Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:03

orienta schreef:
lijkt mij een slof

Klopt, ik vond een gogue te veel heisa om hem heen en een pesoa tuigje ook, een elastiek kon ik niet vinden dus was ik voor de slof gegaan (en die heb ik op zijn lost om hem heen gedaan :j )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:03

houvanponies schreef:
orienta schreef:
dat paard moet gewoon wennen dat ie in mensen handen is,is niet zo gek dat ie gespannen is,ieder jong paard is weleens gespannen.

hij zal heus niet 24 uur per dag met ze hoofd in de lucht gedrukt staan

Nee want (wat ik als het goed is ook al heb gemeld) is dat hij na een tijdje (als alle energie en spanning eruit geknald is door hem) dan gaat hij meer relaxen.

Hij is vandaag gelongeert door de eigenaar en ik geloof dat het wel goed ging, maar er was ook een voor hem vreemd persoon met hem bezig en dat vond hij al helemaal niet prettig en daar blijft hij gesterst van.

Ik had begrepen dat hij constant onder spanning stond.
Gaattie als ie ontspant ook met zn neus meer naar de grond? :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:04

houvanponies schreef:
orienta schreef:
lijkt mij een slof

Klopt, ik vond een gogue te veel heisa om hem heen en een pesoa tuigje ook, een elastiek kon ik niet vinden dus was ik voor de slof gegaan (en die heb ik op zijn lost om hem heen gedaan :j )

ja is ook te zien dat ie niet heel strak zit
maar voorlopig maar even af laten ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:08

x_Marr schreef:
Ik had begrepen dat hij constant onder spanning stond.
Gaattie als ie ontspant ook met zn neus meer naar de grond? :)

Uhm ja, maar er hoeft maar iets te gebeuren en ontspanning is weg

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:10

Ga nou maar gewoon lol hebben met je verzorgpaardje!
Dan komt de rest vanzelf wel ;)

Het tegenwoordig nogal `in´ om er gelijk van alles en iedereen bij te halen, wat een onzin zeg, misschien kan je er ook nog iemand bij halen die met hem kan praten :+

Gewoon lekker lol maken, gaat hij vanzelf ontspannen.

jojo23 schreef:
Een paard wat zn hoofd de hele tijd de lucht ingedrukt houd, al zo staat bij het poetsen en wandelen, en zeer moeilijk op de rechterhand kan lopen...
Dat vinden jullie dus gewoon compleet normaal klinken?
Een paard wat zn hoofd de hele tijd de lucht ingedrukt houd, al zo staat bij het poetsen en wandelen, en zeer moeilijk op de rechterhand kan lopen...
Dat vinden jullie dus gewoon compleet normaal klinken? :+

Hij is nog jong, heeft nog geen balans, dan lopen ze weleens moeilijk, dan is er toch nog niet gelijk een probleem.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:13

Wacht nog even met dit soort dingen te doen,spanning voor een 2jarige is een beetje veel :)
Ik heb niet alles gelezen btw.
Desnoods alleen 5min met alleen een longeer touw,zakken enz komt later allemaal :)
Maar wel een heel leuk paardje!veel plezier nog samen!!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:14

orienta

Re: Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:15

hij is gewoon nog een beetje schrikachtig en speels
lekker laten gaan,osteopaat heb nu nog geen zin op deze leeftijd

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:16

houvanponies schreef:
Hij is wel is gespannen met poetsen maar dat is vooral in het begin of als er iets gebeurt, maar hij is het meest gespannen als je iets doet met een spray o.i.d.
Maar al met al is dit topic niet gemaakt om alleen maar te praten over hoe slecht mijn verzorg paard het heeft :Y) want dat is echt niet waar :')

ik val jou er niet op aan hoor dat jij je paard niet goed zou verzorgen in tegendeel..hij ziet er goed uit..dat met spray spuiten ja daar reageerd de mijne ook op..logisch. hopelijk heb je inmiddels wel nuttige tips gekregen hoe verder te longeren..succes verder.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:18

Nou na mijn toch wel aardige reacties en tips ga ik nu niet meer op mijn vingers zitten.

