[AR] Pony Wk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Pony Wk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:18

JAAAA :D :D :D. Strakke rit :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:18

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
WERELDKAMPIOEN BRAM CHARDON
SUPER GEFELICITEERD

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:35

Ja, strakke rit, super gereden!!
Geweldig om het allemaal zo te kunnen volgen.

@Patrick: we nemen de LV van Laurie Astegiano en een paar van Tobias Bucker er bij en dan hebben we wel een leuk 4span. :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:38

dan begint het bloed toch weer te kriebelen met zulke pony's. Vond de dressuur van Jan erg gedwongen er uit zien. Van Bram liep het veel ontspannender. Je wat rijden die jongens hard in de marathon. Echt machtig om te zien. Rechtsvoor van Bram neemt het hele span op sleeptouw. Wat een leider. Andere 3 doen hun uiterste best om te volgen. Hopelijk komen er nog meer filmpjes dan wat op hoefnet staat. Aard pech gehad leesde ik?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:47

Hoi! :) Ik ben net terug uit Slovenie. Wat was het een geweldige week. De dressuur was genieten. Yvonne reed een nette proef. Melanie viel niet erg mee met wat ze reed. 2spannen, Ewoud reed een nette proef maar niet gewaagd en in mijn ogen overgewaardeerd. De duitsers reden zeker betere proeven. Manon zette ook een knappe proef neer!
Jan de Boer reed een geweldige dressuurproef, de supporters zaten allemaal met kippevel op de tribune. Hij kreeg in onze ogen te weinig punten en had de dressuur zeker mogen winnen. Ook Bram reed een nette strakke proef!
De marathon liep bij vele niet zoals gepland.. Ik weet niet of jullie beelden hebben gezien? Yvonne reed een fout in hindernis 2, daardoor verviel haar goede dressuurscore voor het team. De pony wilde ook niet lopen en ging in een kleine draf/stap door de hindernissen. En besloot uiteindelijk ook niet de vaardigheid te rijden. Melanie reed een niet aparte marathon.
Ewoud reed een super marathon. En ook Manon reed zeer knap mee! Woutera reed een geweldige marathon, helaas reed ze in hindernis 3 een herstelde parcoursfout... Anders had ze de marathon gewonnen en was ze ook uiteindelijk 3e geweest.
Aart begon super aan de marathon maar in hindernis 3 ging het flink mis.. De rv pony struikelde en ging onderuit, waardoor lv mee werd getrokken en ze beide onder de achterpony's/kar lagen. Uit moeten spannen en mocht niet meer verder rijden. Gelukkig had hij en de pony's niks en startte hij zondags gewoon aan de vaardigheidsproef.
Jan de Boer reed een super marathon. En een geweldig spannende vaardigheid, waardoor hij uiteindelijk nog 2e werd.
Bram deed als laatste rijder wat hij moest doen en werd kampioen!

Ik heb genoten van het WK. Jammer dat het voor de Nederlanders niet meezat, maar het maakt de sfeer er niet minder om!

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:30

het was inderdaad een geweldige week.
wat betreft de enkelspannen ben ik het met Gaitmonster eens. Maar ik hoop dat je wel een grap maakt over Jan de Boer. Hij reed absoluut een zeer nette proef maar zeker niet beter dan Bucker. De rechtsachter(kan miss ook links zijn, maar volgens mij de rechtse) van Jan was de hele proef wat lang en dat heeft hem de overwinning gekost denk ik. Ik vond de punten terrecht als het Bucker, de Boer en Chardon aangaat. Ik was zeer verbaasd dat Brauchle en Schneiders zo ver voor Chardon eindigden en zo kort achter de Boer. Ik vond dat beide 4 hele goede pony's lieten zien maar geen span!

de marathon was geweldig! veel zwaarder dan ik bij de eerste bezichtiging had verwacht. de hindernissen waren niet technisch maar door de snelheid toch pittig. als het aan mij ligt nemen we de Ruyter nooit meer mee naar een wk, wat een schande! als je in het tempo van Woutera vd Kamp rijd kan je je nog vergissen in een poort(mag ook niet maar is ergens te begrijpen) maar in het tempo van de Ruyter zet je heel nederland voor schut! De Ruyter gaat mee voor dressuur en vaardigheid, in de marathon hoeft ze alleen uit te rijden.. ik kan er nog steeds niet bij dat ze dat niet kan!! Becker viel mij wat tegen helaas.

de tweespannen was mooi om te zien zowel Boom als van Kasteren reden een zeer sterke marathon en hadden beide wat geluk. Boom reed zijn streng kapot in 7 en bij van Kasteren schoot de disselriem los in 6. Gelukkig zag de Jury of de hindernisrechters dit niet of te laat...
ik weet dat als niet bestaat maar vd Kamp had zonder de parcoursfout de marathon gewonnen en brons individueel gepakt! over 2 jaar beter(al mocht ze dit wk niet klagen over de punten in de dressuur)

