Bitloosrijden= anders 'moeten' rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:27

Valt dat hoofdstel nu zo klein?
Zit het kruislinkse nu op de foto helemaal aangesloten bij de kin?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:27

vet mooi zeg maar daar kan je ook mee springen dressuur en bos rit en alles?

JamieShanin

Re: Bitloosrijden= anders 'moeten' rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:28

heb je over het touw hoofd stel van mij?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:29

Olivierlover schreef:
heb je over het touw hoofd stel van mij?

Nee, over degene op de foto's hierboven.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:34

oke ..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:24

moonfish13 schreef:
Valt dat hoofdstel nu zo klein?
Zit het kruislinkse nu op de foto helemaal aangesloten bij de kin?

Neehoor valt niet klein. Je kan hem verstellen dus paarden met een kleiner hoofd maar ook met een groter hoofd passen hem. Onder de kin vind ik het ook niet heel strak zitten maar zal als ik vanavond ga rijden even proberen duidelijke foto te maken ervan. Waarop je alles goed ziet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:25

Olivierlover schreef:
vet mooi zeg maar daar kan je ook mee springen dressuur en bos rit en alles?

Ja je kan er alles mee hoor naar mijn idee. Ga vanavond ook effe buiten rijden kijken hoe ze dat ermee doet:)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:34

Ik zie dat de nurtural hier ook even voorbijkwam.
Het is inderdaad een kruislings systeem maar heeft ook een beetje weg van een sidepull. Wij hebben er veel betere ervaringen mee als bij de gewone sidepulls. De release is veel beter & ook de signalen komen beter door. Ik zou dan ook tegen de mensen zeggen die er slechte ervaringen mee hebben, om deze eens te proberen :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:35

Anne_GTI schreef:
Niet het hele topic doorgeworsteld maar ik vind van niet. Zonder bit kan ik mijn paarden op dezelfde manier hun figuren laten lopen als met. Alleen in de wat verder verzamelde oefeningen die nog wat moeilijk zijn voor het paard om het vol te houden mis ik soms net dat beetje extra voor een kleine ophouding. Maw. hij klapt me wat sneller van het achterbeen af in een travers bv. Dat kan je met een bit makkelijker maskeren maar in essentie rijd ik zonder bit hetzelfde als zonder en kan ik het ook moeiteloos afwisselen.

Mijne liep met bit altijd te poedersuiker om der tong erover heen te krijgen en altijd de mond open wat ze nu niet meer doet. Dus voor mijn etterbakkie is dit echt geweldig:D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:51

Marlis schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn bitloze hoofdstel. Vandaag binnen gekregen en gelijk mee gaan rijden. Het rijd echt veel fijner ben er echt blij mee.

Deze heb ik dus ook in het zwart;) alleen opgeleukt met een blauwe frontriem en teugels.
Maar ik vind het super fijne hoofdstellen.
Ik rijd hier beide pony's mee.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 18:37

is het toevallig kruislinks systeen bij de neus (onder de neus)?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:23

Olivierlover schreef:
is het toevallig kruislinks systeen bij de neus (onder de neus)?

Ja dit is kruislings:) Super fijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:24

Zeeuwtje68 schreef:
Marlis schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn bitloze hoofdstel. Vandaag binnen gekregen en gelijk mee gaan rijden. Het rijd echt veel fijner ben er echt blij mee.

Deze heb ik dus ook in het zwart;) alleen opgeleukt met een blauwe frontriem en teugels.
Maar ik vind het super fijne hoofdstellen.
Ik rijd hier beide pony's mee.