Jij en de eigenaar van dit paardje, willen veel te snel!!..en dat vind ik toch wel heel erg . :(

Waarom heeft hij bijvoorbeeld een hoofdstel in? met losgooien nog wel.

Dit paardje is gespannen, is mensenhanden niet echt gewend, heeft gewoon nog geen vertrouwen in de mens. en Jullie zorgen voor de spanning bij dit paardje!!!
Bah.

Dit paardje is er gewoon niet aan toe, dat gefrummel, getut. Als je zo graag een band met hem wilt opbouwen. Ga dan lekker in de wei zitten en naar hem kijken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:19

Die eerste foto ziet er fijn uit hoor!
En zie in dat topic ook een paar foto's dattie op de rechterhand loopt, hij kan het dus wel :)
Ookal heeft ie maar een paar ontspanningsmomenten, dan is er geen bijzet nodig, die zorgt dan alleen maar voor meer spanning.
En ik heb het nu dus over het longeren over een paar maand..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:20

Loody schreef:
Nou na mijn toch wel aardige reacties en tips ga ik nu niet meer op mijn vingers zitten.

Jij en de eigenaar van dit paardje, willen veel te snel!!..en dat vind ik toch wel heel erg . :(

Waarom heeft hij bijvoorbeeld een hoofdstel in? met losgooien nog wel.

Dit paardje is gespannen, is mensenhanden niet echt gewend, heeft gewoon nog geen vertrouwen in de mens. en Jullie zorgen voor de spanning bij dit paardje!!!
Bah.

Dit paardje is er gewoon niet aan toe, dat gefrummel, getut. Als je zo graag een band met hem wilt opbouwen. Ga dan lekker in de wei zitten en naar hem kijken.

ze neemt de tips toch aan..
ze geeft nu alleen maar antwoord op vragen van mensen.

Ze zegt toch dat ze alleen maar beetje met hem gaat wandelen en frunniken zodat ie wat minder gespannend worden.

Dus waarom is zon reactie nou weer nodig?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:23

nee hoor

Paardje is toch weer gelongeerd vandaag?.
De tips zijn niet alleen voor haar maar ook voor de eigenaar, die ook op bokt zit.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:27

wat moet ze dan zeggen tegen die eigenaar,je mag je paard niet meer longeren?

dan moet je de eigenaar een pb sturen met jouw bevindingen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:32

Loody schreef:
Bah.

Uhm ik wil niet banketstaaf zijn maar hij is vanaf veulens af aan alleen maar bij mensen geweest, hij moest meer wennen aan de andere paarden dan aan ons. En waarom komt hij naar ons toe gelopen als we hem roepen? Omdat hij ons haat ben je lekker

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:35

Ik heb dit topic door gelezen en sta verbaasd van de conclussies en verwijten die sommige mensen maken..

De TS heeft meerdere keren aangegeven dat ze wat doet met de tips die gegeven zijn ed. Dat vind ik mooi, hoe vaak komen we wel geen bokkers tegen die zich er niks van aantrekken?

Natuurlijk is deze pony nog te jong om volledig aan het werk gezet te worden, dat snapt de TS zelf ook. Afentoe spelenderwijs wat dingetjes proberen kan helemaal geen kwaad. Raakt de pony ook ergens aan gewend en hij leert je te vertrouwen bij het ondernemen van nieuwe dingen.

Er is ook een poosje echt wel tips gegeven aan TS en dan nu ineens komt er zo'n vreemde post van Loody.

Waarom zou de pony geen hoofdstel in mogen? Als ie er alvast aan gewend is scheelt dat een hele hoop strijd. Wss zit het hoofdstel er niet eens langer dan een half uur in joh. Waar gaat het over?
Vind het ook knap dat jij aan de foto kan zien dat dit paardje geen vertrouwen heeft in de mens.. :roll:

En al wilt de eigenaar het paardje, tegen beter weten in, elke dag longeren moet ze dat toch zelf weten? Het is toch zeker haar pony en niet die van Bokt?