bij de vierspannen is natuurlijk het nodige gebeurt: de crash van vd Kamp waarbij hij echt blij mag zijn dat de pony's er niets aan over hielden, de Vries met een pony over het zweng. het gedoe met Dobrovisch wat echt een schande is voor de jury op dit wk. Voor diegene die het niet hebben meegekregen: Dobrovisch heeft in hindernis 4 de rode E omver gereden terwijl hij door de E heen wilde, het is duidelijke te zien op internet dat hij de poort niet heeft gehad. na de marathon gaat hij hiertegen in protest en krijgt eerst ongelijk, daarna gaat hij in officieel protest en krijgt gelijk en is dus niet gediskwalificeerd! dit besluit werd genomen door Veldstra die daar helemaal niet overging. zaterdag werd Dobrovisch nog gehuldigd als de nummer 2 van de marathon en stond hij 4de algemeen. zondag morgen werd alles teruggedraaid! en was hij weer gediskwalificeerd. ik vind het echt waanzin dat dit op een wk kan gebeuren. afgezien van het feit dat hij absoluut de E niet heeft gehad zoals op video te zien is.
Chardon reed een absurt snelle marathon, die rechtsvoor van hem is echt geweldig trok zo ongeveer de hele koets!

zondag was spannend, de Ruyter die niet heeft gereden in de vaardigheid?!?! boom die zijn klassement verspeelde en natuurlijk Chardon die goud won!

al met al een mooi wk dat goed georganiseerd was(kunnen ze in Conty nog wat van leren)!

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:22

na een aantal reacties hier de site voor de filmpjes: http://www.silive.si/ en dan video arhiv

dat is "gewoon" de live uitzendig!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:59

Op ca 5.55.00 uur.
Leuk, wist niet dat alles ook nog terug te kijken was!
Als ik me nog eens verveel... :D

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:27

Het was een WK met vele gebeurtenissen.

Bram gewoon super gereden en dik verdiend.

De grootste misser was natuurlijk weer Yvonne die voor de derde keer op een WK een eliminatie heeft gekregen.Derde keer was toch scheepsrecht.
Persoonlijk vind ik het ook niet netjes om dan ook geen vaardigheid te rijden en dan hoor je ook niet op het podium thuis om een medaille in ontvangst te nemen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:57

helemaal met je eens menfanaat. Zullen nu wel weer boze mail gekregen . . . .

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:07

Krijgen kan altijd maar of ik hem beantwoord is een tweede. :P

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:37

ik mag hopen dat ze zelf onderhand ook wel doorheeft dat dit soort acties echt een schande zijn...

en over het algemeen maaakt ze het zichzelf alleen maar moeilijk in de menwereld met haar gedrag op de wedstrijden!

menfanaat schreef:
Krijgen kan altijd maar of ik hem beantwoord is een tweede. :P

ik ben wel benieuwd of je echt ooit een mail heb gehad van haar of dat het een grap is...? zou wel veel zeggen als het waar is!

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:01

Volgens mij is er op iedere wedstrijd wel wat aan de hand met mevrouw.
En dan blijft ze druk rijden op haar brommertje richting de bondscoach.
Geloof maar dat die mails waar zijn en soms lusten de honden er geen brood van over wat er in staat.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:16

menfanaat schreef:
Volgens mij is er op iedere wedstrijd wel wat aan de hand met mevrouw.
En dan blijft ze druk rijden op haar brommertje richting de bondscoach.
Geloof maar dat die mails waar zijn en soms lusten de honden er geen brood van over wat er in staat.

die mails zijn echt waar !!!!!!!!!!!

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:30

Ach je word voor van alles uitgemaakt in die mails en flink bedreigd met de advocaat en de KNHS.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:34

iedereen heeft recht op zijn/haar mening en die moet ook uitgesproken kunnen worden

en sorry hoor maar rijden als een slak en dan nog een poort kunnen missen is toch behoorlijk knap of niet ~~}>

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:46

Ik heb het ook gelezen, voor de 3e keer een EL, en in dat tempo (neem aan dat mijn internet er geen vertrager op heeft zitten) is het toch echt knap om fouten te maken! Tja, met een grote mond en dreigementen kun je dus niet alles winnen, er komt dan een tijd dat dat tegen je gaat keren en zeer terecht! Hopelijk is er over 2 jaar meer keus in de enkelspan pony.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:16

Toch als je zo bezig bent met je pony om hem aan het lopen te krijgen/houden heb je eerder de neiging dat je een poort vergeet als dat je pony goed voorwaarts is en je puur en alleen op de poorten kan letten..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:23

Misschien moet je iets minder met hem bezig zijn en kijken waar je heen moet.

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:37

BlackDevils schreef:
Misschien moet je iets minder met hem bezig zijn en kijken waar je heen moet.

Helemaal mee eens! Zeker als je op dit niveau rijdt.

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:18

en daarnaast heb je nog een groom bij je! die zich niet met de pony bezig hoeft te houden!

en nee het ging zeker niet trager op internet, ik stond vanaf 50 meter te kijken(in lipica en niet vanaf 50 meter naar de computer;) :P) (toen ik haar zag was ze de poort al voorbij) maar het tempo was een drama.. ik snap niet waarom die groom niks zei, het schijnt dat er na enige tijd vanaf de kant wat is geroepen! toen er een aantal mensen van nederland naar de hindernis kwam waar ik stond was het al meteen duidelijk dat ze een poort had gemist!!

ik wacht wel een mailtje af!! haha:P