatschap handiger is, dan zou ik dat doen (niet dat het verder extreem duur is, een maand lid zijn kost 7,50).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:45

Waarom je geen gebruik van iets zou maken als het gratis is? Misschien omdat je een aversie hebt tegen Parelli (en dan ook alleen maar omdat de beste man Engels/Amerikaans spreekt en ik (en met mij vele anderen) hem hier hebben lopen promoten?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:51

Da's flauw Cassidy :D
Ik vind het juist heel stoer van de TS dat ze haar mening durft te veranderen en toegeeft dat ze het toch gaat proberen +:)+
Ik vind zelf parelli super, maar kan me de aversie best voorstellen. Zeker als je de taal niet spreekt (en niet gewend bent aan dat amerikaanse :D ).

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:56

Excuuses dat het zo is gelopen ik snap het hoe het voor jullie moet voelen, ik snap het zelf ook niet ineens me omslag dat k het zo leuk vind (mede door die vriendin)

En door berichten van cassidy op andere posts :o raakte ik geinspireert hoe goed ze het onderbouwt etc en de enthousiasme van iedereen en filmpjes

Sorry iedereen ik twijfelde ook om dit te posten omdat ik me zo schaam:o

Edit: verkeerde poppetje haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:59

_RMHorse_ schreef:
Excuuses dat het zo is gelopen ik snap het hoe het voor jullie moet voelen, ik snap het zelf ook niet ineens me omslag dat k het zo leuk vind (mede door die vriendin)

En door berichten van cassidy op andere posts :$ raakte ik geinspireert hoe goed ze het onderbouwt etc en de enthousiasme van iedereen en filmpjes

Sorry iedereen ik twijfelde ook om dit te posten omdat ik me zo schaam:$

Hulde voor dit bericht RMHorse, ik snap dat het plaatsen van dit bericht heel moeilijk voor je is geweest. Toegeven dat je te zeer gefixeerd was op het feit dat iemand Engels spreekt siert je, hoef je je echt niet voor te schamen. Ik wens je heel veel plezier bij je ontdekkingsreis in de NH (al dan niet Parelli)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:07

Maar ook bij Parelli en ieder andere "NH-methodes" zul je tegen de lamp gaan lopen... Het zal op een bepaald moment tegenvallen omdat je dan beseft dat je het ook allemaal zelf eerst moet leren voordat het makkelijk gaat en het je echt gaat helpen...

Mag ik vragen waarom je vond dat het freestylesysteem niet hielp? (gewoon interesse hoor, ik sta voor alle methodes open :) )

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:16

Cassidy schreef:
_RMHorse_ schreef:

En door berichten van cassidy op andere posts :$ raakte ik geinspireert hoe goed ze het onderbouwt etc en de enthousiasme van iedereen en filmpjes

Sorry iedereen ik twijfelde ook om dit te posten omdat ik me zo schaam:$

Hulde voor dit bericht RMHorse, ik snap dat het plaatsen van dit bericht heel moeilijk voor je is geweest. Schamen hoeft niet, toegeven dat je te zeer gefixeerd was op het feit dat iemand Engels spreekt siert je, hoef je je echt niet voor te schamen. Ik wens je heel veel plezier bij je ontdekkingsreis in de NH (al dan niet Parelli)[/quote

Dankjewel voor je berichjte! Heb je dan misschien info over de oude en nieuwe pakettenn en de pocketguides
d

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 15:20

ijssnuiver schreef:
Maar ook bij Parelli en ieder andere "NH-methodes" zul je tegen de lamp gaan lopen... Het zal op een bepaald moment tegenvallen omdat je dan beseft dat je het ook allemaal zelf eerst moet leren voordat het makkelijk gaat en het je echt gaat helpen...

Mag ik vragen waarom je vond dat het freestylesysteem niet hielp? (gewoon interesse hoor, ik sta voor alle methodes open :) )

Of het niet hielp weet ik nog niet, ik wil ze allebei eerst inlezen
Vond het alleen tegenvallen qua vormgeving ( niet dat het daar om gaat) en qu stapjes opdrachten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:32

_RMHorse_ schreef:
ijssnuiver schreef:

Of het niet hielp weet ik nog niet, ik wil ze allebei eerst inlezen
Vond het alleen tegenvallen qua vormgeving ( niet dat het daar om gaat) en qu stapjes opdrachten

Hoe bedoel je qua vormgeving? De lay out van het boekje zeg maar of echt hoe de training in elkaar steekt. En het zijn inderdaad hele kleine stapjes opdrachten, maar vaak kun je daar vrij vlot doorheen ne door naar het grote geheel...
Ik zou toch kiezen om eens een keer een les te nemen, volgens mij kun je er dan veel objectiever van bedenken wat je ervan vind.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:05

Dat probeerde ik te vertellen.

Wel jammer dat jij je extreem hebt gereageer. Wilde toen nog zeggen, dan niet straks ineens terug komen als je voest toch niets vind. Maar oké, veel plezier in je pnh reis. ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:56

Ik heb nog helemaal niet besloten wat het gaat worden, maar bedankt voor het toegewenste 'plezier'....?
En terugkomen is je goed recht, ik heb mijn excuusses aangeboden.

Sorry dat je je hierdoor zo voelt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:25

Ik vind het niet erg. Ik vind het wel opvallend.

Je ging steeds erger doen over Parelli en over pat himself haha, dat maakt mij niet uit. Ik vind parelli gewoon een fijne methode en ik moet lachen om Pat zelf.