Mensen kunnen zich tegenwoordig zo druk maken om een ander. Ik zeg iets één keer en als het dan nog niet door dringt kan ik mezelf daar verder niet druk om gaan maken. Daar is het leven veel te kort voor. ;)

Kijk naar jezelf en als je dan alles 100% op orde hebt, ga je dan druk maken om een ander. ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:42

Stanley gaat trouwens maximaal 1 keer per week (KIJK WAT IK ZEG MAXIMAAL) gelongeert worden. Hoe en wat weet ik verder niet en dat is gewoon mijn probleem niet. Maar ik vind het ook niet netjes hoe jullie zijn eigenaar af en toe lopen aan te vallen, kom is hier in real life de situaitie bekijken en ga dan nog maar is je mening geven. Sorry als het agresief uit komt van ja ik voel me aangeallen. Want ga mij niet wijs maken dat ik het doe om zo snel mogelijk op dat paard te komen! Ja hij heeft een bid in en een singeltje om zijn buik en ja hij vond het geen probleem en hij vond het zelfs leuk! Het gaat hier spelen der wijs en stanley heeft het verder prima naar zijn zin en dat kan je aan alles zien.

En voor de gene die nog een keer gaan zeggen dat ik moet gaan poetsen: Ik doe dit al 2 keer per keer dat ik bij hem ben en zijn eigenaar poets ook nog eens. En ik vind 3 keer op een dag echt wel genoeg om eerlijk te zijn :Y)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:51

Misschien is het verstandig om alle berichtjes van TS eens te lezen, dan lees ik toch dat het beestje gespannen is door bepaalde dingen te doen.
Dat een paard naar je toe komt , heeft idd niets met spanning te maken, kan met een heleboel andere dingen te maken hebben...eten?? :)

ik heb maar 1 foto van het paardje gezien waar hij niet gespannen overkomt. Maar goed, ik zie het, het is mijn mening.

Hmm mijn paard zou het ook heerlijk vinden 3 keer per dag poetsen. Alleen.. ja ja kom ik weer. 3 keer poetsen is wel een beetje overdreven. :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:52

ach bokt kan toch lopen mierenneuken.

renpaarden worden opgeleerd met hun 1,5 jaar...
Veel paarden worden door hun eigenaars opgeleerd op hun 2,5 jaar...

en deze persoon zou slecht voor dit paard zijn omdat hij eens gelongeert wordt met een bitje en een singel

kom op zeg!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:01

Loody,

Zoals je het nu verwoord komt het al een stuk beter over. Je kan ook gewoon rustig en onderbouwd je zegje doen ipv gewoon maar wat te posten.

En dat jij het zo zou doen, wil nog niet zeggen dat een ander het ook zo moet doen. ;)

Laten we het hele wel of niet longeren nou maar achterwege laten en de TS tips geven wat ze evt. wel met de pony kan doen om hem wat meer aan dingen te laten wennen. ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:04

@Nanne:
Met tips geven was ik al bezig :)
irriteer me ook weleens.. sorry.

@Tessyke
Nee hoor, nogmaals beter lezen :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:06

Je hoeft mij geen excuses aan te bieden hoor. Zo erg is het nou ook weer niet.. :')

Irritatie, ik snap wat je bedoelt. Maar uiteindelijk heb je er meer aan als je dat weet te nuanceren. Staat beter en mensen begrijpen sneller wat je bedoelt. :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:07

Was ook meer voor mezelf ^)
Laat me nooit gaan. komt waarschijnlijk door de heerlijke toon in dit topic :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:09

tessyke schreef:
ach bokt kan toch lopen mierenneuken.

renpaarden worden opgeleerd met hun 1,5 jaar...
Veel paarden worden door hun eigenaars opgeleerd op hun 2,5 jaar...

en deze persoon zou slecht voor dit paard zijn omdat hij eens gelongeert wordt met een bitje en een singel

kom op zeg!

Tips voor TS zijn gegeven, heb er verder niks meer aan toe te voegen.
Veel plezier met deze mooie knul!

Maar Tessyke, denk je nu echt dat het daarom goed is? (dikgedrukte)
Ken zelf een paar dravers en denk maar niet dat ze allemaal nog goed in de gewichten zitten of geen andere problemen hebben. Dat men het doet wilt niet zeggen dat het goed is ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 14:10

achja stanley is nu ook 1,5 jaar meer :') dus dat heeft verder weinig zo meer te maken met de rede waarom het topic geopend is :=