KiWiKo schreef:Voorbeeldje van vanochtend......
Ik moet een voor mij vreemd paard ophalen en naar een nieuwe stal brengen.... Paard nog nooit gezien, eigenaren nog nooit gezien...
Ik zet de wagen zo neer dat het voor meneer makkelijk opstappen is........ ze komen aanlopen en meestal ga ik er dan achteraan met de stang zodat ik m er gelijk achter kan doen als deze erop staat en eventueel wat aanmoedigend kan porren. Peerd ging op de hohouwer..... na wat gepruttel en brokjes (peerd bleef op de handrem staan) zei ik "kom neem ik de voorkant" Binnen 2 minuten staat ie op de wagen........ niks geen getrut, wat aarzelend maar toch uit vrije wil, los touwtje en gewoon uitnodigen om samen met mij die kar op te gaan...... En ik ben niks vertrouwds voor het paard, ik ben een wildvreemde voor het dier......
Is dat nou NH??? Ik noem het gewoon normaal!
Maar er is wel eens eerder gezegd hoe talentvol jij bent volgens mij
Daar gaat het in deze discussie toch niet om, als je maar blijft verkondigen hoe goed je het allemaal zelf doet kijk je nooit verder dan je neus lang is. Geweldig dat dat voor jou werkt ik wil in ieder geval blijven leren en kritisch naar mezelf blijven kijken.
Het weigerachtige paard van mijn niet grondwerkende stalgenootje stond vandaag ook binnen 2 tellen op de trailer....komt dat dan omdat ik zo goed ben of zoveel uitstraalde vanmorgen want ik liep er achter om de balk dicht te doen
. Nou ik denk het niet....ik ben een sprinkhaan type klein, mager en mensen denken nog steeds dat ik in de 20 ben
Dus het zal zeker geen overwicht naar het dier zijn geweest. Tja ik baalde er wel van dat ik nog niet de bak in kon met mijn eigen paard omdat de eigenaar het idee had dat ze dan helemaal niet meer zou gaan....misschien is het paard zich daarom rotgeschrokken van mijn sjaggo ochtendhumeur rotporum dat ze in een keer ging
.
Leuk houden deze discussie vind ik een zeer goed idee
maar ik zou het ook fijn vinden als mensen zichzelf niet zo op de borst sloegen. Dat jij al jaaaaaaaaaaaaaren zoiets doet en dat het nu een naampje heeft, geweldig maar laat een ander ook in zijn waarde ajb. Guttegut laat mij in ieder geval in de waan dat ik iets "nieuws" ontdekt heb
Ik vind grondwerk doen, spelen, gymnastiseren rare kunstjes oefenen en whatever gewoon leuk om te doen, niets meer niets minder......mag dat dan ook al niet meer
Gewoon iets leuk vinden, gewoon lol maken met je paard....genieten van het samen zijn? Moet iets altijd toegevoegde waarde hebben??
Ik heb in een topic van Sul ook gezien dat haar vriend met het paard aan het spelen was......dan is het geweldig om te zien maar als ik het doe niet? Waarom is dat dan? Omdat ik onder NH grondwerkers geschaard wordt?