Ik heb ook zeker bewondering voor je dat je het hier durft te zeggen. Het maakt mij niet uit welke methode je gaat doen, maar die opmerking van mij, was op een bepaalde uitspraak van jou. Ik heb het toen niet gezegd, maar moest glimlachen toen ik vanmiddag jouw reactie weer las en toen schoot dat weer te binnen.

Ik hoop dat je er uit komt en een fijne methode ontdekt. Je mag ook eens bij mij langs komen. Ik heb ook een tijdje voest gedaan en kan je de vershillen op 1 paard laten zien ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:56

Lezing Emiel Voest op vrijdagavond 16 maart:" Het freestyle systeem en de trainingspyramide".

Tijdens deze lezing zal Emiel uitleg geven over het freestyle systeem, de opbouw van de trainingsonderdelen en hoe je de trainingspiramide kunt gebruiken als leidraad in de opbouw van je training.
Ook geeft hij uitleg over het verkrijgen van inzicht in het oplossen van problemen waar je tijdens je training tegenaan kunt lopen en hoe je inzichtelijk kunt maken welke trainingsonderdelen je kunt gebruiken om dit te verbeteren.
Door zijn heldere, duidelijke en enthousiaste uitleg zorgt Emiel ervoor dat je duidelijke handvaten krijgt voor de opbouw van je training en het stap voor stap oplossen van problemen. Een aanrader voor iedereen die structuur wil brengen in zijn training en inzicht wil krijgen in het omgaan met uitdagingen!

datum: vrijdagavond 16 maart 2012

tijd: 19.00 tot 21.30

kosten: 20,-

aanmelden: info@dressuurnatuurlijk.nl

Lezing Emiel Voest op vrijdagavond 30 maart 2012: "Het leervermogen van het paard".

Benieuwd hoe een paard denkt en leert en hoe je dit effectief kunt gebruiken in je training? Veel miscommunicatie en frustratie tijdens je training kan voorkomen worden door je te verdiepen in hoe paarden leren als kuddedier, vluchtdier en prooidier. Tijdens deze lezing geeft Emiel uitleg en gaat dieper in op het leerproces van het paard en hoe we hier positief gebruik van kunnen maken tijdens de training en de omgang met het paard.

datum: vrijdagavond 30 maart

tijd: 19.00 tot 21.30

kosten: 20,-

aanmelden: info@dressuurnatuurlijk.nl

Misschien een leuke opzet?

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:30

Tja, de boeken van Emiel Voest zijn nu eenmaal niet per sé makkelijk te lezen en wel heel theoretisch. Ook zijn ze niet voorzien van mooie foto's of simpele plaatjes, je moet er echt even voor gaan zitten.
Als jij goed leert van plaatjes (en niet uit een theoretisch boek) zou ik zeggen: neem les van een gediplomeerd instructeur! Probeer een lesje Voest, een lesje Parelli. En maak dan je keuze.
Je inlezen/filmpjes kijken kan helpen, maar je weet pas of iets echt bij je past door het te doen!
Succes!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:14

Ik denk niet dat je genoeg hebt aan 1 lesje om een goed beeld te krijgen van een methode.

Parelli wordt pas echt leuk in level 2, dat kun je niet in 1 les doen. (ik vond parelli vanaf begin al leuk, maar nu ik in level 2/3 speel wordt het echt FUN)

Ook denk ik dat het bij Voest zo werkt.

Ik zou toch een keuze maken en daar een tijdje op richten, bevalt na een tijd nog steeds niet kun je natuurlijk gewoon overstappen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 08:06

Ik kan pas les nemen van de zomer helaas:(

Maar kan iemand me vertellen wat er allemaal in het level 1/2 (nieuw) pakket zit.
Niet die pocketguides toch? En die vind ik zo leuk.

Kan ik beter oude of nieuwe levels aanschaffen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:16

Als ik jouw was zo ik gewoon de nieuwe level 1 & 2 aanschaffen, daar zit ook een boekje bij en het is een hele toegankelijk manier om de basis te leren.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 08:17

Jammer dat er geen pocketguides inzitten die mee kan nemen naar je paard...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:20

Die heb je echt niet nodig ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:55

Ow, ik heb ze hier liggen uit oude pakket en vind ze superhandig, afkruizen even lezen opdracht uitvoeren:p en er staat gelijk wat je moet doen als t niet lukt:p

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:35

_RMHorse_ schreef:
Ow, ik heb ze hier liggen uit oude pakket en vind ze superhandig, afkruizen even lezen opdracht uitvoeren:p en er staat gelijk wat je moet doen als t niet lukt:p

Nou dan kun je daar toch mee aan de slag?! Als je het oude pakket al hebt hoef je ook het nieuwe niet meer aan te schaffen en als je die alsnog wilt hebben dan beheers je de oefeningen dus al want je hebt je pocketguides.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:44

Naar mijn mening kun je ook beter de oude pakketten hebben, deze zijn wel duidelijker.
De nieuwe is wel leuk om te hebben ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 14:59

Ke bedankt! Heb het oude pakket niet alleen de pocketgudes maar zag ze goedkoop op marktplaats dn ga k dat doen danku!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:24

o trouwens. De liberty en horse behavior is een echte aanrader. Daar leer je veel over gedrag ;) Horsenalitiy's enzo, dat lijkt mij erg nuttig!