De paarden vinden het geweldig en ik kan dat heelgoed merken aan Wodan.
Zelf moest ik nog even wennen in het begin, is allemaal basic maar Wodan vond het direct prima

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
singasong schreef:Mag je bij een Natural pensionstal ook er voor kiezen om je paard wel of niet in te enten?
joyce B schreef:Hoe meer mensen kiezen voor niet-enten op 1 stal, hoe groter de kans dat daar een keer een infectie optreedt van influenza.
Ik stel het in principe verplicht, net als ontwormen op advies dierenarts en 2x per jaar preventief voor wat niet gezien wordt in de mest, maar als 1 paard er echt elke keer doodziek van zou worden, zou daar wel een uitzondering voor gemaakt kunnen worden.
Afgelopen jaar bleek de basisenting van een paard verlopen, of in elk geval was er al 2 jaar niets genoteerd in het paspoort. Dat paard is toen heel ziek geweest van de enting. Met 40 graden koorts en een handbal op zijn boeg... Flinke dierenartskosten kwamen er achter vandaan.
Dat was ook echt heel sneu om te zien. als dat elk jaar zo zou zijn ,snap ik dat een eigenaar dat liever niet meer heeft.
Refagreni schreef:Er zit ook nog veel verschil tussen een kale wei en een luxe pensionstal. Wij werken met strookbeweiding en staan op zandgrond. Paarden kunnen dus het hele jaar rond 24/7 op het gras, zonder te dik te worden. Er staat een schuilstal, met voer/tuigopslag. In de wei is een longeerkraal, de buren hebben een dressuurbak die we kunnen gebruiken. Water en stroom is aanwezig.
Wat en hoeveel we voeren bepalen we zelf. Je gaat niet op in de grote massa, individuele wensen zijn zo in te vullen. Wel zo prettig.