Idd echt super fijne hoofdstellen zijn dit. ;)
Haha beetje vrolijk gemaakt;) Ben blij dat er geen frontriem aan zit met der dikke voorpluk haha. Ik vind het echt geweldig bitloos rijden

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 07:34

maar dit kruislinks systeem werkt niet verwarrend voor het paard met wijken ect.?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:29

Olivierlover schreef:
maar dit kruislinks systeem werkt niet verwarrend voor het paard met wijken ect.?

haha wijken kan ze niet dus dat weet ik niet. Maar ik neem aan van niet want eigenlijk heb ik er niet anders mee gereden ofzo:P

Carolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:35

Mijn merrie (schimmel) is 19 en heeft melanomen in haar mond waardoor rijden met bit niet meer fijn voor haar was. Ik ben zo maar in 1x overgestapt op bitloos en dat ging heel erg goed! Gewoon doen!

Groet

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:12

heey heeft er iemand tips voor mij ik heb natuurlijk zo'n zelfgemaakt hoofdstel
( mag er pas een goede kopen van mijn ouders waarneer hij netjes met bit loop dat houd in waarneer hij de rechter galop goed kan enz.( ga binnen kort les van Noor Tanger volgen (kommen nog foto's van) dus ik hoop dat het dan beter gaat))
mijn vraag Olivier vind het heel moeilijk om hald te houden met dat hoofdstel, maar met bit gaat dat wel goed(logisch met zo'n ijzer ding in je mond dat zal niet fijn voelen) maar heeft er iemand tips?

ps dit moet ik doen van mijn leeraares als we hald houden, je zwaarmaken naar achter gaan zitten knieën aanknijpen buiten teugel sluiten en ho zeggen.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:40

Olivierlover schreef:
heey heeft er iemand tips voor mij ik heb natuurlijk zo'n zelfgemaakt hoofdstel
( mag er pas een goede kopen van mijn ouders waarneer hij netjes met bit loop dat houd in waarneer hij de rechter galop goed kan enz.( ga binnen kort les van Noor Tanger volgen (kommen nog foto's van) dus ik hoop dat het dan beter gaat))
mijn vraag Olivier vind het heel moeilijk om hald te houden met dat hoofdstel, maar met bit gaat dat wel goed(logisch met zo'n ijzer ding in je mond dat zal niet fijn voelen) maar heeft er iemand tips?

ps dit moet ik doen van mijn leeraares als we hald houden, je zwaarmaken naar achter gaan zitten knieën aanknijpen buiten teugel sluiten en ho zeggen.

Hieruit maak ik op dat je echt met je bit rijd. Al heb je helemaal geen hoofdstel om , je paard moet gewoon kunnen stoppen. Rijden op benen en zit dus. Dus ik zou zeggen juist oefenen met je bitloos hoofdstel.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:45

ja dat doe ik ook al maar het is zo raar al geef ik heb lange teugel met bit dan stopt hij op mijn zit en niet als ik met het bitloosehoofdstel rijd. ik denk dat hij aan mij ligt.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:50

Het ligt ook aan jou, want je zoekt steun aan je bit, dit moet je niet doen.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:55

nee weet het daarom wil ik ook op bitloos overgaan. maar mag niet bitloos met les :( maar ik ga binnen kost een les van Noor Tanger volgen en ik ga vragen of zij mij er mee wilt helpen en met de rechter galop gaat nog steeds niet goed dus gaan we een les bij haar doen ik hoor zo veel goede dingen over haar. dus ik ben benieuwt (foto's volgen)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:58

Hoezo mag je niet bitloos rijden met les? wat een onzin? Als je paard niet goed aangspringt in de rechtergalop MET bit, dan doet hij dat ook zeker niet ZONDER bit. Dus dit vind ik geen argument om met bit te blijven rijden. Je lost er echt je problemen niet mee op.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 14:02

nee weet ik maar mijn leeraares wilt het nog liever ff niet. waarom weet ik niet.
en ik weet dat hij met of zonder bit niet goed zal aanspringen daarom ook les van Noor Tanger ik stuur nog ff een pb tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:27

Olivierlover schreef:

Vreemde manier van halthouden vind ik dit.

Ga eerst maar eens leren halthouden zonder teugels.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 15:21

JoviBan schreef:
Olivierlover schreef:

Vreemde manier van halthouden vind ik dit.

Ga eerst maar eens leren halthouden zonder teugels.

hoe doet u het dan??